Jenric skrev 2011-06-15 11:46:02 följande:
Oj, nu var det mkt att läsa ikapp

som vanligt! Så kul att läsa om hur det går för alla... även om vissa saker är mindre kul förstås...
Blondie: skönt att de har koll på dig så ofta nu, måste ju kännas tryggt iaf. Inte långt kvar till bröllopet nu heller... så kul!!!
Fru R: bättre att bli sjukskriven helt än att riskera något, precis som du säger. Du hade väl inte så länge kvar till semestern ändå? Men jag förstår att det kan kännas jobbigt också... Jag hoppas kunna jobba ända till semestern (2,5 vecka kvar nu), men det är bra jobbigt att gå upp på morgonen nu. Tur att jag kan flexa och börja vid 9, och dessutom bara har ca 10 min med bilen till jobbet numera. Annars hade det varit fööör jobbigt. Men tänk på dig själv och bebisen nu, jobbet är inte lika viktigt.
Myran: förstod att du är inlagd på Östra och att lillen tänker titta ut lite i förväg. Skönt att de har allt under kontroll iaf och att du mår ok. Bor lillen i magen nu utan fostervatten eller fylls det på igen, eller hur funkar det? *har dålig koll*
Devotion och ni andra som är förkylda: håller med Blondie om ingefäran - be någon köpa ingefära till er - det är verkligen kanon! Man dricka som te med honung, eller med varm choklad. Ingefära har antihistaminer (eller vad det heter) i sig, så det förebygger även förkylningar - om man vet att det är många runtomkring som blivit sjuka...
Capa: Lias är jättefint, det tycker jag ni ska ta! Passar fint med Leonora också. Hur gick det till slut med faderskapsintyget och det?
Vi var på informationen på Mölndals BB i måndags - det var jättebra tyckte jag. Fick även lite info om Östra, så det känns inte som att vi behöver åka dit, de har ju information imorgon. Sista infomötet innan sommaren, för er som vill ta chansen att gå. Lite repetition av vad som sägs på föräldragruppen, men ändå lite nytt - och repetition skadar inte just nu när jag märker att min hjärna bara registrerar viss information nuförtiden, hahaha...
Jobbigast för egen del just nu är de nattliga toabesöken. Och det kan man ju leva med

Förbereder en på vad som komma skall kanske... sömnlösa nätter och dagar... De vita prickarna på benen kommer och går - det gör faktiskt ingen skillnad med stödstrumpor vad jag kan se. BM (per telefon) visste inte vad det kunde vara men tyckte jag skulle prova med stödstrumpor. Om de är kvar när jag ska på nästa besök 23 juni får jag be dem titta på det. Det gör ju inte ont eller så, så det är säkert ingen fara, men vore intressant att få svar på vad det är. Läste i en annan tråd här på FL att några andra hade det också, så det har ju säkert att göra med graviditeten på nåt sätt. Kanske vätska eller annat, som jag tror Liisaan sa.
Tvättade ärvda bebiskläder i helgen... så många och så små och söta... tog ju en evighet att vika ihop

Tvättade även åkpåse och babybjörn.
Idag har vi sista tillfället med föräldragruppen. Skönt att ha det avklarat! Tiden går rätt fort nu, eller vad tycker nu... kanske man inte säger sen när man gått 3 veckor över tiden, hahaha...
Vi var också på Mölndals info i måndags. Såg inte dig! Men det var ju rätt knökat om man säger så
Tyckte också att det var skönt med sista föräldragruppen. Känns som ett steg åt rätt håll när det är klart! Ikväll ska vi på profylax! Spännande värre! Hoppas man har någon hjälp av yogan och den andningen.