• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Fru R

L86, fy för migrän. Har haft tur och aldrig haft en riktig migrän tack och lov, men både mannen och min mamma har. Skitjobbigt! Hoppas det blir bättre!

Imorgon ska jag till ULLARED!!!! Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa

Har ni börjat fundera på när ni ska ta ut föräldradagar i sommar?? Nu har jag ansökt att ta ut semester efter midsommar och efter det går jag på mammaledighet, nu hoppas jag bara på att det blir beviljat, tjohooo vilken mysig sommar isåfall, nästan som sommarlov igen ju!! Solig

• Capa
    L86 skrev 2011-03-03 10:48:57 följande:
    Tack{#emotions_dlg.flower} Är bara så rädd för att bli helt deppig om jag bara går hemma. Just nu funderar vi på om jag ska vara sjukskriven 100% och eventuellt jobba 50% de dagar jag vaknar utan huvudvärk och orkar. Vet inte vad försäkringskassan kommer att säga om det bara... orkar inte med stul från dom också nu. Det kluriga med migränen är ju att man kan vara sänkt några dagar och må bra någon dag lite då och då. Hur gjorde du när du gick tillbaka till jobbet? Gick du tillbaka fullt då eller?
    Jag var sjukskriven 50% men gick tillbaka till 100% innan min sjukskrivning var slut. Ringde till FK bara och det ändrade dom utan problem. Man kanske kan ringa bara de dagarna man jobbar, man får ju sin privata handläggare, ring och hör redan nu annars Obestämd
    Fru R skrev 2011-03-03 10:55:13 följande:
    L86, fy för migrän. Har haft tur och aldrig haft en riktig migrän tack och lov, men både mannen och min mamma har. Skitjobbigt! Hoppas det blir bättre!

Imorgon ska jag till ULLARED!!!! Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!
     Ååååh ullared, fasen vad kul!! Shoppa nu loss som en toka för mig med hihi
  • Fru R
    Capa skrev 2011-03-03 11:00:09 följande:
    Har ni börjat fundera på när ni ska ta ut föräldradagar i sommar?? Nu har jag ansökt att ta ut semester efter midsommar och efter det går jag på mammaledighet, nu hoppas jag bara på att det blir beviljat, tjohooo vilken mysig sommar isåfall, nästan som sommarlov igen ju!! Solig
    Ja, vi pratade faktiskt om det igår hemma. Eftersom dagis är stängt specifika veckor har vi svårt att ha semester när vi vill och jag är en sån som vill ha semester ihop med min man. Men det gör att frågan med föräldrarledighet blir lite svårare. Får räkna på det lite. Har ju dagar kvar för Alicia, så jag kanske ska ta ut dagar för henne och sedan ta semester efter det....
    Men å andra sidan, då får väl hon inte vara på dagis när jag har semester eller hur!? Kommer ju inte att klara av henne hela dagar hemma med tanke på min rygg och fogar redan nu...

Ok, ett lååånt inlägg utan någon som helst slutsats...
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Capa: förresten, vart kan man köpa mamma sushi vid östra? På området eller?

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82
    L86 skrev 2011-03-03 10:48:57 följande:
    Tack{#emotions_dlg.flower} Är bara så rädd för att bli helt deppig om jag bara går hemma. Just nu funderar vi på om jag ska vara sjukskriven 100% och eventuellt jobba 50% de dagar jag vaknar utan huvudvärk och orkar. Vet inte vad försäkringskassan kommer att säga om det bara... orkar inte med stul från dom också nu. Det kluriga med migränen är ju att man kan vara sänkt några dagar och må bra någon dag lite då och då. Hur gjorde du när du gick tillbaka till jobbet? Gick du tillbaka fullt då eller?
    Låter jobbigt Rynkar på näsan förstår verkligen vad du menar men att man bli deppig av att gå hemma. Men det kan ju vara smart att testa att vara hemma och om det lättar så kan du ju som Capa sa alltid gå tillbaka och börja jobba 50% igen?! (och oroa dig inte för att du gnäller av dig, det böhöver vi alla göra lite då och då så se det som att vi gärna lyssnar och peppar Glad)
    Capa skrev 2011-03-03 11:00:09 följande:
    Min plan hade också varit att ta semester i juli och sen direkt på mammaledigheten. Men nu iom brällopet på Gotland så insåg vi att vi måste åka hem ett par veckor innan för att fixa allt det sista. Så nu blir det semester i juni och sen tillbaka och jobba juli och ta föräldraledigt från och med augusti.

En liten fråga tejer: jag har känt något idag osm jag inte känt tidigare. Kanns lite som att magen drar ihop sig. Nästan lite samma känsla som när man är riktigt hungrig och man får ett sug i magen fast det sitter i livmoder istället. En gång var det hela magen som drog ihop sig och då blev jag lite rädd. Men nu är det mest på ena sidan. Kan inte säga att det direkt gör ont men det känns obehagligt och man blir lite rädd...

Något någon av er varit med om??? Tänkte på tips på vad det kan vara?! 
  • Devotion

Usch vad jobbigt att du har sån migrän... :( hoppas att det blir bättre snart!

Jag är osäker på om jag kan på lördag men jag ska försöka!

• Devotion

Jag tänkte nog också ta semester from juli och sen vara hemma! Om det går att få ihop med dagar etc så hade det ju varit underbart!

• Fru R

Blondie: ang magen. Kändes det som om den blev hårdare också? Men inte hela magen? Lite krampaktigt? För jag vet att jag får ont när jag ibland ska vända mig, antingen i sängen eller stående och det är ligamenten som strular. Är det däremot hela magen och den blir hårt så kan det vara en sammandragning. Men det är svårt att säga...

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82
    Fru R skrev 2011-03-03 13:05:16 följande:
    Blondie: ang magen. Kändes det som om den blev hårdare också? Men inte hela magen? Lite krampaktigt? För jag vet att jag får ont när jag ibland ska vända mig, antingen i sängen eller stående och det är ligamenten som strular. Är det däremot hela magen och den blir hårt så kan det vara en sammandragning. Men det är svårt att säga...
    Nej den känns inte direkt hårdare utan mer som ett sug bara, så himla svårt att förklara. Men är det vanligt att man kan ha sammandragningar redan? Är de något att vara orolig för?
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011