Lillahumla84: För kliande mage hjälper Weledas havandeskapsolja, iaf för mig. Smörjer in mig innan jag ska sova (tips är att låta mannen smörja, det blir en liten mysstund

).
Trist att din chef inte skickat in om din inkomst. Jag bad min chef skriva på och sedan postade jag brevet själv, för att vara på den säkra sidan... Hoppas iaf att de har fått iväg det nu iaf!
Jag ringde FK idag för lite frågor om allt möjligt och fick bland annat veta att de alltid rundar av nedåt när det gäller att beräkna SGI, alltså även om din årsinkomst är XXX 199 kr så blir det XXX 100 hos FK. Dumt, då man ju är mkt närmare XXX 200. Fick inte de lära sig i skolan att man alltid rundar av uppåt?
Capa: Eric skrev ju in sig på AF i våras, men de kan inte hjälpa honom eller bekosta lärlingsplats i nuläget, kanske om nåt år, men till dess måste han ju hittat något! Knasigt att de inte gör insatser när det
behövs, istället för att vänta tills det gått riktigt långt, liksom...

Men vi fortsätter söka, det löser sig säkert snart!
Lustigt att din fyraåring sjunger om hembränt

Min minsta systerdotter (2,5 år) sjunger "Aj gånna gät dä, populä" när hon ska sova - hahaha....
Djungeltema i barnrummet låter fräckt

Här behöver vi inte tänka på barnrummet, då vi inte har något extra rum, men däremot har hyresvärden gett oss en rekvisition så vi kan åka till Colorama och köpa allt vi behöver för att sedan
själva tapetsera och måla om hela lägenheten. Tyvärr är ingen av oss särskilt bra på detta... vad kostar din man per timme?
Devotion: Vilka koder menar du att du väntar på från FK?
Jag har tyvärr inga yoga-tillfällen kvar, men funderar på att gå de där Baby-Mama kurserna i höst... vad tror ni om dem?
Skönt att du fick bra värden på glykosbelastningen sedan! Hade ju varit trist med en sommar utan glass!

Jag njuter precis som du av värmen, fast inte på nätterna. Dagtid måste jag ha fötterna högt eller röra på mig för att det inte ska börja sticka i ben och fötter. Ibland när jag vaknar på morgonen har händerna domnat bort också, inte skönt...

Får dessutom ont i höfter och rygg om jag ligger ner för länge. Så förutom att man måste upp och kissa på nätterna så vrider jag mig fram och tillbaka för att hitta en skön position i sängen.. phuuu.. Tur man har semester nu.
Jelli: Klart du inte blir ensam i höst!

Vi bor nära Frölunda torg (Smyckegatan) som väl inte ligger så långt från där ni ska bo?
Jessicca82: Välkommen till tråden

Sköldkörteln har jag oxå problem med. Fick veta det ca 1,5 år innan jag blev gravid, så jag har ätit levaxin sedan dess. Nu under graviditeten har de kollat mina värden 1 gång/månaden och jag har gått upp och ner lite olika i dos. Jag tror att det tar ett par månader att komma i balans, så det är inte så konstigt om du inte märkt skillnad än.
Blondie: Tänker på er tre! Hur är det nu i Mölndal nu då? Hoppas att ni blir tillräckligt pigga så att ni äntligen får åka hem snart
FruR: Ang. FK så har jag lagt in från BF (13 aug). Har lagt in om så mkt det bara går att få fram till november till att börja med. Så fort Eric får elektriker-lärlingsplats eller jobb, så ändrar vi till färre dagar/vecka. Man kan tydligen ändra det fram och tillbaka som man vill.Funderar också på om det är smart att ta färre dagar och istället dryga ut kassan med sparade pengar...? Så att dagarna räcker längre....
Ser fram emot fikat imorgon!