• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • jessicca82

Någon som vet hur det fungerar om man inte är gift. Hur det blir med faderskapet. 
    Har hört att man får hem papper efter förlossning som man fyller i. Och andra säger att man ska fixa sådant innan förlossning. 
    Vad är bäst, och hur lång tid tar det? 

• ciccile

Jessica; tror man kan fixa det innan. Vi fick hem papper efter drygt en vecka som skulle fyllas i och skickas in och sen skulle man bli kallad till familjerätten eller vad det nu hette.

• ciccile

Jessica; tackar . Det Blev snitt, vattnet gick i v. 31 och han låg i säte. Vi har dock återhämtat oss bra och han växer på bra men klarar inte att äta riktigt själv, är för trött och har därför sond i näsan. Han heter Vincent!

Blondie: det är verkligen ett steg närmre hemma. Hur mycket hjälp behöver han? Hur stor är han? V vill inte riktigt amma, i helgen blev jag desperat och testade med flaska och det gillat han men orkar inte äta allt på flaska. Vi hade stora förhoppningar igår och sonden tigs bort men idag kändes det som om jag tryckte ner mat i min son som inte ville ha och jag bad hemsjukvården lägga ner en sond igen. Är du utskriven eller blir det bb Mölndal för dig? Är du nöjd med spec bb?

• Blondie82

Myran: Han sjönk ganska rejält de flesta dagarna och låg igår på 1660g. Det blir bb för mig där eftersom jag fortfarande är väldigt tagen av sjukdomen. Men då har du pumpat och gett honom din egen mjölk där hemma? Min har äntligen börjat rinna till så nu skall han nog kunna få min mat hela tiden! Läkaren sa att runt vecka 35 borde hans sug och ork att amma komma igång men man vet ju inte. Låg ni kvar länge på Mölndal?? Vilken dag var han i när ni kom hem. Vi är i 33+5 idag så jag hoppas att en vecka Max räcker, kommer givetvis hem ännu tidigare om man får :) Vill ju bara ha hem honom nu!!

• Blondie82

Ps: väldigt nöjd med spec bb. Dom flesta är så goa här, lite seperationsångest har man ju när man bott här så länge och lärt känna de flesta :)

• ciccile

Blondie; jag pumpar och ger honom i nappflaska. Så skönt att din mjölk börjat komma igång, jag tyckte det var vansinnigt jobbigt innan den hade kommit igång, kändes förnedrande att pumpa några droppar. Vi kom hem när han var 34 +0, det hade vi nog inte gjort om jag inte legat på väldigt. Man måste nog haft familjerum några dagar och visat att man fixar allt, oj vad det känns avlägset nu .

• Fru R
    Liisaan skrev 2011-07-05 13:23:34 följande:
    Angående fikan imorgon, är det någon mötesplats som gäller eller är det utanför?
    Vi sa väl utanför eller hur!? Rätta mig någon om jag har fel. Annars kommer jag att stå där själv! Ha ha.

Nu har jag varit hos bm. Min vanliga var på semester så jag fick en annan. Gick hur fort som helst, bara in och ut. Blodtryck 100/55
    Socker 5.9
    HB 108
    SF 33! Jag kommer att vara stört av alla imorgon trots att jag har längst tid kvar!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Devotion

Jessica - jag känner igen det där med flyttkartongerna! Jag har också haft ett gäng kartonger som bara har följt med. Sen blev det översvämning i källaren där jag bodde och allt blev förstört. Det var nog det bästa som kunde hända! Jag har inte saknat en endaste liten sak och dessutom fick jag tillräckligt med pengar från försäkringsbolaget så att det räckte till en thailandsresa för två personer!

Sitter på landet nu och vilar efter en riktig långpromenad. Puh! Man har inte samma ork som vanligt. Speciellt inte när man varit sjuk flera veckor! Får se hur ryggen klarar detta men för någon månad sen blev den faktiskt bättre om jag var ute och gick!

Apropå startklar så är jag långt därifrån... De stora sakerna (barnvagn, skötbord etc) är beställda men inte hämtade). Sen behöver jag köpa alla småsaker och lite mer kläder plus tvätta allt. Det känns som om man har gott om tid på sig eftersom det är sex veckor kvar plus att jag tror att bebben vill stanna kvar minst till BF... Men man vet ju aldrig!!

• ciccile

Devotion; gott om tid vet man aldrig om man har . Alla sa till mig du behöver inte köpa så mycket kläder de växer ändå så snabbt, å jag hade inte handlat så mycket. Nu kommer inte min lilla prins växa ur det så snabbt men har redan fått så otroligt mycket paket till honom och det mesta innehåller kläder, kommer aldrig hinna använda allt.

• stoltcissi

fck.. tryckte på fel knapp så allt ja skrev försvann
    fru r du e nog ej ensam känna dig som en valross.. var åxå hos bm idag.. gått upp 16 kg...
    jessica japp han e enl bm fixerad,dock kan de ju ändras men men vart ligger hildedal? ja bor i backa..
    blondie: de e duktiga på mölndal,ja tycker personligen ejj de e lika pratvänliga men de e vad ja tyckte då när ja hade sonen där..
    annars får du klaga av dig på fl..

urk har sån huvudvärk..alltid när de e regn på gång får ja det.. men längtar t fikan imorn.. som vi ses utanför?

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011