• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • ciccile
    Jenric skrev 2011-08-04 22:53:21 följande:
    Härligt att det går så bra! {#emotions_dlg.flower}
    Blondie82 skrev 2011-08-04 09:30:08 följande:
    Härligt att det går åt rätt håll Emelie :) Vilken duktig kille du har !!

Själv har jag spenderat natten med att ha V tätt tätt intill mig. Har han inte känt min hud så har han gallskrikigt. Så jobbigt innan man lärt känna de små fullt ut så man vet varför de skriker. Kan bokstavligen inte lägga ner honom en sekund utan han börjar. Och detta i kombination med gäster som sover på soffan och en man som sover bredvid mig förvandlar mig till en totalt slut och känslosam mamma!!
    Jag har ju ingen erfarenhet alls, men det låter som att han behöver känna sig nära dig just nu. Hoppas på Capas lilla "tröst" att det snart blir baaara pappa som gäller istället...? Men förstår att det är jobbigt att du inte ens kan lägga ner honom en endaste lite stund... Kämpa på, du fixar det HjärtaHåller tummarna för dig att det sätter igång snart! {#emotions_dlg.flower} Ny hinnsvepning på måndag annars eller? Hur många gör de innan de bestämmer för att sätta igång på annat sätt?

Cissi: Hoppas det går bra på mötet med soc. och att du får en ny BVC-sköterska som du trivs med!

Liisaan: Håller alla mina tummar och tår för dig imorgon!! Låter väldigt jobbigt, så de borde väl kunna hjälpa dig på något sätt. Kanske du kan få sån hinnsvepning som L86?

Devotion: De dagar som känns jobbiga är jag mer än redo - men de lite lättare dagarna tänker jag att hon gärna får stanna i magen lite till... Skrattande Skönt att det gick bra hos BM, men trist med yogan...

LIte ego: Hade inte känt några rörelser från bebis sedan kl. 4 på natten - och normalt brukar hon röra på sig en hel del på morgon och fm... Så när jag ringde BM vid kl. 11 för att kolla om det var "normalt" bokade hon in mig på Östra för kontroll idag kl 13.00. Så vi åkte dit och fick sätta oss i ett rum och så fick jag CTG på magen och så mätte de bebisens hjärtljud under en period - och mina sammandragningar. Efter en stund började jag även känna att lilltjejen rörde på sig, och eftersom allt såg bra ut fick vi åka hem sen. Men sköterskan sa att det var bra att vi kom in, bättre det än att gå hemma och fundera på om allt är ok... så det var skönt att de tog min oro på allvar. Lilltjejen tog sig väl lite sovmorgon kanske Flört busunge! Resten av dagen har vi mest latat oss i värmen och sen tog vi en liten kvällstur till havet, det är så skönt att sitta där en stund och slappna av.

Någon mer än jag och Myrangbg som är sugna på att fika nån dag nästa vecka? Gärna måndag, tisdag eller onsdag för min del... Hur har ni det?
    Jag kan inte fika på måndag men är nog obokad alla andra dagar
  • Devotion

Sitter här och nattugglar med ont i ena benet - vad nu det kan bero på?! :/

Jenjen: bra att du åkte in istället för att gå hemma och oroa dig! Jag tror att de brukar tar sånt på allvar så man behöver ju inte känna sig dum. Varje gång jag är hos BM frågar hon om jag känner bebisen varje dag så det är ju ett viktigt tecken på att allt är som det ska! Skönt att bus-tjejen bara tog lite sovmorgon!

Cissi: vad skönt att personalen på östra hjälper dig!!! Och grattis till viktökningen!!

• Blondie82

Jag och V fikar också gärna!!

Det här är helt sjukt, jag grät hysteriskt vid 12 i natt när V ville ha mat igen och vägrade ta bröstet fast hunger och sen vägrade sova. Men han åt till slut i alla fall. Sen provade vi att lägga honom i sin säng men han bara grät. Jonas sa att han skulle ta honom så jag fick sova lite och så gosade dom två ner sig, vaknade nyss och har alltså stensovit alla tre i 8 timmar.... Lite panik nu över att killen hoppat över ett mål men samtidigt behövdes de här 8 timmarnas sömn!

• Jenric

Devotion: ja, det var skönt att de inte gjorde så att man kände sig dum... har ju hört andra som fått lite annat bemötande. Men träffar man professionell personal är det ju så här de ska vara. Jaså du har ont i benet..? Igår kände jag lite som att mitt högra ben domnade lite och ljumsken var öm, kanske de små som trycker på en nerv..? Har oxå superont i höfterna på nätterna, vad kan man göra åt det?! Har kuddar. Devotion & Myrangbg: Men ska vi boka fika på tisdag då kanske? Tid? Förslag på var? Fler som vill hänga på?

• Jenric

Blondie: vad kul att ni vill komma med på fika! Vilken dag o tid passar er? Och jisses vad skönt att ni fick sova ut, tror absolut inte det gör ngt med ett missat mål, det tar han säkert igen idag :)

• ciccile

Blondie: han vaknar när han är hungrig och idag är du säkert en piggare och gladare både fru och mamma . Förstår dock hur du känner, samma sak hände en gång när det var T som hade natten och jag blev vansinnig men nu har vi ingen matklocka längre och det är V som bestämmer tiderna

• Blondie82

Ja han borde ju lärt sig säga till när han är hungrig vid det här laget... Men man känner lite ångest då hsv sa att det Max fick gå 4 timmar, mer va inte okej... Men han lever ju och ligger och gnyr i sin säng nu. Men jag skulle gärna se att han vaknar och vill äta lite mer nu, haha aldrig är man nöjd!!

Angående fika så kan jag inte måndag el torsdag men övriga dagar skall nog gå bra. Hänger lite på när vi måste till Mölndal och skrivas ut men tror det blir måndag. Så tisdag låter som ett bra förslag :)

• inda

Håller med om att det är otroligt spännande att följa tråden då fler verkar ha fått förvärkar, sd och massa annat =) Hinner inte med att skriva med smyger in med jämna mellan rum och håller mig uppdaterad Glad

Låter mysigt med en fika men får nog avvakta ett litet tag till.

Blondie82: Skönt med sömn! Här hemma måste vi ställa klockan för att lillan skall få i sig mat, (hon sover jämt och vaknar inte om det så skulle bli världskrig här hemma Obestämd) jätte svårt att få i henne mat vissa stunder och vi får absolut inte i henne den rekommenderade dosen utan vi får ta det lite oftare istället. Lite jobbigt då man går runt och är lite små orolig över att hon inte får i sig tillräckligt och inte ökar i vikt som hon ska, ska till bvc på måndag så då får vi se. 

Äntligen börjar vätskan i kroppen att försvinna, har fortfarande en hel del kvar men under senaste promenaden kändes det som att jag flög fram, haha... Trodde verkligen inte att det skulle hålla i sig efter grav. men ack så fel jag hade Förvånad

Hoppas att ni får en trevlig helg

• inda

förresten: någon som kan rekommendera någon bra elektrisk bröstpump?

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011