Jenric skrev 2011-07-05 18:22:46 följande:
Capa: Eric skrev ju in sig på AF i våras, men de kan inte hjälpa honom eller bekosta lärlingsplats i nuläget, kanske om nåt år, men till dess måste han ju hittat något! Knasigt att de inte gör insatser när det behövs, istället för att vänta tills det gått riktigt långt, liksom...

Men vi fortsätter söka, det löser sig säkert snart!
Lustigt att din fyraåring sjunger om hembränt

Min minsta systerdotter (2,5 år) sjunger "Aj gånna gät dä, populä" när hon ska sova - hahaha....
Djungeltema i barnrummet låter fräckt

Här behöver vi inte tänka på barnrummet, då vi inte har något extra rum, men däremot har hyresvärden gett oss en rekvisition så vi kan åka till Colorama och köpa allt vi behöver för att sedan själva tapetsera och måla om hela lägenheten. Tyvärr är ingen av oss särskilt bra på detta... vad kostar din man per timme?

Dom e verkligen bra konstiga AF alltså!! Som du säger, varför vänta tills det blir värre, helt sjukt..... Hoppas det löser sig för er snart iaf!! Jag ska trycka på pappa då och då men i nuläget är det fullt. Hade AF gått in o betalat en del av lönen hade det däremot inte varit några problem, det som är det sjuka......
Haha, Jadu bra fråga..... ingen aning om vad Daniel tar... det beror på hur stora rummen är och vad som ska fixas. Men jag kan höra med honom om ni vill??
Haha, jag säger detsamma om regnet!! Jag satte mig faktiskt på balkongen under parasollet och njööööt tills det börja åska, då gick jag in men njöt till fullo då med

Tråkigt att du mår så dåligt nu i slutspurten, men 24 dagar kvar av 280 eller vad det är man är gravid så är det verkligen inte långt kvar. Sen får vi hoppas att du är på benen för fikor igen

Blondie82 skrev 2011-07-05 18:07:22 följande:
Ja det där med att fixa en massa hade jag tänkt göra så fort vi kom hem från Gotland, det vill säga skulle varit i helgen. Har ju mycket klart men det är ju de där småfixet med blöjor och grejet till skötbordet, tvätt mm. Men å andra sidan behöver man ju miniblöjor nu och kläder tyckte jag att vi hade en del men nu blir det till att köpa ministorlekar som 40. Fanns det någon som hade tips på bra internetsidor med prematura kläder??
Myran: verkar inte som vi kan få familjerum :( för det är så fullt. Han är 34+0 på torsdag så var det tydligen vikten som måste över 1700 också vilket vi nog inte riktigt är ännu... Samt att han måste av extra syre. Men hur hade ni det i familjerummet då, ni fick sova sova där båda?? Och så ta med lillkillen dit då och då för att "öva" på att vara själva??
Mysigt det låter med alla bm besök :) och till och med era krämpor. Jag sörjer faktiskt lite att jag inte fick gå en full graviditet och uppleva allt det där sista. Hade en riktig mammablues dag igår och det var riktigt tufft. Jag har svårt att knyta an till allt som hänt och till att man blivit föräldrar. Nästan så man först skämdes över det men insåg sen efter mitt sammanbrott och samtalen med många på bb att det tydligen var fullt normalt att känna så... Saknar att vara gravid och saknar min mage, även om han finns här hos oss nu. Känns liksom inte verkligt, speciellt nu när han ligger i en stor kal sal med massa sladdar kopplad till sig.
Kan tänka mig att du måste va helt förvirrad nu stackarn, det är fullt normalt att känna som du gör efter att man fått barn men det kan ju knappast bli bättre i din situation *kramar om* Jag fick en liten släng av mammablues efter Leonora och det var verkligen inget kul alls..... hoppas verkligen du mår bättre snart och glöm inte att prata om du mår dåligt!! Det är faktiskt det enda som hjälper i slutändan, iaf gjorde det det på mig, fram tills dess trodde jag bara det var nåt fel på mig för alla andra mammor verkade ju inte må så..... Det låter iaf som både du o lille Vidar är påväg åt rätt håll nu, hoppas ni får komma hem snart så ni får maaaassor med mamma+son mys