• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82

Oj vad era pojkar äter! Jag blir lite nojjog ni ;) V ammas ju bara och han äter ca 10 minuter varannan timme. Ibland 15-20 men då är det va 3 timmar mellan varje mål. Men han verkar nöjd och glad. Men jag tror inte han får i sig så mycket som ni ger era. Antar att vågen får säga sitt! Hur mycket stiger Vincent i vikt per vecka ungefär??

Så spännande med allas känningar :D snart ploppar dom ut på löpande band här!! Kanske skall ha ett pris till den som får sist, något alla vill ha för det kanske lockar igång allas förlossningar :P

• ciccile

Stoltcicci: Saker och ting förändras så jag tycker snarare att det är positivt att en läkare kollar en extra gång. Sist vi var på BVC tog sig också läkaren en titt och det tyckte jag kändes skönt. Håller med dig om att det borde handla om Simon och att Jespers journal inte kanske hör dit men samtidigt inte  så konstigt om hon vill bilda sig en uppfattning om hur allt fungerade med Jesper. Vår BVC-sköterska var väldigt tydlig med att hon fanns där för hela familjen och inte bara för Vimcent och det gjorde att jag förra veckan visade mitt snitt för henne som jag varit bekymrad för.

Blondie: Din prins äter kanske lika mycket men du kan inte mäta det och han har ju stigit fint  i vikt.  Hur länge de ammar är nog också svårt att jämföra tyvärr . känns skönt med nappflaska ibland . förra veckan hade V gått upp från 2450 till 2780, det är långt över det normala så bli inte stressad nu.

• Blondie82

Ja det blir lätt lite stressande när man haft sonden och kunnat kontrollera mängd mat han fått i magen. Men n u kan ju bara vikten avgöra. Har hört att runt 20 g om dagen är en bra riktlinje, kan det stämma? Sen varierar det ju givetvis också. Men Vidar är ju nöjd och är han någon gång inte det (som just nu) så vaknar han tidigare och vill ha mat! Iinte värre än att man får blotta sig lite så sover han gott sen Flört. Skall bli spännande att kolla nästa vikt!!

• ciccile

Blotta sig får man väl bli van vid när man ammar . Jag har hört att 25 om dagen är en bra ökning men sen ska man nog inte stirra sig blind på det med de små spelar ju mycket in, om de precis bajsat mycket och inte ätit på länge så väger de ju mindre

• ciccile

Min tillfälliga föräldrapenning har äntligen blivit godkänd, så skönt att även jag kan bidra med några kronor till familjen

• Blondie82
    Myrangbg skrev 2011-07-31 14:40:30 följande:
    Blotta sig får man väl bli van vid när man ammar . Jag har hört att 25 om dagen är en bra ökning men sen ska man nog inte stirra sig blind på det med de små spelar ju mycket in, om de precis bajsat mycket och inte ätit på länge så väger de ju mindre
    Haha ja Blotta sig vet jag inte om jag vänjer mig med. Vi satt i gräset på en filt i trädgårdsföreningen idag när han blev hungrig. Det var nästan helt folktomt i parken och inte en människa som var i närheten, ändå täckte jag över med filt och tröja... Jonas bara skrattade åt mig Tungan ute.

Åh vill också få min tillfälliga föräldrapenning godkänd. Trodde inte det skulle ta sån himla tid, varför är jag ens förvånad egentligen Flört det är ju trots allt försäkringskassan vi pratar om.
  • ciccile

Jag hade garanterat gjort lika dant. Sä skönt att ni kan komma ut och inte ens behöva gå hem och passa mattider. När ska han vägas nästa gång?

Jag ringde i onsdags och frågade varför det måste ta sån tid när allt från min sida var klart och då sa hon att hon skulle skicka grejerna till en handläggare, precis som de bara legat och skräpat någonstans innan jag ringde och idag när vi kom hem så stod det att de ska betalas ut på tisdag .

• Blondie82

Ja det är så otroligt skönt att inte behöva passa tiderna! Och känner han inte hunger när han är "i rörelse" men det räckte med att vi kom till trädgårdsföreningen och la honom på filten med oss så vaknade han till och kände sin hunger !! nu känns han mer som en "riktigt bebis" Flört tror du förstår vad jag menar Glad. Nästa vägning är någon gång i början av veckan. Åkte på ett baksalg i fredags och han åt inte på 6 timmar. Blev orolig och ringde Neo, fick åka in med en gång och de satte i en sond igen Rynkar på näsan, han fick ett stort mål i den och sen fick vi åka hem. Han åt bra till nästa dag så jag fick själv dra sonden på lrödagen!! Nästa vägning blir förmodligen inne på Neo i början av veckan. Har tid på onsdag men skall se om inte HSV kan komma hem till oss tidigare för att lugna mig nu när jag helammar!

Jag borde nog ringa dem också och fråga varför det tar sån tid! Men behöver ju pengarna verkligen.

• ciccile

Skönt att de tog dig på alvar iaf. Jag ringde in en gång när vi hade HSV och de tyckte nog bara jag var löjlig. Skönt att sonden är borta igen och små bakslag får man nog räkna med. V sover i princip alltid när vi är i rörelse och vaknade idag när vi parkerade bilen här hemma och berättade att han var väldigt hungrig. Förstår absolut vad du menar med en "riktig bebis".

• stoltcissi
    Myrangbg skrev 2011-07-31 14:03:53 följande:
    Stoltcicci: Saker och ting förändras så jag tycker snarare att det är positivt att en läkare kollar en extra gång. Sist vi var på BVC tog sig också läkaren en titt och det tyckte jag kändes skönt. Håller med dig om att det borde handla om Simon och att Jespers journal inte kanske hör dit men samtidigt inte  så konstigt om hon vill bilda sig en uppfattning om hur allt fungerade med Jesper. Vår BVC-sköterska var väldigt tydlig med att hon fanns där för hela familjen och inte bara för Vimcent och det gjorde att jag förra veckan visade mitt snitt för henne som jag varit bekymrad för.

Blondie: Din prins äter kanske lika mycket men du kan inte mäta det och han har ju stigit fint  i vikt.  Hur länge de ammar är nog också svårt att jämföra tyvärr . känns skönt med nappflaska ibland . förra veckan hade V gått upp från 2450 till 2780, det är långt över det normala så bli inte stressad nu.
    jopp de klart  de kam förändras..
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011