• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Ringde också min bm idag. Min blödning igår gjorde mig frustrerad och jag fick en känsla av uppgivenhet för första gången de senaste veckorna... Ska få tala med läkaren på torsdag och se om hon rekommenderar att jag blir sjukskriven till 100%... Vill egentligen inte, men jag tänker inte riskera något!
    Usch, jag vet precis hur du menar!! Jag stannade hemma idag pga värkar och nu känner jag samma som dig, sjukskrivning nu är nog det enda som gäller även om det inte känns kul att snubbla på mållinjen då man bara har 2 veckor kvar, men jag vill inte riskera något här heller!!
    Läkartid först på måndag men jag håller mig hemma tills dess, det har tryckt på som satan idag, strålat ut i ryggen med i samband med värkarna vilket gjort mig extra nervös. Måste tvätta bebisens kläder nu OM han skulle komma tidigare.....
    MEEEEEN, jag är lite orolig för hur det gått för dig, kan du ta o svara nu då eller ska man behöva ringa Östra och kräva ett svar!? Hoppas allt är bra med dig och bebisen!!

Åneeej nu börjas det igen med värkarna *andaaaas* Jag läser resten av tråden sen Rynkar på näsan
  • stoltcissi
    Jenric skrev 2011-06-15 13:16:27 följande:
    stoltcissi: bara så du vet - när jag var liten tyckte jag allra bäst om de pannkakor som var sönder eller "fel" på... så prova att ge till sonen ändå nästa gång, han kanske inte är så kinkig med hur de ser ut, bara han får äta pannkakor Glad hemgjorda är godast!
    ne de e han säkert inte ba de var ju 90 procent degiga..:(
  • stoltcissi

ni snackar om föräldrarkurs e de sån som eran  mvc har sagt t er`?
    ja har inte fått gå på varken föräldrarkurs el rundvisning på nåt sjukhus..

• inda

God morgon alla gravida =) Hoppas att ni mår bra och att detta blir en härlig dag för er trots krämpor och andra motgångar...

2:a dagen hemma och jag klättrar redan på väggarna =S Tur att man har lite planer för dagen = ) dock har lilltjejen haft disco i magen senaste dygnet så jag är ganska mörbultad av alla sparkar och slag. Har känt att magen varit ovanligt "tung" och sd har ökat något inte så att det för ont men är väldigt obehagligt, förstår inte hur ni har stått ut ut ni som haft det en längre period redan =(

Dags för fika snart?

Stoltcissi: angående informationsmöte om förlossningen så blev inte jag informerad något särskilt av min BM men om du vill och har möjlighet så har du en sista chans att gå på östra idag kl 17.00

• Jenric
    stoltcissi skrev 2011-06-15 22:22:54 följande:
    Jag tror att föräldrakurserna främst riktar sig till de som är förstagångsföräldrar. Men informationen på BB i Mölndal eller på Östra (obs! ej rundvandring, man sitter i en aula) fick vi en lapp om, man behöver inte boka in sig utan det är bara att gå dit. Kan vara bra att komma i tid, nu när det är sista innan sommaren - det var väldigt mkt folk på infomötet i Mölndal i måndags. Idag kl. 17 är sista inför sommaren på Östra, som inda skriver. Passa på att gå dit om du vill få lite mer info.
    inda skrev 2011-06-16 08:43:19 följande:
    God morgon alla gravida =) Hoppas att ni mår bra och att detta blir en härlig dag för er trots krämpor och andra motgångar...

2:a dagen hemma och jag klättrar redan på väggarna =S Tur att man har lite planer för dagen = ) dock har lilltjejen haft disco i magen senaste dygnet så jag är ganska mörbultad av alla sparkar och slag. Har känt att magen varit ovanligt "tung" och sd har ökat något inte så att det för ont men är väldigt obehagligt, förstår inte hur ni har stått ut ut ni som haft det en längre period redan =(

Dags för fika snart?

Stoltcissi: angående informationsmöte om förlossningen så blev inte jag informerad något särskilt av min BM men om du vill och har möjlighet så har du en sista chans att gå på östra idag kl 17.00
    God morgon Glad Idag verkar fötter och ben svullna, så det blir stödstrumpor på!

Även jag har haft disco i magen inatt - och fram tills nu har hon faktiskt varit stilla på nätterna... så detta plus toabesök gör att jag är väääldigt trött idag... men kanske kan flexa hem vid 3-tiden sen... Inga onda sammandragningar än dock.

Capa: jobbigt med alla värkar så här tidigt Rynkar på näsan bra att du stannar hemma och tar det lugnt, kanske, kanske kan han stanna kvar lite längre i magen då... Vad händer med Fru R, är hon på Östra??
  • stoltcissi

inda o jenjen ahh kommer ej hinna idag tyvärr men då vet ja de.. ja e  ju ändå inte första ggns förälder o spelar ej roll vart ja ´ska föda..
    tack fölr svar:)

• Blondie82

God morgon på er också Glad Eller ja försöker hålla humöret uppe i alla fall trots väldigt lite sömn i natt Flört. vaknat av väldigt måna starka sd och även som växtkramper i fötter och armar och så spring på toa på det. Hoppas jag slipper ta mig in till läkaren idag (börjar bli tjatigt att åka fram och tillbaka dit och jag har tid i morgon så jag hoppas det räcker med besöket då).

Inda: Förstår att du klättrar på väggarna. Man gör det verkligen i böejan och även nu till och ifrån också. Jag försöker planera in något litet varje dag för att man inte skall vara helt osysselsatt, då brukar det funka bra. Nu när man är på Gotland så är det ju lättare för man har alltid något att göra (mer än vad man borde). Skönt att dina sd inte gör allt för ont i alla fall! Mina varierar och vissa dagar gör det verkligen extremt ont. Man kommer ju vara en expert till förlossningen, eller så blir det tvärt om och man är helt slut och bara inte orkar mer Obestämd återstår att se Tungan ute

Har provat klänningen flera gånger nu Glad den är så himla fin men måste fixas till ite. vill att den ramar av mer under magen så det inte bara blir ett gigantiskt tält men jag hoppas sömmerskan har lite bra tips på hur man kan göra i morgon! Jonas är så nervös inför själva vigseln och att alla skall titta på oss när vi pratar Flört men jag känner mig mest nervös över hurvida den går att genomföra eller inte. Man vill bara göra det nu så att inget ställer till bekymmer! Men allt runtom är fixat nu i alla fall. Bara att invänta den stora dagen och hålla tummarna att jag inte läcker mer äggvita nu!!

• ciccile
    Blondie82 skrev 2011-06-16 10:47:25 följande:
    God morgon på er också Glad Eller ja försöker hålla humöret uppe i alla fall trots väldigt lite sömn i natt Flört. vaknat av väldigt måna starka sd och även som växtkramper i fötter och armar och så spring på toa på det. Hoppas jag slipper ta mig in till läkaren idag (börjar bli tjatigt att åka fram och tillbaka dit och jag har tid i morgon så jag hoppas det räcker med besöket då).

Inda: Förstår att du klättrar på väggarna. Man gör det verkligen i böejan och även nu till och ifrån också. Jag försöker planera in något litet varje dag för att man inte skall vara helt osysselsatt, då brukar det funka bra. Nu när man är på Gotland så är det ju lättare för man har alltid något att göra (mer än vad man borde). Skönt att dina sd inte gör allt för ont i alla fall! Mina varierar och vissa dagar gör det verkligen extremt ont. Man kommer ju vara en expert till förlossningen, eller så blir det tvärt om och man är helt slut och bara inte orkar mer Obestämd återstår att se Tungan ute

Har provat klänningen flera gånger nu Glad den är så himla fin men måste fixas till ite. vill att den ramar av mer under magen så det inte bara blir ett gigantiskt tält men jag hoppas sömmerskan har lite bra tips på hur man kan göra i morgon! Jonas är så nervös inför själva vigseln och att alla skall titta på oss när vi pratar Flört men jag känner mig mest nervös över hurvida den går att genomföra eller inte. Man vill bara göra det nu så att inget ställer till bekymmer! Men allt runtom är fixat nu i alla fall. Bara att invänta den stora dagen och hålla tummarna att jag inte läcker mer äggvita nu!!
    Vilken dag är det ni ska gifta er?  Hoppas sömmerskan lyckas bra så att du får känna dig som en riktig prinsessa...
  • Capa

Dags för fika snart?

Åh är det sista dagen idag, jag vill ju gärna gå på det, måste ringa sambon!! Ska du gå??
    Jag är också hemma för andra dagen idag, dock klättrar jag inte på väggarna haha Lägenheten har förfallit då jag mått dåligt, så jag har en massa att ta igen som tur är, men imorron klättrar jag med haha
    Tycker absolut det är dags för fika snart!! Blir lättare nu när man är hemma, sjukskriven eller semester, lite ätbart är alltid kul att trycka ner :P
    Jenric skrev 2011-06-16 09:23:28 följande:
    Jag tror att föräldrakurserna främst riktar sig till de som är förstagångsföräldrar. Men informationen på BB i Mölndal eller på Östra (obs! ej rundvandring, man sitter i en aula) fick vi en lapp om, man behöver inte boka in sig utan det är bara att gå dit. Kan vara bra att komma i tid, nu när det är sista innan sommaren - det var väldigt mkt folk på infomötet i Mölndal i måndags. Idag kl. 17 är sista inför sommaren på Östra, som inda skriver. Passa på att gå dit om du vill få lite mer info.

Dags för fika snart?

God morgon Glad Idag verkar fötter och ben svullna, så det blir stödstrumpor på!

Även jag har haft disco i magen inatt - och fram tills nu har hon faktiskt varit stilla på nätterna... så detta plus toabesök gör att jag är väääldigt trött idag... men kanske kan flexa hem vid 3-tiden sen... Inga onda sammandragningar än dock.

Capa: jobbigt med alla värkar så här tidigt Rynkar på näsan bra att du stannar hemma och tar det lugnt, kanske, kanske kan han stanna kvar lite längre i magen då... Vad händer med Fru R, är hon på Östra??
    Jaha sitter man bara i en aula.... jag trodde man fick sig en liten rundvandring...... är det värt att gå då tro, vad lär man sig??
    Vet inte vad det är med fru R hon har inte svarat, hon skrev på facebook att hon hade blödningar igen och nu låg inlagd då dom inte visste var blödningen kom ifrån.... hoppas hon svarar snart så man inte behöver oroa sig,jag har hellre värkar än oförklarliga blödningar stackarn Rynkar på näsan

Har ni bonat upp nu i lägenheten förresten?? Skrattande
    stoltcissi skrev 2011-06-15 22:22:54 följande:
    Såg att du redan fått svar..... däremot kan jag tillägga att om du vill så hör med din bm om en liten föräldrakurs. Eftersom det är mitt andra barn men daniels första ska vår bm ha en liten privat föräldrakurs för oss. Jag tackar inte nej till det, känns som man är lite ringrostig med nyfödda små bebisar haha
    Blondie82 skrev 2011-06-16 10:47:25 följande:

Åååh så skönt att du trivs i klänningen!! Ett stressmoment mindre iaf!! hihi
    Känner igen dom där nattliga bravaderna.... jag har dessutom börjat prata i sömnen och kan vakna av att jag skriker till eller nåt haha Kramp i vaderna har jag också vaknat av och fy bövelen vad oooont det gör!! Inatt var jag upp kl 5 pga sd men lyckades somna om när daniel gick till jobb phuuu Det verkar som våra augustibebisar är ena riktiga busbebisar!! Är det alls NÅN i tråden som inte lider av nån jobbig graviditetskrämpa?! haha
  • Fru R

hej tjejer. Har massor att läsa ikapp, men jag är hemma igen i alla fall.
    De kunde inte se varifrån jag blödde och därför blev jag kvar över natten för observation. Riktigt tråkigt, tycker lite synd om dig Myran, men samtigit så hade du ju att göra!

Ska läsa ikapp efter en liten tupplur tror jag. Sjukhussängar lämnar en hel del att önska!

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011