• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-08-03 18:19:31 följande:
    Kom att tänka på en blogg jag följer... hon skrev ett så roligt inlägg när hennes son inte ville ut även fast hon gått över tiden. Tänkte bara som ett litet tips som ni kan ge till era bebisar Flört:

Kära Son,

Jag vill härmed varsla dig, i egenskap av din hyresvärd, att du nu blir vräkt!
    BF-dagen passerades för 6 dagar sedan, och därför anser jag mig nu tvungen att informera dig om att du hyreskontraktet på ettan med badkar nu har gått ut.

Då ingen ansök om förlängning av kontraktet kom mig tillhanda senast tre månader innan måste jag be dig att packa ihopa och flytta omgående.

Till grund för vräkningen föreligger totalt ointresse från Din sida att följa sedan tidigare överenskommen hyresperiod med slutdatum 2011-06-14 (se Bilaga, Rutin-UL rapport).

För att underlätta för alla berörda parter ber vi dig att flytta ut självmant! Utgången finner du söderut!

Vidare vill jag underrätta dig att om att parkeringsböter kommer att utdelas sam trängselskatt debiteras fr om imorgon, den 21 juni 2011.

Med vänliga hälsningar
    Mamma AB
    Den har jag redan läst Flört Men visst är den rolig Glad
    Devotion skrev 2011-08-03 19:00:34 följande:
    Capa och L86: låter som om det är fler småttingar på G! Gud så spännande!!

Ni andra - tack för besöket! Det var jättemysigt! om ni är badsugna framöver vet ni var jag finns!
    Njae, jag tror nog Li hinner före faktiskt Flört Denne lille buspojken i min mage verkar bara tycka om att luras, varenda gång man börjar hoppas så avtar värkarna. Jobbigt att gå runt att ha ont bara, tycker antingen att han ska komma NU eller också sluta ge en falska förhoppningar..... busunge Baby
    L86 skrev 2011-08-03 14:56:50 följande:
    Hej på er i värmen! Så mysigt med bad fika! Hänger gärna med nästa gång. Tänkte kolla med er om någon kan nåt om hinnsvepning? Fick en sån på östra för en timme sen i hopp om att sätta igång det hela! Nån med erfarenhet av hinnsvepning?? Hoppas verkligen att det funkar!
    Jag har hört att det BRUKAR fungera medans på några har det ingen verkan alls..... Men jag håller tummar o tår här för dig att det gör susen för dig!! Hur kom det sig att du fick en hinnsvepning idag förresten?? Du hade väl BF om en vecka cirka?? Har hört att det ska vara svårt att få innan ens BF men det kanske kan ge mig lite hopp då Tungan ute (trött på att ha dessa jädrans värkarna)

stoltcissi, Du är inte bortglömd!! Jag lovar att svara ditt mail så fort jag är hemma!! Nu är jag hos päronen och har svårt att koncentrera mig mellan värkar, barnskrik och hundar som skäller!!
  • Fru R

L86: Oh va spännande!! Hoppas nu verkligen hjälper. Själv kommer jag också att vilja ha en när bf kommit och gått, har redan pratar med bm om det så det står i journalen.

Capa: Slämmisen alltså! Men inget mera blod? Hoppas att det kommer igång snart för dig, det låter verkligen inte kul att gå dagarna i ände med förvärkar.

Devotion: tack för en underbar förmiddag! Skööönt att få badat (äntligen) och få svalkat kroppen och fötterna speciellt.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • L86

Capa: så jobbigt med 'busvärkar', förstår verkligen att du vill ha den riktiga varan nu! Jag har bf på söndag. Va hos bm i måndags och gnällde lite extra på min migrän och alla andra graviditetskrämpor. Eftersom jag har haft en tuff graviditet och varit sjukskriven sen i mars så fick jag en remiss till östra för diskussion om igångsättning. På östra idag gjorde dom som sagt en hinnsvepning. 2 cm fanns kvar av tappen och den började bli mogen. När hon höll på sa hon att hon fick in ett finger. Om inget har hänt på måndag, bf +1, ska jag dit igen för ännu en koll och svepning. Då kommer de förmodligen att ta ställning till hur länge vi måste vänta på igångsättning också. Skulle vara otroligt skönt att ha ett fast datum att se fram emot även fast jag vet att en igångsättning ofta innebär en tuffare förlossning. Prata med din bm och fråga rakt ut om du kan få hjälp med en hinnsvepning! Med alla dina förvärkar så har du nog en god chans att få hjälp med det! Vissa bm gör det till och med på mvc, men inte min tyvärr. Här är det just nu ganska lugnt. Lite mensvärk och sd, men de får gärna komma lite tätare tycker jag! ;)

• Capa
    Fru R skrev 2011-08-03 20:21:54 följande:
    L86: Oh va spännande!! Hoppas nu verkligen hjälper. Själv kommer jag också att vilja ha en när bf kommit och gått, har redan pratar med bm om det så det står i journalen.

Capa: Slämmisen alltså! Men inget mera blod? Hoppas att det kommer igång snart för dig, det låter verkligen inte kul att gå dagarna i ände med förvärkar.

Devotion: tack för en underbar förmiddag! Skööönt att få badat (äntligen) och få svalkat kroppen och fötterna speciellt.
    Njae lite mer blod har det kommit men mycket lite mängd. Men blödde när jag öppnade mig med Leonora så jag hoppas hoppas att något är på G nu!! Förvärkar har jag haft X antal veckor så jag har lärt mig leva med det liksom men den senaste tiden har dom verkligen ökat i styrka, speciellt på nätterna då man vaknar av att man har ooont. DET är nog det jobbigaste, att man inte får nån sömn Rynkar på näsan Kommer bli en kämpig förlossning utan vila......men ut ska han förr eller senare Flört
    Hur har du det med fogarna då??
    L86 skrev 2011-08-03 20:33:23 följande:
    Capa: så jobbigt med 'busvärkar', förstår verkligen att du vill ha den riktiga varan nu! Jag har bf på söndag. Va hos bm i måndags och gnällde lite extra på min migrän och alla andra graviditetskrämpor. Eftersom jag har haft en tuff graviditet och varit sjukskriven sen i mars så fick jag en remiss till östra för diskussion om igångsättning. På östra idag gjorde dom som sagt en hinnsvepning. 2 cm fanns kvar av tappen och den började bli mogen. När hon höll på sa hon att hon fick in ett finger. Om inget har hänt på måndag, bf +1, ska jag dit igen för ännu en koll och svepning. Då kommer de förmodligen att ta ställning till hur länge vi måste vänta på igångsättning också. Skulle vara otroligt skönt att ha ett fast datum att se fram emot även fast jag vet att en igångsättning ofta innebär en tuffare förlossning. Prata med din bm och fråga rakt ut om du kan få hjälp med en hinnsvepning! Med alla dina förvärkar så har du nog en god chans att få hjälp med det! Vissa bm gör det till och med på mvc, men inte min tyvärr. Här är det just nu ganska lugnt. Lite mensvärk och sd, men de får gärna komma lite tätare tycker jag! ;)
    Usch ja din hemska migrän Rynkar på näsan Så skönt att din bm skrev remiss för igångsättning iaf!! Men hoppas som sagt verkligen att det gjorde susen nu med hinnsvepningen så att något är på G!! Har du haft mensvärk och sd innan eller det kom först nu efter svepningen?? Så späääännande att hon fick in ett finger, då är det väl på G antar jag?? Hoppas hoppas att det sätter igång nu för dig!! Baby

Jag kanske skulle höra med min bm ja nästa gång jag ska dit...... just sömnbristen pga värkarna är det värsta, är helt slut om dagarna, ingen energi alls då man som sagt vaknar hela nätterna av både värkar och detta eviga kissandet....... 18 dgr kvar till BF däremot så jag tvivlar på att det blir en hinnsvepning för mig inom det närmaste.... försöker muta ut bebisen istället Tungan ute
  • L86

Capa: har haft en del sd sen innan, men det som påminner om mensvärk är nytt! Tycker helt klart att du i alla fall ska fråga om en hinnsvepning! Om inte annat kanske du kan bli lovad en sådan på bf om hon inte vill göra det redan nu!

• Liisaan
    Capa skrev 2011-08-03 20:55:34 följande:
    Njae lite mer blod har det kommit men mycket lite mängd. Men blödde när jag öppnade mig med Leonora så jag hoppas hoppas att något är på G nu!! Förvärkar har jag haft X antal veckor så jag har lärt mig leva med det liksom men den senaste tiden har dom verkligen ökat i styrka, speciellt på nätterna då man vaknar av att man har ooont. DET är nog det jobbigaste, att man inte får nån sömn Rynkar på näsan Kommer bli en kämpig förlossning utan vila......men ut ska han förr eller senare Flört
    Hur har du det med fogarna då??
    L86 skrev 2011-08-03 20:33:23 följande:
    Usch ja din hemska migrän Rynkar på näsan Så skönt att din bm skrev remiss för igångsättning iaf!! Men hoppas som sagt verkligen att det gjorde susen nu med hinnsvepningen så att något är på G!! Har du haft mensvärk och sd innan eller det kom först nu efter svepningen?? Så späääännande att hon fick in ett finger, då är det väl på G antar jag?? Hoppas hoppas att det sätter igång nu för dig!! Baby

Jag kanske skulle höra med min bm ja nästa gång jag ska dit...... just sömnbristen pga värkarna är det värsta, är helt slut om dagarna, ingen energi alls då man som sagt vaknar hela nätterna av både värkar och detta eviga kissandet....... 18 dgr kvar till BF däremot så jag tvivlar på att det blir en hinnsvepning för mig inom det närmaste.... försöker muta ut bebisen istället Tungan ute
    Kanske kan du få en sovdos om det fortsätter så du inte får sova så kanske det sätter igång ordentligt sedan?
    Ring och prata med förlossningen om det kan vara något för dig :)
  • Capa
    Liisaan skrev 2011-08-03 22:13:37 följande:
    Kanske kan du få en sovdos om det fortsätter så du inte får sova så kanske det sätter igång ordentligt sedan?
    Ring och prata med förlossningen om det kan vara något för dig :)
    Åååh kan man få sig en sovdos där?? Hade varit uuunderbart!! Gick såhär med L med och minns att jag var helt sluuut på förlossningen då jag inte hade sovit på 2 dygn, det var nog det värsta faktiskt, sömnbristen.....
  • Liisaan

Jag blev erbjuden med Maya när jag var inne en gång med värkar. Hade dock gått över en vecka då. Skulle komma tillbaks dagen efter för det men den natten sov jag som en stock så det blev aldrig av. Så fortsätter det tycker jag absolut du ska åka in eller ringa för du måste få sova! Det var på mölndal jag blev erbjuden det. :)

• Jenric
    Liisaan skrev 2011-08-03 17:23:14 följande:
    Hoppas ni haft en toppendag idag på badfikan! Jag hoppas lilleman kommer ut snart för det blir nog ingen fika innan. All min energi går till Maya just nu och jag njuter av lugnet som enbarnsmamma :)
    Vi hade faktiskt supermysigt idag Solig Förstår dock att det är tufft för dig att komma iväg nu, men det är väl bra att passa på att njuta lite extra av bara Maya nu, sen blir det ju lite annorlunda! BF på lördag va? Spännande att det är så nääära nu!

Capa och L86: Spännande med era hinnsvepningar och slemproppar!! Ni är nog näst på tur kanskeGlad Även om Capas lilleman verkar luras lite väl mycket Tungan ute Gör en hinnsvepning ont, eller hur känns det?
    Blondie82 skrev 2011-08-03 18:11:32 följande:
    Förstår att de flesta av er är rätt less på att gå och vänta och vill bara ha ut era gullungar. Men ni skall veta att det här är tokspännande att följa, nu börjar det ju verkligen hända grejer lite här och var med förvärkar, slemmis och hinnsvepning!! Man kan inte annat än att logga in flera gånger om dagen bara för att hålla sig uppdaterad över hur det går för er Skrattande{#emotions_dlg.flower}
    Håller med!!! Det är spännande nu att se vem som kommer få nästa lilla bebis Skrattande Roligt blogginlägg förresten Flört
    Devotion skrev 2011-08-03 19:00:34 följande:
    Capa och L86: låter som om det är fler småttingar på G! Gud så spännande!!

Ni andra - tack för besöket! Det var jättemysigt! om ni är badsugna framöver vet ni var jag finns!
    Ja, tack själv för jättegott fika och trevligt sällskap! Kan mycket väl tänka mig fler besök vid fint väder Solig Inte för att jag badar så mkt då men... det var iaf väääldigt skönt att sitta där på bryggan! Ps. Blev mannen glad för den överblivna kladdkakan? Flört Ds.
  • nerdgirl78

Blondie: Haha det blogginlägget var bra :) Capa: låter sim om det e på G nu för dig, hoppas hoppas! Du får nog före mig ska du se ;) Här går jag bara och väntar och vet inte riktigt på vad heller, med N gick jag över 2 dagar och varken slemmisen eller vattnet gick då. Däremot hade jag lite små värkar men inte ngr onda. Jag var "snällt" kvar hemma som förlossningen sa till mig :) tills jag hade ca 3 min mellan värkarna. När jag sedan kom in var jag öppen 9 cm redan och fattade inte riktigt vad som pågick hehe. Nu har jag ingen aning om vad jag skall vänta mig, har haft lite foglossning denna graviditeten och lite mer förvärkar samtidigt som den lille verkligen borrar sig nedåt. Min bm har sagt att jag måste åka in i tid denna ggn för att hinna in till förlossningen så han inte kommer hemma eller i bilen :) Så det är ett evigt väntande men på vad? Så i helgen blir det till att promenera, putsa fönster kanske och annat för att kanske sätta fart på det hela :) Bad och fika lät mysigt, hoppas att alla + de små mår bra i värmen!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011