• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi

har åxå prob me f´kadssan,,, r´ringde  måndags ang ja ville ändra datum för fpeng då ja fick den 15e,, de skulle skicka papper men forft ej fått dem än.. gått en vecka.. hmm..

• Lina Stenback

Ojojoj här händer det grejer, förvärkar, bebisar som har lagt sig tillrätta, krångel med FK och knepiga BM besök med små prematurer. Man kanske ska satsa på priset för sista platsen då..haha! När Ni säger tillfällig föräldrapenning är det för att de är små och vårdas då eller? Har man skickat in FK pappren för den vanliga föräldrapenningen så borde väl det inte dra ut på tiden om man har en fastställd SGI etc etc? Bra att veta om man ska bli utan pengar i september och slutet av augusti...

Jag minns att min dotter låg och inte gick att rucka men hon bytte sida med rygg å rump ändå under den tiden...

• ciccile
    stoltcissi skrev 2011-07-31 16:02:39 följande:
    har åxå prob me f´kadssan,,, r´ringde  måndags ang ja ville ändra datum för fpeng då ja fick den 15e,, de skulle skicka papper men forft ej fått dem än.. gått en vecka.. hmm..
    Kan du inte göra det på hemsidan, måste ju gå snabbare..?
  • Blondie82
    Lina Stenback skrev 2011-07-31 16:13:56 följande:
    Ojojoj här händer det grejer, förvärkar, bebisar som har lagt sig tillrätta, krångel med FK och knepiga BM besök med små prematurer. Man kanske ska satsa på priset för sista platsen då..haha! När Ni säger tillfällig föräldrapenning är det för att de är små och vårdas då eller? Har man skickat in FK pappren för den vanliga föräldrapenningen så borde väl det inte dra ut på tiden om man har en fastställd SGI etc etc? Bra att veta om man ska bli utan pengar i september och slutet av augusti...

Jag minns att min dotter låg och inte gick att rucka men hon bytte sida med rygg å rump ändå under den tiden...
    Ja precis, när de är födda tidigt och man ännu är inskriven på neonatalenheten så har föräldrarna rätt till tillfällig föräldrapenning. Men precis om du skriver så när det har godkänd den vanliga föräldrapenningen så borde det gå fort att få den utbetald. Smartast är ju att redan innan bebien är född nu lägga in en plan om vilka dagar du vill ta så kommer ju de automatiskt när det är dag!!
  • ciccile
    Lina Stenback skrev 2011-07-31 16:13:56 följande:

Tillfällig föräldrapenning kan man få när ett barn är sjukt och ligger på sjukhus och då kan båda föräldrarna få det så man kan vara där tillsammans. Vi som fått prematurer som varit på neo eller haft hemsjukvård får också det även om de inte är sjuka, men de är ju på sjukhus iaf. Tror det är 80 % av lönen som när man VAB:ar.
  • ciccile
    Blondie82 skrev 2011-07-31 13:28:41 följande:
    Oj vad era pojkar äter! Jag blir lite nojjog ni ;) V ammas ju bara och han äter ca 10 minuter varannan timme. Ibland 15-20 men då är det va 3 timmar mellan varje mål. Men han verkar nöjd och glad. Men jag tror inte han får i sig så mycket som ni ger era. Antar att vågen får säga sitt! Hur mycket stiger Vincent i vikt per vecka ungefär??

Så spännande med allas känningar :D snart ploppar dom ut på löpande band här!! Kanske skall ha ett pris till den som får sist, något alla vill ha för det kanske lockar igång allas förlossningar :P
    Borde inte 1:an få ett pris också ?
  • Blondie82
    Myrangbg skrev 2011-07-31 16:32:37 följande:
    Borde inte 1:an få ett pris också ?
    Haha jo faktiskt borde det varit ett pris för det också. När var det du fick, var det 32+6?
  • ciccile
    Blondie82 skrev 2011-07-31 16:37:20 följande:
    Haha jo faktiskt borde det varit ett pris för det också. När var det du fick, var det 32+6?
    jupp det var det och när var det du fick?
  • Blondie82

Jag hade för mig det för jag sa faktiskt till J när vi fick reda på att kejsarsnittet skulle bli den 30de att ny vann Cecilia med en dag ;) Vi fick 33+0 så de slog oss med en timme och 19 minuter!!

• ciccile

Fast vi fick redan 16:38 på eftermiddagen . Ska bli spännande och se vad vi får i pris!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011