• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82

Wiiii nu är vi inne i augusti, vår månad!! Kom igen nu tjejer!!!! Dags att ploppar ut bebisarna nu :D

• emelielj

14:40 idag, 16 timmar efter första värken kom våran älskade kille på 4200 gram!
    Bf+1.
    Har dock inget namn än :)

• Devotion

Emelie: Wii! Massa Grattis!!! Första augusti-bebisen!!

Hoppas att det kommer fler nu!!!

Inda: vad skönt att vara hemma. Kan tänka mig att det är en ordentlig omställning. och så ska man klara allt själv... Känns lite skrämmande.

Lillahumlan: hoppas att bebben kommer snart så att du slipper alla krämpor. Jag har hört att man ska dricka massor för att bli av med vätska i kroppen. Många tror kanske att det är tvärtom... Kan tänka mig att det är extra jobbigt nu i värmen... :(

Fru R: vad härligt med stranden! Vart åker ni? Hav el sjö? Jobbigt att bränna sig dock... :( det blir så varmt att sova då..

Vi var ute på havet i helgen. Många svalkande bad var räddningen för mig. Det var 28 grader på landet! Puh!

Idag får det nog bli sjön här vi bor! Det är för varmt att hänga hemma på tomten mitt på dan... Eller är det någon som vill åka på mamma-bad-utflykt någonstans?!

• Capa
    emelielj skrev 2011-08-01 04:10:33 följande:
    Bf+1.
    Nämen trådens lille siste julibebis, Graaaattis!! {#emotions_dlg.flower}
    lillahumla84 skrev 2011-07-31 22:03:49 följande:
    Tittar in och kollar hur ni har det!

Hoppas ni mår bra och att era små växer och blir stora. De där med pris låter ju lite kul, men om det är så att de blir pris till den som födder sist så slipper jag gärna de för nu är jag bra trött på alla värkar, svullna ben och nästäppa Kräks. Nu längtar vi otroligt mycket efter vår lilla Baby. Men med min tur så lär jag säkert gå över tiden Drömmer.
    Imorgon blir detill att ta tag i allt vad f-kassan heter. Inte hört något om min graviditetspenning och sen så ska de fixas med föreldrapenning.

Är det någon mer som har de jobbigt med svullna ben? Och vad kan man göra mer än att ha stödstrumpor och ligga med benen högt?

Tänker på er och tittar in här ibland för att se om de kommit någon mer bebisGlad

{#emotions_dlg.flower}
    Usch ja, dessa svullna ben är inte roliga för 5 öre....... förutom stödstrumpor och lägga benen högt fick jag tipset om att ta svalkande fotbad vilket faktiskt lindrar väldigt mycket tycker jag, speciellt i denna jädrans värmen Flört
    Devotion skrev 2011-08-01 07:26:15 följande:
    Emelie: Wii! Massa Grattis!!! Första augusti-bebisen!!

Hoppas att det kommer fler nu!!!

Inda: vad skönt att vara hemma. Kan tänka mig att det är en ordentlig omställning. och så ska man klara allt själv... Känns lite skrämmande.

Lillahumlan: hoppas att bebben kommer snart så att du slipper alla krämpor. Jag har hört att man ska dricka massor för att bli av med vätska i kroppen. Många tror kanske att det är tvärtom... Kan tänka mig att det är extra jobbigt nu i värmen... :(

Fru R: vad härligt med stranden! Vart åker ni? Hav el sjö? Jobbigt att bränna sig dock... :( det blir så varmt att sova då..

Vi var ute på havet i helgen. Många svalkande bad var räddningen för mig. Det var 28 grader på landet! Puh!

Idag får det nog bli sjön här vi bor! Det är för varmt att hänga hemma på tomten mitt på dan... Eller är det någon som vill åka på mamma-bad-utflykt någonstans?!
    Så mysigt det lät med mamma-badutflykt Glad Idag ska däremot jag o familjen också iväg o bada, som du säger så går det INTE att sitta hemma och svettas en sån här dag, nä idag ska denna badkrukan bada!! haha
  • lillahumla84
    Bf+1.
    Grattis igen Skål Hoppas ni mår bra.
    Ja nu är jag riktigt trött på allt de här. Men snart så. nu är de bara 24 dagar mer eller mindre kvar Glad Jag har oxå hört att man ska dricka mycket och tycker inte jag gör något annat. Är så otroligt glad för din skull att du har en sådan otroligt härlig graviditet. Säger som FruR att man blir verkligen stark från dig. Härligt {#emotions_dlg.flower}
    Capa skrev 2011-08-01 09:04:32 följande:
    Nämen trådens lille siste julibebis, Graaaattis!! {#emotions_dlg.flower}
    lillahumla84 skrev 2011-07-31 22:03:49 följande:
    Tittar in och kollar hur ni har det!

Hoppas ni mår bra och att era små växer och blir stora. De där med pris låter ju lite kul, men om det är så att de blir pris till den som födder sist så slipper jag gärna de för nu är jag bra trött på alla värkar, svullna ben och nästäppa Kräks. Nu längtar vi otroligt mycket efter vår lilla Baby. Men med min tur så lär jag säkert gå över tiden Drömmer.
    Imorgon blir detill att ta tag i allt vad f-kassan heter. Inte hört något om min graviditetspenning och sen så ska de fixas med föreldrapenning.

Är det någon mer som har de jobbigt med svullna ben? Och vad kan man göra mer än att ha stödstrumpor och ligga med benen högt?

Tänker på er och tittar in här ibland för att se om de kommit någon mer bebisGlad

{#emotions_dlg.flower}
    Usch ja, dessa svullna ben är inte roliga för 5 öre....... förutom stödstrumpor och lägga benen högt fick jag tipset om att ta svalkande fotbad vilket faktiskt lindrar väldigt mycket tycker jag, speciellt i denna jädrans värmen Flört
    Hmm då ska vi se om de inteblir en massa fotbad idag och om man kanske ska önska sig ett riktigt nu när man fyller Flört

Hoppas ni får en härlig dag i denna värme. Nu blir de frukost och sedan försöka sig ut på en liten tur till affären. Måste handla lite ifall de dyker upp besök denna vecka. Fyller ju år på fredag Drömmer

Solig Cool
  • Blondie82

Wiii en till bebis!!! GRATTIS Emelie :) härligt att han äntligen är ute hos er!

Åh vad det låter härligt med bad :) vill också ;) passa på att bada nu för jag hade inte riktigt tänkt så långt men blev lite ledsen när läkaren vid utskrivningen påminde mig om jag inte fick bada förrän efter sista aug.. Och då är ju sommaren slut! I alla fall badmässigt för en så kruka som jag ;)

• Jenric
    Bf+1.
    GRATTIS!!!! {#emotions_dlg.flower}SoligNalle  Skönt att allt har gått bra!

Det lät jättekul!!! Men tyvärr har vi andra planer just idag Rynkar på näsan Imorgon kanske? Och var nånstans? (känner inte till så många platser än...)
    Myrangbg skrev 2011-08-01 09:24:45 följande:
    Någon som vill ta en fika i eftermiddag?
    Samma där, om jag inte hade haft andra planer idag hade det varit mysigt med fika eller kanske picknick i Slottsskogen Glad

Ska vi planera in nåt imorgon??? Bad eller fika eller så? Verkar ju bli fint väder imorn med. Vilka är på, och var ska vi träffas?
  • Devotion

Sista julibebisen blev det ju igår! Jag var en dag före!!

Om det gäller havet så åker vi till näset och smitska udden ibland och Öckerö ibland! Sjöar har jag inte så bra koll på eftersom vi bor vid en jättebra badsjö. Det finns ju många badplatser o sjöar runt omkring gbg men det brukar vara så otroligt mycket folk så jag föredrar att bada hemma.

Om ni vill bada i en insjö får ni jättegärna komma hit så kan jag bjuda på fika! annars är det ju härligt med havet också! Smitska udden är väl nära för dig Jenjen? Bara man kan parkera i närheten så kan jag ta mig vart som helst.

• Devotion

Blondie: jag läste också att man inte fick bada på typ 8 veckor efter förlossningen och känner lite att man får passa på nu då! Jag älskar att ta ett svalkande kvällsdopp när det är så här varmt! Plaska med fötterna kan man ju alltid göra sen men det blir inte samma sak! Du får tänka på nästa sommar när du kan bada med lille V. Vi hade några kompisar o deras ettåring här för några veckor sedan och hon bara älskade att bada!! Ville inte alls gå upp!!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011