• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Fru R

Emelielj: GRATTIS!!! Skål Härligt att du inte gick över tiden så mycket heller! Hoppas ni alla mår bra! 16 timmar alltså... huga.

Devotion: för oss är det havet, vi bor så nära. Nu senast var det Amundön, man annars blir det mest Fiskebäck eller Askim för vår del. Lite mer barnvänligt. Sedan är jag en badkruka så jag behöver långgrunt!

Vi har just spenderat förmiddagen med att dra ut roten från helvete. Eller ja, A gjorde det, jag tittade mest på och försökte rensa smårötter. Men helt slut är man. Kanska ska ta ett dopp efter lunch...
    Imorgon har jag BM och lunchgäster tyvärr.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • emelielj

Tack så mycket! Jag mådde inte så bra igår med skakningar, illamående och yrsel efter förlossningen men idag börjar det bli bättre!
    Första halvan var lätt som en plätt men slutet var inte att leka med, hamnade i chock när jag fick upp honom på bröstet, hade liksom glömt av att en bebis skulle komma, var helt inne i smärtan, uuhh!
    Men nu är vi överlyckliga och glada, värkarna startade 23.00 på bfdagen så Han var ganska punktlig ändå :)

Tack igen för gratulationer! Nu ska vi ta lite blodprover på honom eftersom han andas lite snabbt. I värsta fall är det en infektion som botas med antibiotika i fem dagar men stackars lilla killen ändå. Nu ska vi mysa! Hoppas ni mår bra :)

• Capa
    emelielj skrev 2011-08-01 13:02:55 följande:
    Tack så mycket! Jag mådde inte så bra igår med skakningar, illamående och yrsel efter förlossningen men idag börjar det bli bättre!
    Första halvan var lätt som en plätt men slutet var inte att leka med, hamnade i chock när jag fick upp honom på bröstet, hade liksom glömt av att en bebis skulle komma, var helt inne i smärtan, uuhh!
    Men nu är vi överlyckliga och glada, värkarna startade 23.00 på bfdagen så Han var ganska punktlig ändå :)

Tack igen för gratulationer! Nu ska vi ta lite blodprover på honom eftersom han andas lite snabbt. I värsta fall är det en infektion som botas med antibiotika i fem dagar men stackars lilla killen ändå. Nu ska vi mysa! Hoppas ni mår bra :)
    Men fy.... låter verkligen inget vidare att du hamnade i chock!! Skönt att du mår bättre idag!! Ska hålla tummarna att det inte är nån infektion för lillkillen, ingen rolig start på livet men samtidigt är det ju jättebra att dom har koll på det!!
    Håller tummarna att ni båda mår bättre snart!! {#emotions_dlg.flower}
    Devotion skrev 2011-08-01 11:45:42 följande:
    Sista julibebisen blev det ju igår! Jag var en dag före!!

Om det gäller havet så åker vi till näset och smitska udden ibland och Öckerö ibland! Sjöar har jag inte så bra koll på eftersom vi bor vid en jättebra badsjö. Det finns ju många badplatser o sjöar runt omkring gbg men det brukar vara så otroligt mycket folk så jag föredrar att bada hemma.

Om ni vill bada i en insjö får ni jättegärna komma hit så kan jag bjuda på fika! annars är det ju härligt med havet också! Smitska udden är väl nära för dig Jenjen? Bara man kan parkera i närheten så kan jag ta mig vart som helst.
    Är det en barnvänlig sjö vid er?? Jag är inte så vidare bra på badställen precis utan vi håller oss mest vid kåsjön som är nära och bra för oss. Men börjar bli lite tråkigt i längden och provar gärna nån ny Glad
  • Jenric
    Devotion skrev 2011-08-01 11:45:42 följande:Tungan ute
    Sista julibebisen blev det ju igår! Jag var en dag före!!

Om det gäller havet så åker vi till näset och smitska udden ibland och Öckerö ibland! Sjöar har jag inte så bra koll på eftersom vi bor vid en jättebra badsjö. Det finns ju många badplatser o sjöar runt omkring gbg men det brukar vara så otroligt mycket folk så jag föredrar att bada hemma.

Om ni vill bada i en insjö får ni jättegärna komma hit så kan jag bjuda på fika! annars är det ju härligt med havet också! Smitska udden är väl nära för dig Jenjen? Bara man kan parkera i närheten så kan jag ta mig vart som helst.
    Ja, både Näset och Smithska udden är nära där vi bor nu! Har bara varit där en gång hittills, och det finns parkering där. Men om det är mkt folk vet jag inte hur gott om plats det är, man får kanske vara ute i god tid på förmiddagen? Annars har väl de flesta kanske börjat jobba nu igen? Annars kan man parkera utanför där vi bor och så får Eric köra dit oss och hämta sen!

Jag är inte så mkt för att bada Tungan ute det måste vara 27 grader varmt, hahaha... men tycker ändå det är skönt att vara vid havet där det blåser lite, och kan tänka mig att doppa fötterna... En solstol/handduk att sitta på, lite gott att dricka eller glass och trevligt sällskap är allt som behövs Glad

Vid vilken insjö bor ni?
    Fru R skrev 2011-08-01 12:16:04 följande:
    Emelielj: GRATTIS!!! Skål Härligt att du inte gick över tiden så mycket heller! Hoppas ni alla mår bra! 16 timmar alltså... huga.

Devotion: för oss är det havet, vi bor så nära. Nu senast var det Amundön, man annars blir det mest Fiskebäck eller Askim för vår del. Lite mer barnvänligt. Sedan är jag en badkruka så jag behöver långgrunt!

Vi har just spenderat förmiddagen med att dra ut roten från helvete. Eller ja, A gjorde det, jag tittade mest på och försökte rensa smårötter. Men helt slut är man. Kanska ska ta ett dopp efter lunch...
    Imorgon har jag BM och lunchgäster tyvärr.
    Vid Fiskebäck och Askim har jag inte varit än, men grannarna brukar åka dit vet jag. Kanske kan vara ett alternativ? Finns det parkering där? Långgrunt låter faktiskt bra... då kanske till och med jag kan gå i längre än till anklarna Drömmer

Hehe, vi drog också upp ett träd med rötterna här för några veckor sen - tur man inte kan hjälpa till Tungan ute

Vi ska ha lite gäster idag, som kommer hit strax... men imorgon kan jag... men så är du upptagen imorgon Obestämd

Vad säger ni om att planera in en liten bad-tripp till på onsdag då? Verkar som att det ska bli varmt då med... Kanske vore bra att ta något barnvänligt ställe om några barn eller bebisar vill följa med? Baby
  • Jenric
    emelielj skrev 2011-08-01 13:02:55 följande:

Ojoj... kan verkligen tänka mig att man fokuserar så på smärtan att man nästan glömmer bort att det ska komma en bebis på slutet!! Jobbigt att du hamnade i chock, men skönt att du mår bättre idag. Stackars liten, hoppas det inte är någon infektion, men som Capa skrev, bra att de har koll på honom. Hoppas ni båda mår bättre snart! Mys på nu Hjärta
  • Devotion

Emelie: skönt att du mår bättre nu och bra att de har koll på Lill-killen!

Capa o Jenjen: vi bor vid yxsjön och den är barnvänlig på sina ställen. Hos oss har vi en brygga och en liten sandstrand. mellan stranden o bryggan är det långgrund sandbotten och på utsidan av bryggan är det djupt. Min syster rensade bort gräs o gjorde i ordning vår strand när hennes barn var små och jag får väl göra likadant nästa sommar! Inte så lätt att sitta med en ettåring på bryggan! lite större barn brukar dock älska att bada här!

det finns också en stor fin barnvänlig sandstrand i närheten som tidigare var en kommunal badplats. När badplatsen försvann tog de bort parkeringarna så det är lite svårt om man kommer utifrån. Finns ställen att parkera på men inte om det blir för många bilar. Från oss tar man sig lättast dit med båt och jag misstänker att jag kommer att spendera en del tid där de närmsta somrarna!

Onsdag funkar nog för mig också och jag är som sagt flexibel!

• TantKerstin

Emelie: Jättestort grattis!! Hoppas proverna är bra sen när ni får svar

Devotion: Om det är barnvänligt nära dig så kommer jag gärna bort på onsdag med Alexander men det var barnvänligt precis där du bodde eller måste det rensas först?

• stoltcissi

emelie grattis

då har man vart på bvc, oro över att han bara gått upp 65 gram över helgen.. ska in omedelbart till östra barnklinik o kolla ifall han har infektioner i kroppern o ifall han behöver sondmatas.. ena grejen efter den andra.. blir ev inlagd igen.. antingen på barnkliniken el på bb.. ja kämpar o kämpar..

• Devotion

Cissi: kämpa på! Snart vänder det!!

Kerstin: vad roligt! Det är barnvänligt om de kan gå själva vid strandkanten och greja eller med flytväst på bryggan och man själv sitter på bryggan. Men med riktigt små barn kanske man vill sitta på stranden och då är den inte så i ordninggjord...

• Fru R

stoltcissi: Hoppas allt är bra med honom och er!

Devotion: det låter ju helt underbart att ha en strand så nära huset.

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011