• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • juliaa

Emelie Stort grattis till eran pojke :) hoppas proverna visar bra.

Idag är våran lilla Saga en vecka Gud vad tiden går fort. Vi kom ju hem i lördags men va på sjukhuset i går och idag för hon är lite gul men hoppas det inte blir mer för då måste vi läggas in igen fast huvudsaken är ju att hon mår bra så ska ditt på onsdag igen. Men känns som man kommer in i det mer och mer dag för dag.

• Blondie82

Härligt att ni fått komma hem juliaa och hoppas allt är bra så ni slipper läggas in. Men du har helt rätt inställning, bara bebisen mår bra :) Fint namn ni valt!!

• ciccile

Oj vad jag och min sambo har varit duktiga i kväll... Har fixat med min gravidförsäkran och anmält om att vi borde få ersättning och efter mycket om och men kommit överens om vart vi vill ha en barnförsäkran, nu får vi bara hoppas att de vill försäkra honom. Usch och fy vad sånt här är tråkigt men skönt när det väl är gjort...

Hoppas alla har haft en skön dag i solen, när vi väl tog oss ut kom dock regnet

• Liisaan

Grattis Emelie!! :)

Håller på och svettas bort här!! Tog mig ett svalt bad som jag sedan fyllde på så det blev varmt! Gud vad jag längtar tills man kan känna sig så bra som man gör i varmt vatten, ingen värk alls!

Hur går det för alla i värmen? Och för bebisarna som kommit, är värmen besvärlig för dom små?

• Fru R

Myran; va skönt att ha det gjort! Det är ju verkligen så, vissa saker måste man helt enkelt göra även om det vare sig är roliga eller lätta. Själv är jag ganska glad att vi har en försäkring som automatiskt övergår till en barnförsäkrign när bebisen fötts, för de kan inte neka oss. Det löser sig säkert, han har ju inte haft några vidare bekymmer efter födslen.

juliaa: visst går tiden fort! Hon kommer säkert att bli jättebra snart, det viktiga är ju att ni och de har koll på henne.

Liisaan: urk va jobbigt för dig!! Själv har jag inte lidigt väldigt av värmen idag, även om det var skönt när det kom lite regn. Svalkande bad är bra, men kan även tippsa om att det räcker långt att bara sätta fötterna i en balja med kallt vatten.

Vi började just att prata om vi skulle åka och bada när regnet kom så det blev till att rulla köttbullar istället! Hade nästan glömt hur gott det är att göra egna!
    Dags att krypa till kojs tror jag.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82
    Liisaan skrev 2011-08-01 22:31:54 följande:
    Grattis Emelie!! :)

Håller på och svettas bort här!! Tog mig ett svalt bad som jag sedan fyllde på så det blev varmt! Gud vad jag längtar tills man kan känna sig så bra som man gör i varmt vatten, ingen värk alls!

Hur går det för alla i värmen? Och för bebisarna som kommit, är värmen besvärlig för dom små?
    Ja det är inte lätt med värmen. Även om ickegravid kan jag säga att man smälter bort så jag kan bara tänka mig hur det måste vara för er med magar! Jobbigast för mig just nu det är min lilla kille som är kokhet till och från, man vet inte riktigt vad man skall gör för att hålla honom sval för det är ju bastu vart man än går. Stackarn! Det bästa är nästan att gå ut med honom och lägga honom på en filt ute i skuggan för där är det faktiskt svalare än vad det är inne i lägenheten.
  • stoltcissi

hej alla hälsningar från mig o simon,inne på 2 dagen här på östra barnavdelning.efter  blivit skickat t barnakuten av bvc som var sååå oroliga (eeehm) i måndags..
    så de e här alla puddingar t killar finnspå barnakuten o här.. hahahSkäms..
    hoppas alla ni som har fått era små o ni som stårut i värmen me vara gravida mår bra.
    så har man en sur kärrinng som jobbar idag.. o hon sa innan målet att äter han ej bättre så blir de sond på han..
    är orolig för hans vikt..
     så kl går o han äter 25 på mig o 60 i ersättning.. han blev bara enormt hungrig..  o läkaren sa inte mer mat för han kan spy upp det.. så han fick ha napp för första ggn..o hon sa bra att han åt så mkt för nu slipper han sonden.. mohahah där fick du kärring..o de gäller han ska äta så bra helst varje måltid o då får vi åka hem imorn sa hpn.  o äter han inte så bra så japp de blir att ta hit jesper o vi alla  får bo här tills de e  lugna .. när ska man få lugn o ro??
    han e prematur ingen jkla robot varför kan ja ej få ta de i hans takt för? de ska alltid va enl bvcs anvisningar annars o my good ... suck..
    hoppas ni alla får kul på fikan.. {#emotions_dlg.flower}

• Blondie82
    stoltcissi skrev 2011-08-02 19:53:53 följande:
    hej alla hälsningar från mig o simon,inne på 2 dagen här på östra barnavdelning.efter  blivit skickat t barnakuten av bvc som var sååå oroliga (eeehm) i måndags..
    hoppas alla ni som har fått era små o ni som stårut i värmen me vara gravida mår bra.
    så har man en sur kärrinng som jobbar idag.. o hon sa innan målet att äter han ej bättre så blir de sond på han..
     så kl går o han äter 25 på mig o 60 i ersättning.. han blev bara enormt hungrig..  o läkaren sa inte mer mat för han kan spy upp det.. så han fick ha napp för första ggn..o hon sa bra att han åt så mkt för nu slipper han sonden.. mohahah där fick du kärring..o de gäller han ska äta så bra helst varje måltid o då får vi åka hem imorn sa hpn.  o äter han inte så bra så japp de blir att ta hit jesper o vi alla  får bo här tills de e  lugna .. när ska man få lugn o ro??
    han e prematur ingen jkla robot varför kan ja ej få ta de i hans takt för? de ska alltid va enl bvcs anvisningar annars o my good ... suck..
    Visst kan det ta emot att ligga inne men försök att tänka på att det är för hans bästa. Det är extra viktigt att han verkligen går upp nu när han är så pass liten så det är bra att dom håller koll på hans vikt och ser till att han får i sig det han behöver. Vi fick tagga ner på vårt takt också de gånger V inte gick upp i vikt som han skulle, de trappade bara ner på sonden när han gick upp väldigt bra. Så se det som en hjälp istället för att det är något jobbigt {#emotions_dlg.flower}
  • Capa
    stoltcissi skrev 2011-08-02 19:53:53 följande:
    Haha, ja varför tror du jag jobbat på barnakuten sen 2007 Flört 

Men angående Simons viktuppgång och inläggning så är det för hans bästa som dom vill ha koll på det, jag tror knappast att det är något personligt mot dig som mamma som det låter som att du tolkar det??
    Är det tack vare mötet på bvc som du tar det så eller hur är det med dig vännen?? Blir lite orolig för dig då det låter som du tar allting så personligt mot dig som mamma.  (Nervös för att du ska hamna i nån baby-blues)
    Hör av dig om det finns nåt jag kan göra för dig, jag är här för dig!! {#emotions_dlg.flower}
  • Jenric

Cissi, jag tror du ska försöka vända på det - om du kan, försök tänka att ev. sond och vård på sjukhuset är bra för Simon just nu. Läste lite på den här sidan: www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Efter-forlossningen/For-tidigt-fodd---om-barnet/

..och som jag förstår det finns det risker med att prematur-bebisar inte går upp i vikt, framför allt risk för hjärnskador. Det finns ju säkert en bra anledning menar jag, till att de vill ha Simons vikt under uppsikt. Och jag tror inte det handlar om att försöka trycka ner dig eller försöka få dig att känna dig som en dålig mamma eller liknande, det har helt enkelt med Simons bästa att göra.

Sen förstår jag att du kan uppleva det som att de inte respekterar dig och att du tycker de oroar sig för mkt. Men som sagt, försök inte att ta det personligt och negativt, utan de är ju där för att hjälpa dig och Simon. Finns det ingen där på avdelningen som du känner är bra att prata med - om hur du känner, så att ni kan reda ut lite frågetecken och så att du kanske får en annan förståelse för vad som händer och varför?

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011