• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-06-18 10:30:11 följande:
    Det är en teutonia fun från 2007. Finns ingen chans att jag ska hitta nummret till henne, minns inte alls vad hon hette heller..... Har hittat en beg liggdel på blocket men jag är så besviken nu att jag bara vill kasta ut skiten från fönstret och köpa en helt ny vagn istället, måste bara övertala daniel lite till...... har hittat en liknande fast märket queenette som ny kostar 4 loppor, fyller snart år så tänkte önska mig lite bidrag så vi kan köpa den haha
    Vad frustrerande! Jag hade blivit galen jag med!! Din pappa minns inte vart han hämtade den? täntke om man kunde luska ut nummret via bostadsadressen. Man blir ju så arg på sånt där, förstår om du vill ha en helt ny vagn istället.
    Myrangbg skrev 2011-06-18 10:44:43 följande:
    Ursäkta att jag lägger mig i . Till mig säger de att jag förmodligen får en liten men vålmående kille och då kommer vi förmodligen direkt när jag är på benen flyttas till Mölndal. Om allt går bra så kan man ofta gå hem efter bara några dagar med hemsjukvård för att få hjälp med sondmatningen. Oftast brukar man klara sig helt själv inom två veckor.
    Lägg dig gärna i Glad så man flyttas alltså alltid till Mölndal istället efteråt? Kommer din kille få chansen att bo där också med er eller kommer han behöva åka hem och sova?? Sånt gör mig lite nervös för jag vill inte behöva vara ensam där efteråt med en liten. Men nu hoppas jag ju givetvis på att den kommer kunna stanna länge inne i magen så man får komma hem fort! Känns ju tryggt att dom gett dig sån information om att det går så pass snabbt Glad Har du fått dag för igångsättning??
    inda skrev 2011-06-18 11:43:29 följande:

Däremot har jag de senast dagarna haft som ett obehagligt "surr" (svårt att förklara) i ryggen, har gjort att jag har svårt att sova, dessutom så vaknar jag flera gånger per natt helt oförklarligt Obestämd Magen känns också annorlunda och beter sig inte alls som vanligt, inte så att jag blir orolig men fundersam. Lillan har även hon blivit lugnare, från att ha levt rövare till några puffar och knuffar...
    Vad tror ni, kan det vara en del av sista delen av grav. är i v.34+0?

Tror det är ganska vanligt att det blir bara någa buffar och sparkar när man gått så pass långt. Är själv i 32+2 och jag känner stor skillnad sedan en tid tillbaka. Nästan aldrig några sparkar utan bara bökande och ibland snurrar den runt Glad tog upp det med förlossningen när jag var där i veckan och hon sa att det var mycket vanligt.

På tal om illamående på kvällen som Cissi skrev om. Jag brukar vakna varje gång jag skall vända mig om på natten och byta sida och då mår jag så enormt illa när jag gör själva snurret. Hur äkligt som helst är det. Har försökt att vända mig sakta eller fort eller sätta mig smått upp och snurra men inget hjäler utan det blir värsta illamåendeattacken som går över efter ca 30 sekunder. Har funderat på om det kan vara att bebisens tyng kommer mot magsäcken när man snurrar runt?? Nu blir det nästan så att man vaknar och ligger flera minuter innan man ens vänder på sig bara för att man inte vill må så illa Kräks
  • Devotion

Hej tjejer!

Har försökt läsa ikapp lite..

Blondie and Myran: hur är det med er?!

Capa: Jag förstår att du är förbannad! Vilka idioter det finns. Det värsta är väl att de säkert kände till detta...

Själv har jag blivit sjukskriven idag - för första gången i livet. Jag har fortfarande hosta och har knappt sovit en blund på 6 nätter. Får se om det blir en sjunde natt... Hoppas inte... Man blir ju helt knäpp av att inte få sova. Idag blev iaf lungorna röntgade på grund av förhöjd sänka. De kunde inte hitta något dock utan jag blev sjukskriven och beordrad mer vila.

I övrigt så känner jag knappt av några gravidtetskrämpor nu när jag bara hostar hela tiden. Men antagligen blir hostan värre eftersom bebisen trycker på lungorna. Plus att det blir ännu svårare att hitta en "bra" ställning att sitta/halvligga i. Det kanske även är på grund av graviditeten som jag mår illa och nästan spyr ibland när jag hostar som värst. Stackars bebisen måste vara trött på mitt hostande och att hela magen spänner sig.

Några av er har ju haft sammandragningar länge och nu börjar man kunna läsa att det är vanligt att man får det. Men jag har inte känt en enda! Är jag ensam om det?!

Nu kommer snart fästmannen hem med mat från Burger King och en hel kasse frukt till mig! Lördagsmums! :)

• stoltcissi
    lillahumla84 skrev 2011-06-18 10:17:06 följande:
    Så kan jag oxå få ibland. Tror bara det är våra busfrön som ligger och trycker på magsäcken. Kan även få så när jag tar järntabletterna. Så tror inte det är något farligt, men jag är ju inte den som stressar upp mig så jätte mycket. Så länge inget känns "fel" så brukar jag ta det med ro. Men så fort de inte känns br så tycker jag ju att du ska ringa.
    Capa skrev 2011-06-18 10:22:20 följande:
    Nää fyyy så äckligt!! Som lillahumlan skrev så kan jag också bli så av järntabletterna, kan det kanske va det?? Om du inte blivit magsjuk ellet matförgiftad, usch, hoppas det bara var en engångsförteelse!!
    inda skrev 2011-06-18 11:43:29 följande:

Stoltcissi: Illamående kan jag också få från och till Rynkar på näsan tur är att det går över efter ett tag så att man inte behöver ligga med det i längre perioder. Tror som övriga att järntabletterna kan vara bt ioven i dramat men även att man fått i sig något som inte kroppen håller med om... Igår blev jag riktigt dålig och det var pga av några godisbitar.

Däremot har jag de senast dagarna haft som ett obehagligt "surr" (svårt att förklara) i ryggen, har gjort att jag har svårt att sova, dessutom så vaknar jag flera gånger per natt helt oförklarligt Obestämd Magen känns också annorlunda och beter sig inte alls som vanligt, inte så att jag blir orolig men fundersam. Lillan har även hon blivit lugnare, från att ha levt rövare till några puffar och knuffar...
    Vad tror ni, kan det vara en del av sista delen av grav. är i v.34+0?

ahh ja har ju mått illa alltid av de dära jkla niferex men nu har ja i samband med värmen  vaknat ett ex antal nätter mått likadant.. nej ja hade jkla smärta o  de ba rann svett av mig låg dubbelvikt inne på toan.. ja tänkte ringa men så låg sonen o sov så tänkte de e ingen ide..
    ja undrar om de ej har med maten o göra/ slarvat me äta då de vart varmt.. o nu mår ja exstremt illa..

fru r: ahh nåt skumt e de för ja mår illa nu med.. o ja tar ba niferex varannan dag..
    orkar verkligen ej va så här illamående yr,svettningar o smärtor från o till
    du får gärna baka en tårta t mig med hahah

capa: neeej va skit hoppas ni på nåt sätt kan få tag pånr till dem som sålde vagnen o pengarna tillbaka
  • stoltcissi

myrangbg: de e nog olika från person till person..
    då ja hade min son hemma på test så hade han ej gått upp tillräckligt o mölndal sjukhus sa att ja skulle va kvar..
    sen var ja helt ensam med han o hans pappa var inte i bilden heller.. så mkt som avgör,..

• ciccile
    Blondie82 skrev 2011-06-18 17:28:30 följande:
    Vad frustrerande! Jag hade blivit galen jag med!! Din pappa minns inte vart han hämtade den? täntke om man kunde luska ut nummret via bostadsadressen. Man blir ju så arg på sånt där, förstår om du vill ha en helt ny vagn istället.
    Myrangbg skrev 2011-06-18 10:44:43 följande:
    Ursäkta att jag lägger mig i . Till mig säger de att jag förmodligen får en liten men vålmående kille och då kommer vi förmodligen direkt när jag är på benen flyttas till Mölndal. Om allt går bra så kan man ofta gå hem efter bara några dagar med hemsjukvård för att få hjälp med sondmatningen. Oftast brukar man klara sig helt själv inom två veckor.
    Lägg dig gärna i Glad så man flyttas alltså alltid till Mölndal istället efteråt? Kommer din kille få chansen att bo där också med er eller kommer han behöva åka hem och sova?? Sånt gör mig lite nervös för jag vill inte behöva vara ensam där efteråt med en liten. Men nu hoppas jag ju givetvis på att den kommer kunna stanna länge inne i magen så man får komma hem fort! Känns ju tryggt att dom gett dig sån information om att det går så pass snabbt Glad Har du fått dag för igångsättning??Tror det är ganska vanligt att det blir bara någa buffar och sparkar när man gått så pass långt. Är själv i 32+2 och jag känner stor skillnad sedan en tid tillbaka. Nästan aldrig några sparkar utan bara bökande och ibland snurrar den runt Glad tog upp det med förlossningen när jag var där i veckan och hon sa att det var mycket vanligt.

På tal om illamående på kvällen som Cissi skrev om. Jag brukar vakna varje gång jag skall vända mig om på natten och byta sida och då mår jag så enormt illa när jag gör själva snurret. Hur äkligt som helst är det. Har försökt att vända mig sakta eller fort eller sätta mig smått upp och snurra men inget hjäler utan det blir värsta illamåendeattacken som går över efter ca 30 sekunder. Har funderat på om det kan vara att bebisens tyng kommer mot magsäcken när man snurrar runt?? Nu blir det nästan så att man vaknar och ligger flera minuter innan man ens vänder på sig bara för att man inte vill må så illa Kräks
    Alla flyttar inte till Mölndal men risken är rätt stor om man får ett välmående barn som "bara" ska växa till sig och lära sig äta. Läkaren sa att neonetal där var trevligare om man inte behövde mer avancerad vård. Tror att dom har något som kallas familjerum på Mölndal men vet inte vad det innebär. När jag blev inlagd så sa de att vi skulle få ett eget rum när det var dax för lillen att komma ut så att min sambo skulle kunna sova här. Sen kan man kanske aldrig vara säker men jag har inte sett någon nyförlöst här som behövt dela rum med någon annan. Jag har inte fått något datum men måndagen efter midsommar är jag i 34 +0 och då är han redo för att komma ut, sen tror jag att ett planerat snitt kanske måste styras lite efter hur platssituationen ser ut.
    Devotion skrev 2011-06-18 20:31:10 följande:
    Hej tjejer!

Har försökt läsa ikapp lite..

Blondie and Myran: hur är det med er?!

Capa: Jag förstår att du är förbannad! Vilka idioter det finns. Det värsta är väl att de säkert kände till detta...

Själv har jag blivit sjukskriven idag - för första gången i livet. Jag har fortfarande hosta och har knappt sovit en blund på 6 nätter. Får se om det blir en sjunde natt... Hoppas inte... Man blir ju helt knäpp av att inte få sova. Idag blev iaf lungorna röntgade på grund av förhöjd sänka. De kunde inte hitta något dock utan jag blev sjukskriven och beordrad mer vila.

I övrigt så känner jag knappt av några gravidtetskrämpor nu när jag bara hostar hela tiden. Men antagligen blir hostan värre eftersom bebisen trycker på lungorna. Plus att det blir ännu svårare att hitta en "bra" ställning att sitta/halvligga i. Det kanske även är på grund av graviditeten som jag mår illa och nästan spyr ibland när jag hostar som värst. Stackars bebisen måste vara trött på mitt hostande och att hela magen spänner sig.

Några av er har ju haft sammandragningar länge och nu börjar man kunna läsa att det är vanligt att man får det. Men jag har inte känt en enda! Är jag ensam om det?!

Nu kommer snart fästmannen hem med mat från Burger King och en hel kasse frukt till mig! Lördagsmums! :)
    Jag mår bra och lillen verkar lugn med att vara kvar i magen... Jag och min sambo har försökt att ha så mycket lördagsmys det nu går att ha på ett sjukhus .

Jobbigt för dig med en sån hosta. Jag hade en fruktansvärd hosta och förkylning i våras och har nog aldrig mått så illa och kräkt så mycket som jag gjorde under den perioden. Hoppas du snart är kry igen och vila ordentligt nu när du är sjukskriven.

Jag känner flera som gått en hel graviditet utan att märka sammandragningar. Nu när jag blivit van vid att ligga med CTG så har jag också lärt mig att man kan ha sammandragningar även om de inte känns, då brukar de dock inte påverka livmodertappen. Krya på dig!
  • ciccile
    stoltcissi skrev 2011-06-18 20:37:23 följande:
    myrangbg: de e nog olika från person till person..
    då ja hade min son hemma på test så hade han ej gått upp tillräckligt o mölndal sjukhus sa att ja skulle va kvar..
    sen var ja helt ensam med han o hans pappa var inte i bilden heller.. så mkt som avgör,..
    Självklart är det olika men det finns möjligheter och resurser för att få hjälp hemma...
  • Blondie82

Myran: Okej så det är snitt som gäller för dig? Du får inte bli igångsatt för en vanlig förlossning? För min del så ser dom hellre att det blir en vaginal förlossning för man snittar inte vid havandeskap så länge det inte är akut och bebisen måste ut fort. Men som sagt får man se för det är ju möjligt att det håller sig på en bra nivå och inte blir värre. Håller mina tumamr och tår!

Devotion: Hur stackare att gå med den där hostan så länge utan att få sova. Måste vara helt öm i hela magen när den spänner sig hela tiden. Du skall vara glad att du inte haft sammandragningar för det hade blivit jobbigt med den hostan Obestämd. Med mig är det ganska bra. Känner mig dock lite som en tickande bomb då läkarna påminner en varje besök att jag måste känna noga efter för de symptomer man kan få. Nästan som man bara går och väntar på att något akut skall hända. Blir lite arg på mig själv för det bästa hade ju varit att bara slappna av istället... Men men det är sån jag är så jag har lärt mig leva med det Flört

• ciccile
    Blondie82 skrev 2011-06-18 22:30:57 följande:
    Myran: Okej så det är snitt som gäller för dig? Du får inte bli igångsatt för en vanlig förlossning? För min del så ser dom hellre att det blir en vaginal förlossning för man snittar inte vid havandeskap så länge det inte är akut och bebisen måste ut fort. Men som sagt får man se för det är ju möjligt att det håller sig på en bra nivå och inte blir värre. Håller mina tumamr och tår!

Devotion: Hur stackare att gå med den där hostan så länge utan att få sova. Måste vara helt öm i hela magen när den spänner sig hela tiden. Du skall vara glad att du inte haft sammandragningar för det hade blivit jobbigt med den hostan Obestämd. Med mig är det ganska bra. Känner mig dock lite som en tickande bomb då läkarna påminner en varje besök att jag måste känna noga efter för de symptomer man kan få. Nästan som man bara går och väntar på att något akut skall hända. Blir lite arg på mig själv för det bästa hade ju varit att bara slappna av istället... Men men det är sån jag är så jag har lärt mig leva med det Flört
    Om han vänder sig så blir det igångsättning för en vanlig förlossning men de säger att det är väldigt ovanligt att dom vänder sig efter att vattnet har gått, han har legat på samma sätt iaf under hela tiden jag varit här. Från början var jag besviken över att inte få föda normalt men nu är jag så inställd på snitt att jag nog skulle bli toknervös om de kom och sa att han vänt sig...
  • Capa

Tack för alla tips ang vagnen!! Hela dagen igår gick åt till att försöka klura ut vad personen hette eller om jag skrivit ner det extra nånstans men hittade ingenting, pappa som hämtade vagnen åt oss har heller inget.... Jävla skit...... min mamma hittade dessutom mer fel på den igår...... jävla skithelvetes!! Han skulle bara hämta upp den åt oss så jag bestämde tid och plats med tjejen som gaaranterade att den var hel och fin och absolut inte söndrig någonstans!! Jävla aaas rent ut sagt!! Skrikandes

Gårdagen var katastrof med massa värkar, tror jag stressade upp mig för mycket för vagnen och grät floder känslig som man är.... Daniel var iväg på svensexa och kom hem 4 inatt helt lycklig över att någon hade försökt ragga upp honom haha Han hade visat ringen på fingert och sagt att om hon är ute för att ragga kan hon ragga vidare för här får hon inget napp men hon hade fortsatt.... enligt honom hade hon själv ring på fingert så man undrar ju vad det är får nån äckeltjej..... Frågade om han var lycklig, om vi hade barn och om hon inte iaf fick ge han en puss, bara EN puss.... dom hade iaf dansat (daniel ska jämt fyllebugga med folk i tron att han kan bugga haha) men hon hade försökt  dansa närmre och närmre....... Trodde jag skulle gå i bitar av svartsjuka då jag är så sjukt känslig nu med men icke nåt kände jag mer än kuuuul att nån försökte ragga på MIN kille om än en vääääldigt patetisk tjej hahaa Sen har jag legat hela natten och tänkt på detta, varför blir jag inte svartsjuk egentligen, borde jag inte va det eller bryr jag mig bara inte.....?? Bebisen sparkade på som bara den och nu vaknade jag av dessa underbara värkar igen..... Tusan..... jag bara skriver en massa strunt, förlåt tjejer, sömnbrist!!

-Over N Out-

• lillahumla84
    Capa skrev 2011-06-19 08:20:51 följande:
    Tack för alla tips ang vagnen!! Hela dagen igår gick åt till att försöka klura ut vad personen hette eller om jag skrivit ner det extra nånstans men hittade ingenting, pappa som hämtade vagnen åt oss har heller inget.... Jävla skit...... min mamma hittade dessutom mer fel på den igår...... jävla skithelvetes!! Han skulle bara hämta upp den åt oss så jag bestämde tid och plats med tjejen som gaaranterade att den var hel och fin och absolut inte söndrig någonstans!! Jävla aaas rent ut sagt!! Skrikandes

Gårdagen var katastrof med massa värkar, tror jag stressade upp mig för mycket för vagnen och grät floder känslig som man är.... Daniel var iväg på svensexa och kom hem 4 inatt helt lycklig över att någon hade försökt ragga upp honom haha Han hade visat ringen på fingert och sagt att om hon är ute för att ragga kan hon ragga vidare för här får hon inget napp men hon hade fortsatt.... enligt honom hade hon själv ring på fingert så man undrar ju vad det är får nån äckeltjej..... Frågade om han var lycklig, om vi hade barn och om hon inte iaf fick ge han en puss, bara EN puss.... dom hade iaf dansat (daniel ska jämt fyllebugga med folk i tron att han kan bugga haha) men hon hade försökt  dansa närmre och närmre....... Trodde jag skulle gå i bitar av svartsjuka då jag är så sjukt känslig nu med men icke nåt kände jag mer än kuuuul att nån försökte ragga på MIN kille om än en vääääldigt patetisk tjej hahaa Sen har jag legat hela natten och tänkt på detta, varför blir jag inte svartsjuk egentligen, borde jag inte va det eller bryr jag mig bara inte.....?? Bebisen sparkade på som bara den och nu vaknade jag av dessa underbara värkar igen..... Tusan..... jag bara skriver en massa strunt, förlåt tjejer, sömnbrist!!

-Over N Out-
    Låter lite som vi har haft en lika bedrövlig natt båda två. Ocå haft en massa värkar och en bebis som tycker det är himla kul att sparka på revben och magsäck. Chrille kom oxå hem kl 4 i natt efter ha lekt "pappa" åt alla andra 30+ som va så odrägliga. Sedan så är jag sjukt trött på att våran kära granne en våning upp får för sig att möblera så där lagom till att man somnat kl 5 på morgonen. 
    Denna dag lär ju inte sluta bra... Drömmer
    Skulle behöva kaffet intravenöst idag. Så jag säger oxå förlåt för att jag är en sådan surkärring idag. Hoppas ni andra haft en bra dag i alla fall {#emotions_dlg.flower}

Kaffe
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011