Capa skrev 2011-07-29 11:33:34 följande:
Förresten uppdatering; Hela dagen igår gick jag runt med värkar som blev både mer regelbunda och ökade i styrka. Vi var ute och gick vääääldigt långt för att skynda på det hela, det gjorde ju susen med storasyster iaf..... Väl hemma somnade jag av utmattning mellan värkarna och imorse vaknade jag tjoff, inte en enda värk!! Tusan så besviken man blev!! En hel dag förgäves, jag som hade börjat hoppas och tro att det var dags, panikpackade BB-väskan haha
Nåja, busungen kommer när han kommer men han behöver väl inte jäklas mer än vad han redan gjort denna graviditeten.....

Aaaah men vad spännande... förstår att du gjorde dig redo...! Och förstår din besvikelse med, men snaaart kommer han ju vare sig han vill eller inte
Har själv börjar få vad jag tror är sk. förvärkar nu. Började igår kväll och magen blir hård och så trycker och ilar/molar det neråt. Sen går det över. Kommer inte alls regelbundet och inte jätteofta, kanske nån i timmen ibland mer ibland mindre. Vaknade av smärta i ryggen i morse, men det gick över sen också. Tror nog inte det är dags än på ett tag, men det fick oss iaf att åka och hyra babyskyddet idag, istället för nästa vecka

Fick ett sprillans nytt Brio Primo med bas för 600 kr i nio månader. Känns skönt att ha det på plats nu.
Lina Stenback skrev 2011-07-29 21:43:13 följande:
Tack för svar, skönt att någon mer har haft samma känsla med aktiviteten i magen som bara avtagit. Man undrar ju verkligen när det är sådan stir skillnad.
Låter som att strl 50 är det som gäller iaf den första månaden...men som du säger Jelli, man behöver nog inte så mycket i den sizen...om man inte får för tidigt men det lär inte hända, jag ska nog pinas in i slutet och lite till med mina fogar.

Har också funderat på vilka storlekar och hur mkt man ska ta med sig... I värsta fall får väl E åka hem och hämta mer och större kläder. Allt beror ju på hur länge man ska stanna också...
Aktivitet i magen är en intressant fråga - igår sa ju BM att vår tjej var fixerad och inte gick att rucka på. Men som hon har rört på sig igår natt och idag, undrar jag...? Kanske gillar hon inte när magen kramar åt henne vid förvärkarna/sammandragningarna? Men kan huvudet verkligen ligga kvar där nere fixerat, och bara kroppen flytta sig från sida till sida? Det känns som om ryggen o rumpan nu flyttat sig till vänster, och den lilla vassa foten/knäet ill höger. Brukar annars vara tvärtom. Tror jag får ringa och fråga BM på måndag

Devotion skrev 2011-07-29 12:20:13 följande:
Capa: jag har också undrat!!! Trodde nästan att det var ngt på G... Men men... Han kommer när han kommer...
Kanske är det en kille där inne? Börjar bli sjukt nyfiken..

enligt alla olika skrönor så går det dock inte att utläsa något för ungefär hälften av tecknen tyder på en tjej och hälften på kille...
Ang förlossningsbrev så känns det som om många pratar om att de skriver själva men eftersom BM skrev ner mina önskemål så känns det ju ganska överflödigt! Jag hoppas att både jag o mannen kan prata när vi väl är där också.. Tycket det är svårt att säga hur man vill ha det innan man har någon aning om hur det blir...
Kanske detta också är en skröna, men är inte hjärtljudet lite lägre på pojkar? Vår tjej har legat på runt 144 varje gång. Så kanske ni får en pojke
Min BM sammanfattade min graviditet, men själv kände jag att det blev lite väl "lite" som kom med, så jag tar nog med mig en liten lapp med några få (men för mig viktiga) punkter.
Fick förresten tips från min BM om "Signekursen".
sahlgrenska.se/Pages/87191/signekursen.pdf
"Lägg 10 min tillsammans och öva varje kväll" sa hon. Har inte provat än, men ska kolla vad det är.