• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi
    Myrangbg skrev 2011-07-31 16:17:30 följande:dag
    Kan du inte göra det på hemsidan, måste ju gå snabbare..?
    då ja skulle ansöka om ta ut fdagar 2 mån innan födseln så gick de ej ändra på datumet på deras sida men ska kolla det sen när lilleman sover nästa gång
  • stoltcissi
    Blondie82 skrev 2011-07-31 17:07:54 följande:
    Haha åkte jag på att handla pris nu ;
    ja tycker 1an 2an o 3an ska få pris.. så e det ju i irl... pallplats  liksom.. hehe:Pguld silvero brons:P ne skämt  o sido:P
  • Fru R

Myran: jag är helt med på att du ska ha present!! Skål Men jag räknar kallt med att jag får pris för sista plats för den här bebisen kommer med all säkerhet och likt sin syster, att komma sent. Om priset är bra så kanske jag ska avstå att be om en hinnesvepning när bf har kommit och gått!

stoltcissi: håller med de andra, om du känner att det är jobbigt med frågorna så säg till eller fråga varför hon frågar det. Men jag kan tänka mig att eftersom han är så tidig så hör det mer till rutinen men vi fick också frågon om hemmet och familj när A föddes.

Igår var vi en heldag på stranden i princip och jag brännde mig lite lätt (läs: rätt så bra!) men oj va skönt det var! Gick in till magen, sedan blev det för kallt... Jag är en hemsk badkruka!! Men skönt var det. Får se om jag får börjat baka imorgon för att försöka fylla frysen inför bebisent ankomst.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • inda

Hej alla, har skummat igenom lite men har en del att läsa ikapp...

Har försökt hålla mig uppdaterad men knappt så att man landat i den nya verkligheten än, kom hem i torsdags och har varit som i en egen liten bubbla sedan dess Glad

Vistelsen på bb blev lite längre eftersom lillan blev inlagd för observation på neo pga av ansträngd andning och fostervatten i lungorna men nu är vi äntligen hemma och hon blir bättre och bättre för varje dagHjärta  Var tillbaka på bb idag för vikt kontroll pga av att amningen inte fungerar som den ska, hon har gått ner en del så imorgon skall vi kontakta bvc för en kontroll igen, håller tummarna för att hon ökat i vikten. Men vi har haft lite svårt att få i henne den mängd som hon skall ha, antar att värmen gör sitt också...

Ni som pumpat och ammat hur har ni kombinerat?

• Blondie82
    inda skrev 2011-07-31 20:01:50 följande:

Hej alla, har skummat igenom lite men har en del att läsa ikapp...

Har försökt hålla mig uppdaterad men knappt så att man landat i den nya verkligheten än, kom hem i torsdags och har varit som i en egen liten bubbla sedan dess Glad

Vistelsen på bb blev lite längre eftersom lillan blev inlagd för observation på neo pga av ansträngd andning och fostervatten i lungorna men nu är vi äntligen hemma och hon blir bättre och bättre för varje dagHjärta  Var tillbaka på bb idag för vikt kontroll pga av att amningen inte fungerar som den ska, hon har gått ner en del så imorgon skall vi kontakta bvc för en kontroll igen, håller tummarna för att hon ökat i vikten. Men vi har haft lite svårt att få i henne den mängd som hon skall ha, antar att värmen gör sitt också...

Ni som pumpat och ammat hur har ni kombiner

Ja det är verkligen en omställning när man kommer hem med sitt lilla knyte! Jag tyckte jag var förberedd och redo men det var inte alls som jag trodde det skulle vara och blev helt överrumplad när jag kom hem Glad det är först nu ca 3 veckor senare som jag börjar landa lite grann Flört

Jag har pumpat och ammat. Det var ett bra alternativ när han inte orkade suga så mycket själv. Nu helammar jag och väntar med spänning på hur vikten har gått upp, hoppas på att få väga honom i morgon! Lycka till med amningen, det är verkligen inte helt lätt. Hoppas det vänder och hon går upp!! Sen när du har tid och ork så vill vi gärna se en liten bild på din sötsak Skrattande{#emotions_dlg.flower}
  • ciccile

Är det någon som vet något ställe som man kan gå på yoga med den lilla? Jag kan inte hitta något ställe när jag googlar men tycker att det borde finnas...

• lillahumla84

Tittar in och kollar hur ni har det!

Hoppas ni mår bra och att era små växer och blir stora. De där med pris låter ju lite kul, men om det är så att de blir pris till den som födder sist så slipper jag gärna de för nu är jag bra trött på alla värkar, svullna ben och nästäppa Kräks. Nu längtar vi otroligt mycket efter vår lilla Baby. Men med min tur så lär jag säkert gå över tiden Drömmer.
    Imorgon blir detill att ta tag i allt vad f-kassan heter. Inte hört något om min graviditetspenning och sen så ska de fixas med föreldrapenning.

Är det någon mer som har de jobbigt med svullna ben? Och vad kan man göra mer än att ha stödstrumpor och ligga med benen högt?

Tänker på er och tittar in här ibland för att se om de kommit någon mer bebisGlad

{#emotions_dlg.flower}

• Blondie82
    Myrangbg skrev 2011-07-31 21:35:27 följande:
    Är det någon som vet något ställe som man kan gå på yoga med den lilla? Jag kan inte hitta något ställe när jag googlar men tycker att det borde finnas...
    www.yogastudion.com/
    Det var här ett gäng från gruppen gick på gravidyoga. Dom har även en mamma-baby yoga!
  • stoltcissi

fru r jo men ja vet att vissa har ej fått såna frågor alls trots deras bebis gått ner en hel del i vikt .. men men..

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011