• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • ciccile

jenjoen80: Jag är inte så insatt i föräldrapenning ännu men tror iaf att man efter ett år måste ta ut 5 dagar i veckan, det kan ju dock vara dagar som inte ger så  mycket i pengar men kan vara bra att tänka på ändå redan från början... Jag måste ringa FK imorgon och fixa grejer där, fasar för det då det alltid slutar med att jag är irriterad.

• Jenric
    inda skrev 2011-07-05 18:41:27 följande:

JIPPI det regnar Glad hade jag kunnat hade jag lagt mig på balkongen, hihi... så otroligt skönt att det är något svalare kanske att jag kan få sova lite inatt Glad

Blondie82: Kan förstå att det är svårt att knyta an till den nya situationen framför allt när du inte har lillen hela tiden. Hoppas att du mår bättre och se till att prata med en bm eller liknande så snart du känner av samma eller liknande känslor, om det skúlle komma tillbaka. Vi finns här också om det skulle vara något.

jessicca81: jag bor i rannebergen. när det gäller fastställandet av faderskap så blir du kontaktad efter förlossning via brev och sen får ni båda åka till familjerätten och skriva på papper. Man kan göra detta innan också men i göteborg har de ganska lång väntetid. Jag ringde familjerätten i början av juni och fick en tid den 18 Juli.

Lade in min ansökan om fp idag med hjälp av e-leg, läste som hastigast att jag måste skicka in min senaste lönespec eftersom det är första gången jag ansöker om fp, har aldrig hört talas om att man måste skicka in en kopia på lönespec så sitter nu framför datan som ett stort frågetecken. Någon av er som vet vad som gäller?

Önskar att jag kunde göra er sällskap på fikan imorgon men vågar inte röra mig allt för långt från hemmet. Magen och ryggen vill inte alls Rynkar på näsan  ibland kan jag även få som panikattacker då jag inte riktigt vet vart jag skall ta vägen eller göra.. men men nu är det inte jätte långt kvar, bara 24 dagar får ta en dag i taget Glad

Så jobbigt med din rygg och mage Rynkar på näsan Styrkekramar till dig {#emotions_dlg.flower} Vi får ta fler fika sen, med bebisarna!
  • Jenric
    Myrangbg skrev 2011-07-05 18:42:47 följande:
    jenjoen80: Jag är inte så insatt i föräldrapenning ännu men tror iaf att man efter ett år måste ta ut 5 dagar i veckan, det kan ju dock vara dagar som inte ger så  mycket i pengar men kan vara bra att tänka på ändå redan från början... Jag måste ringa FK imorgon och fixa grejer där, fasar för det då det alltid slutar med att jag är irriterad.
    Ja, jag har hört talas om denna regel och det är ju den som gör det så svårt... För samtidigt som man vill spara dagar så att man kan vara hemma längre, så måste man ju ändå plocka ut så mycket att det går runt varje månad. Det var därför jag funderade på om man skulle spara dagar och istället dryga ut kassan med sparade penningar... Å andra sidan blir det ju helt andra förutsättningar för oss den dagen min man får jobb/lärlingsplats. Obestämd inte lätt att tänka klart heller med denna gravidhjärna och värmen på det.. Tungan ute

Idag ringde jag FK och det vara bara 5 min kö, så det var inte så illa. Men hon jag pratade med fick gå och fråga någon annan för varje fråga jag ställde Tungan ute
  • ciccile

Jenjen; klart man måste få det att gå ihop ekonomiskt, men ville bara påminna om idiot regeln. Hur många dagar har man totalt?

• Capa
    Jenric skrev 2011-07-05 18:22:46 följande:
    Capa: Eric skrev ju in sig på AF i våras, men de kan inte hjälpa honom eller bekosta lärlingsplats i nuläget, kanske om nåt år, men till dess måste han ju hittat något! Knasigt att de inte gör insatser när det behövs, istället för att vänta tills det gått riktigt långt, liksom... Obestämd Men vi fortsätter söka, det löser sig säkert snart!
    Lustigt att din fyraåring sjunger om hembränt Tungan ute Min minsta systerdotter (2,5 år) sjunger "Aj gånna gät dä, populä" när hon ska sova - hahaha....
    Djungeltema i barnrummet låter fräckt Glad Här behöver vi inte tänka på barnrummet, då vi inte har något extra rum, men däremot har hyresvärden gett oss en rekvisition så vi kan åka till Colorama och köpa allt vi behöver för att sedan själva tapetsera och måla om hela lägenheten. Tyvärr är ingen av oss särskilt bra på detta... vad kostar din man per timme? Glad
    Dom e verkligen bra konstiga AF alltså!! Som du säger, varför vänta tills det blir värre, helt sjukt..... Hoppas det löser sig för er snart iaf!! Jag ska trycka på pappa då och då men i nuläget är det fullt. Hade AF gått in o betalat en del av lönen hade det däremot inte varit några problem, det som är det sjuka......

Haha, Jadu bra fråga..... ingen aning om vad Daniel tar... det beror på hur stora rummen är och vad som ska fixas. Men jag kan höra med honom om ni vill??
    inda skrev 2011-07-05 18:41:27 följande:

JIPPI det regnar Glad hade jag kunnat hade jag lagt mig på balkongen, hihi... så otroligt skönt att det är något svalare kanske att jag kan få sova lite inatt Glad

Blondie82: Kan förstå att det är svårt att knyta an till den nya situationen framför allt när du inte har lillen hela tiden. Hoppas att du mår bättre och se till att prata med en bm eller liknande så snart du känner av samma eller liknande känslor, om det skúlle komma tillbaka. Vi finns här också om det skulle vara något.

jessicca81: jag bor i rannebergen. när det gäller fastställandet av faderskap så blir du kontaktad efter förlossning via brev och sen får ni båda åka till familjerätten och skriva på papper. Man kan göra detta innan också men i göteborg har de ganska lång väntetid. Jag ringde familjerätten i början av juni och fick en tid den 18 Juli.

Lade in min ansökan om fp idag med hjälp av e-leg, läste som hastigast att jag måste skicka in min senaste lönespec eftersom det är första gången jag ansöker om fp, har aldrig hört talas om att man måste skicka in en kopia på lönespec så sitter nu framför datan som ett stort frågetecken. Någon av er som vet vad som gäller?

Önskar att jag kunde göra er sällskap på fikan imorgon men vågar inte röra mig allt för långt från hemmet. Magen och ryggen vill inte alls Rynkar på näsan  ibland kan jag även få som panikattacker då jag inte riktigt vet vart jag skall ta vägen eller göra.. men men nu är det inte jätte långt kvar, bara 24 dagar får ta en dag i taget Glad

Haha, jag säger detsamma om regnet!! Jag satte mig faktiskt på balkongen under parasollet och njööööt tills det börja åska, då gick jag in men njöt till fullo då med Tungan ute
    Tråkigt att du mår så dåligt nu i slutspurten, men 24 dagar kvar av 280 eller vad det är man är gravid så är det verkligen inte långt kvar. Sen får vi hoppas att du är på benen för fikor igen Glad
    Blondie82 skrev 2011-07-05 18:07:22 följande:
    Ja det där med att fixa en massa hade jag tänkt göra så fort vi kom hem från Gotland, det vill säga skulle varit i helgen. Har ju mycket klart men det är ju de där småfixet med blöjor och grejet till skötbordet, tvätt mm. Men å andra sidan behöver man ju miniblöjor nu och kläder tyckte jag att vi hade en del men nu blir det till att köpa ministorlekar som 40. Fanns det någon som hade tips på bra internetsidor med prematura kläder??

Myran: verkar inte som vi kan få familjerum :( för det är så fullt. Han är 34+0 på torsdag så var det tydligen vikten som måste över 1700 också vilket vi nog inte riktigt är ännu... Samt att han måste av extra syre. Men hur hade ni det i familjerummet då, ni fick sova sova där båda?? Och så ta med lillkillen dit då och då för att "öva" på att vara själva??

Mysigt det låter med alla bm besök :) och till och med era krämpor. Jag sörjer faktiskt lite att jag inte fick gå en full graviditet och uppleva allt det där sista. Hade en riktig mammablues dag igår och det var riktigt tufft. Jag har svårt att knyta an till allt som hänt och till att man blivit föräldrar. Nästan så man först skämdes över det men insåg sen efter mitt sammanbrott och samtalen med många på bb att det tydligen var fullt normalt att känna så... Saknar att vara gravid och saknar min mage, även om han finns här hos oss nu. Känns liksom inte verkligt, speciellt nu när han ligger i en stor kal sal med massa sladdar kopplad till sig.
    Kan tänka mig att du måste va helt förvirrad nu stackarn, det är fullt normalt att känna som du gör efter att man fått barn men det kan ju knappast bli bättre i din situation *kramar om* Jag fick en liten släng av mammablues efter Leonora och det var verkligen inget kul alls..... hoppas verkligen du mår bättre snart och glöm inte att prata om du mår dåligt!! Det är faktiskt det enda som hjälper i slutändan, iaf gjorde det det på mig, fram tills dess trodde jag bara det var nåt fel på mig för alla andra mammor verkade ju inte må så..... Det låter iaf som både du o lille Vidar är påväg åt rätt håll nu, hoppas ni får komma hem snart så ni får maaaassor med mamma+son mys {#emotions_dlg.flower}
  • Capa

Just det, ang fikan imorron, är det okej för er alla om jag släpar med min döttra?? 
    Det sket sig med barnpassaren då det blev för tidigt och hon har sommarlov från dagis Skäms

• Capa
    Jenric skrev 2011-07-05 18:23:54 följande:
    Kommer du med bil eller spårvagn?
    Kommer med buss/spårvagn.... kanske blir lättare att hitta då. Innan kollade jag hur man skulle köra, ska in på västtrafik o se om det är lättare då Glad
  • lawendel

jenjen: Min sambo är elektriker och nu i semestertider behövs det ju tyvärr inget folk men jag ska be honom hålla ögonen öppna =)

Capa skrev 2011-07-05 19:39:44 följande:
    Just det, ang fikan imorron, är det okej för er alla om jag släpar med min döttra?? 
    Det sket sig med barnpassaren då det blev för tidigt och hon har sommarlov från dagis Skäms
    klart att det är! =)
  • Jenric
    Myrangbg skrev 2011-07-05 19:18:23 följande:
    Jenjen; klart man måste få det att gå ihop ekonomiskt, men ville bara påminna om idiot regeln. Hur många dagar har man totalt?
    Jag tror man har 240 dagar var.
  • Jelli

Jenjen80: Det låter bra det. Tror högsbohöjd bara ligger uppför backen därifrån. Nära o bra.

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011