• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Devotion

Myran: klart att man inte kan veta. Kan tänka mig att inte ni var så förberedda?! Och visst är det nog så att man får massor!! Och om nu liten väljer att titta ut innan allt är klart så löser sig nog det också!

• ciccile

Devotion; jag är ett stort kontrollfreak så det mesta var färdigt och fixat, vilket min sambo var väldigt tacksam över... Tjejen jag delade rum med hade inget fixat så hennes snälla sambo fick beställningar av henne med saker han skulle handla och sen kom han upp till oss och visade inköpen .

• Liisaan
    Fru R skrev 2011-07-05 15:11:21 följande:
    Vi sa väl utanför eller hur!? Rätta mig någon om jag har fel. Annars kommer jag att stå där själv! Ha ha.

Nu har jag varit hos bm. Min vanliga var på semester så jag fick en annan. Gick hur fort som helst, bara in och ut. Blodtryck 100/55
    Socker 5.9
    HB 108
    SF 33! Jag kommer att vara stört av alla imorgon trots att jag har längst tid kvar!
    Ja har för mig att vi sa det men ville dubbelkolla så jag inte står någon annanstans ;) Vart ligger det föresten haha? Tar gärna gatuadressen då jag åker bil och blir avsläppt :)

Ha ha ha störst lär du nog inte vara, tro mig ni kommer inte att missa mig Skrattande
  • Capa

Hmm jag blir inte mycket klokare av kartan..... hur hittar man till cafeet?? Någon som har lust att möta upp mig innan??

// Förvirrad skåning med noll koll på Gbg Tungan ute

• Blondie82

Ja det där med att fixa en massa hade jag tänkt göra så fort vi kom hem från Gotland, det vill säga skulle varit i helgen. Har ju mycket klart men det är ju de där småfixet med blöjor och grejet till skötbordet, tvätt mm. Men å andra sidan behöver man ju miniblöjor nu och kläder tyckte jag att vi hade en del men nu blir det till att köpa ministorlekar som 40. Fanns det någon som hade tips på bra internetsidor med prematura kläder??

Myran: verkar inte som vi kan få familjerum :( för det är så fullt. Han är 34+0 på torsdag så var det tydligen vikten som måste över 1700 också vilket vi nog inte riktigt är ännu... Samt att han måste av extra syre. Men hur hade ni det i familjerummet då, ni fick sova sova där båda?? Och så ta med lillkillen dit då och då för att "öva" på att vara själva??

Mysigt det låter med alla bm besök :) och till och med era krämpor. Jag sörjer faktiskt lite att jag inte fick gå en full graviditet och uppleva allt det där sista. Hade en riktig mammablues dag igår och det var riktigt tufft. Jag har svårt att knyta an till allt som hänt och till att man blivit föräldrar. Nästan så man först skämdes över det men insåg sen efter mitt sammanbrott och samtalen med många på bb att det tydligen var fullt normalt att känna så... Saknar att vara gravid och saknar min mage, även om han finns här hos oss nu. Känns liksom inte verkligt, speciellt nu när han ligger i en stor kal sal med massa sladdar kopplad till sig.

• Jenric
    Lillahumla84: För kliande mage hjälper Weledas havandeskapsolja, iaf för mig. Smörjer in mig innan jag ska sova (tips är att låta mannen smörja, det blir en liten mysstund Glad).
    Trist att din chef inte skickat in om din inkomst. Jag bad min chef skriva på och sedan postade jag brevet själv, för att vara på den säkra sidan... Hoppas iaf att de har fått iväg det nu iaf!
    Jag ringde FK idag för lite frågor om allt möjligt och fick bland annat veta att de alltid rundar av nedåt när det gäller att beräkna SGI, alltså även om din årsinkomst är XXX 199 kr så blir det XXX 100 hos FK. Dumt, då man ju är mkt närmare XXX 200. Fick inte de lära sig i skolan att man alltid rundar av uppåt? Tungan ute

Capa: Eric skrev ju in sig på AF i våras, men de kan inte hjälpa honom eller bekosta lärlingsplats i nuläget, kanske om nåt år, men till dess måste han ju hittat något! Knasigt att de inte gör insatser när det behövs, istället för att vänta tills det gått riktigt långt, liksom... Obestämd Men vi fortsätter söka, det löser sig säkert snart!
    Lustigt att din fyraåring sjunger om hembränt Tungan ute Min minsta systerdotter (2,5 år) sjunger "Aj gånna gät dä, populä" när hon ska sova - hahaha....
    Djungeltema i barnrummet låter fräckt Glad Här behöver vi inte tänka på barnrummet, då vi inte har något extra rum, men däremot har hyresvärden gett oss en rekvisition så vi kan åka till Colorama och köpa allt vi behöver för att sedan själva tapetsera och måla om hela lägenheten. Tyvärr är ingen av oss särskilt bra på detta... vad kostar din man per timme? Glad

Devotion: Vilka koder menar du att du väntar på från FK?
    Jag har tyvärr inga yoga-tillfällen kvar, men funderar på att gå de där Baby-Mama kurserna i höst... vad tror ni om dem?
    Skönt att du fick bra värden på glykosbelastningen sedan! Hade ju varit trist med en sommar utan glass! Förvånad
    Jag njuter precis som du av värmen, fast inte på nätterna. Dagtid måste jag ha fötterna högt eller röra på mig för att det inte ska börja sticka i ben och fötter. Ibland när jag vaknar på morgonen har händerna domnat bort också, inte skönt... Rynkar på näsan Får dessutom ont i höfter och rygg om jag ligger ner för länge. Så förutom att man måste upp och kissa på nätterna så vrider jag mig fram och tillbaka för att hitta en skön position i sängen.. phuuu.. Tur man har semester nu.

Jelli: Klart du inte blir ensam i höst! Glad Vi bor nära Frölunda torg (Smyckegatan) som väl inte ligger så långt från där ni ska bo?

Jessicca82: Välkommen till tråden Glad Sköldkörteln har jag oxå problem med. Fick veta det ca 1,5 år innan jag blev gravid, så jag har ätit levaxin sedan dess. Nu under graviditeten har de kollat mina värden 1 gång/månaden och jag har gått upp och ner lite olika i dos. Jag tror att det tar ett par månader att komma i balans, så det är inte så konstigt om du inte märkt skillnad än.

Blondie: Tänker på er tre! Hur är det nu i Mölndal nu då? Hoppas att ni blir tillräckligt pigga så att ni äntligen får åka hem snart {#emotions_dlg.flower}

FruR: Ang. FK så har jag lagt in från BF (13 aug). Har lagt in om så mkt det bara går att få fram till november till att börja med. Så fort Eric får elektriker-lärlingsplats eller jobb, så ändrar vi till färre dagar/vecka. Man kan tydligen ändra det fram och tillbaka som man vill.Funderar också på om det är smart att ta färre dagar och istället dryga ut kassan med sparade pengar...? Så att dagarna räcker längre....

Ser fram emot fikat imorgon! Solig
  • Jenric
    Capa skrev 2011-07-05 17:53:40 följande:
    Hmm jag blir inte mycket klokare av kartan..... hur hittar man till cafeet?? Någon som har lust att möta upp mig innan??

// Förvirrad skåning med noll koll på Gbg Tungan ute
    Kommer du med bil eller spårvagn?
  • Jelli

Jessicca82: Vi gick till stadshuset ett par veckor innan dottern föddes för att ha det klart, tänkte att det blir så mycket att ordna med sen i alla fall och det blev det. Vi skrev alla papper och intygade hit och dit. När hon kommit var det bara att ringa och medela att hon var ute. Tycker det känns lite förnedrande på nåt sätt. Bli utfrågad om man varit med nån annan bara för att man inte är gift. Jaja, det ska iaf göras. Hörde förresten av någon att det kan bli problem om mamman dör under förlossningen innan faderskapet är bekräftat och att barnet inte får följa med pappan hem. Vet inte om det ligger nån sanning i det men tyckte det kändes bra att ha det gjort.

• Jenric
    Blondie82 skrev 2011-07-05 18:07:22 följande:
    Ja det där med att fixa en massa hade jag tänkt göra så fort vi kom hem från Gotland, det vill säga skulle varit i helgen. Har ju mycket klart men det är ju de där småfixet med blöjor och grejet till skötbordet, tvätt mm. Men å andra sidan behöver man ju miniblöjor nu och kläder tyckte jag att vi hade en del men nu blir det till att köpa ministorlekar som 40. Fanns det någon som hade tips på bra internetsidor med prematura kläder??

Myran: verkar inte som vi kan få familjerum :( för det är så fullt. Han är 34+0 på torsdag så var det tydligen vikten som måste över 1700 också vilket vi nog inte riktigt är ännu... Samt att han måste av extra syre. Men hur hade ni det i familjerummet då, ni fick sova sova där båda?? Och så ta med lillkillen dit då och då för att "öva" på att vara själva??

Mysigt det låter med alla bm besök :) och till och med era krämpor. Jag sörjer faktiskt lite att jag inte fick gå en full graviditet och uppleva allt det där sista. Hade en riktig mammablues dag igår och det var riktigt tufft. Jag har svårt att knyta an till allt som hänt och till att man blivit föräldrar. Nästan så man först skämdes över det men insåg sen efter mitt sammanbrott och samtalen med många på bb att det tydligen var fullt normalt att känna så... Saknar att vara gravid och saknar min mage, även om han finns här hos oss nu. Känns liksom inte verkligt, speciellt nu när han ligger i en stor kal sal med massa sladdar kopplad till sig.
    Hittade den här sidan för prematur kläder: http://www.minus56.se/
    Vet dock inte hur det funkar med beställningar och så, man kan ju ringa först och höra om det verkar seriöst?

Här finns också från strl. 40: www.minimundus.se

Kan förstå att du saknar magen, men bra att du verkar få bra stöd när känslorna sätter igång. Sen var det väl kanske inte så här du hade föreställt dig slutet på graviditeten. Jag vet ju själv att man (även om man vet att allt kan hända) föreställer sig hur bebisen ska komma ut och tiden efter på ett sätt, som sen kanske inte alls kommer överensstämma med verkligheten. Och då kan väl känslor av kanske besvikelse och annat komma över en, inte så konstigt egentligen. Men vi hejar på dig och Vidar och Jonas. Ni fixar det här, och sen när ni får komma hem och komma till ro i ert eget "bo", så kanske det börjar kännas bättre så småningom Hjärta

• inda

JIPPI det regnar Glad hade jag kunnat hade jag lagt mig på balkongen, hihi... så otroligt skönt att det är något svalare kanske att jag kan få sova lite inatt Glad

Blondie82: Kan förstå att det är svårt att knyta an till den nya situationen framför allt när du inte har lillen hela tiden. Hoppas att du mår bättre och se till att prata med en bm eller liknande så snart du känner av samma eller liknande känslor, om det skúlle komma tillbaka. Vi finns här också om det skulle vara något.

jessicca81: jag bor i rannebergen. när det gäller fastställandet av faderskap så blir du kontaktad efter förlossning via brev och sen får ni båda åka till familjerätten och skriva på papper. Man kan göra detta innan också men i göteborg har de ganska lång väntetid. Jag ringde familjerätten i början av juni och fick en tid den 18 Juli.

Lade in min ansökan om fp idag med hjälp av e-leg, läste som hastigast att jag måste skicka in min senaste lönespec eftersom det är första gången jag ansöker om fp, har aldrig hört talas om att man måste skicka in en kopia på lönespec så sitter nu framför datan som ett stort frågetecken. Någon av er som vet vad som gäller?

Önskar att jag kunde göra er sällskap på fikan imorgon men vågar inte röra mig allt för långt från hemmet. Magen och ryggen vill inte alls Rynkar på näsan  ibland kan jag även få som panikattacker då jag inte riktigt vet vart jag skall ta vägen eller göra.. men men nu är det inte jätte långt kvar, bara 24 dagar får ta en dag i taget Glad

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011