• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Devotion

Hej på er!

Hojta till om det är någon mer som vill hänga på vår lilla bad-fika imorgon!! jag har skickat vägbeskrivning på FB!

• Capa
    Devotion skrev 2011-08-02 21:54:40 följande:
    Hej på er!

Hojta till om det är någon mer som vill hänga på vår lilla bad-fika imorgon!! jag har skickat vägbeskrivning på FB!
    Åååh så mysigt med badfika!! Vet inte om jag kan då jag har dessa jädrans värkarna...... men låter verkligen supermysigt!!
  • Blondie82
    Hej på er!

Låter väldigt mysigt och man blev genast sugen på att hänga med. var egentligen meningen att Jonas syster skulle komma hit i morgon och stanna till helgen. Så skulle hon ta med sig Vidars kusin som är 2 år. Jag hade dock förvarnat innan att dom bara kunde komma om inte Benjamin var sjuk pga infektionsrisken som jag är extra hysterisk över nu Tungan ute. Tyvärr ringde systern nyss och sa att Benjamin började visa tendenser på att bli dålig så nu lär dom inte komma, skulle avvakta till imorrn med beslut men hon sa att hon kände ju igen tecknen på att han börjar bli dålig Rynkar på näsan. Väldigt tråkigt då hon är den enda i Jonas familj som visat intresse av att komma upp och träffa lillkillen, de andra säger bara att dom vill och att dom skall komma (men aldrig när). Till skillnda från mina föräldrar som jag fick säga till att de skulle lugna sig och att jag faktiskt ville hem från sjukhuset innan de kom!

Så nu lovade jag Jonas att vi skulle umgås imorgon. Hade dock varit trevligt med lite bad-fika mys Glad men jag är inte den som brukar dra med killen på tjejgrejer Flört
  • Fru R

stoltcissi: va skönt att han åt så bra! Men ang bm/bvc tanten så skulle mitt råd vara att försöka att inte lägga något krut på det, utan på det faktum att de vill hjälpa din lill-kille. Kan förstå att det är svårt att inte ta åt sig, men försök göra det för er skull.

Hej på er!

Hmmm, låter inte helt fel du...  
    Vilken tid har ni tänkt?
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • masou

Härligt med badfika :) vart och vilken tid? ;)

• Devotion

Vid 10 är planen!!

Capa: vad jobbigt att du fortfarande har värkar utan att något händer... :(

Blondie: Vad tråkigt att de inte kommer upp... Men det är ju bra att vara försiktig. för min del får Jonas jättegärna följa med! Jag var också pyttelite snuvig i natt men tror att det beror på AC i kombination med mycket bad. Men jag är så nojig med sånt så jag vill gärna säga det ändå. Men om man bara är ute och inte är för nära de små borde det inte vara någon fara väl?!

Fru R, Blondie o Alexandra: säg till om ni vill hänga på så kan jag skicka vägbeskrivningen! )

• stoltcissi

hej tjejer.. tack för alla svar.. orkar ej kopiiera alla inlägg..simon gjorde helomvändning igår o käkade sammanlagt nästan dubbla sin intag han ska äta.. som e 150.. han käkade ca 300..
    det e min mjlk som sinat men som rickard sa att de vart mkt för mig o den kommer säkert komma igång de är inte oroliga.. så verkar bli hemgång för min del..
    kan säga till er ang bvctanten så e de lite mer allvarligt än bara de var oroliga för hans vikt.. vikarien har anmält mig till soc bakom min rygg pga hans vikt.... så därför e de lite svårare för mig o bara släppa det hela..

• Jenric
    Devotion skrev 2011-08-03 07:37:35 följande:
    Vid 10 är planen!!

Capa: vad jobbigt att du fortfarande har värkar utan att något händer... :(

Blondie: Vad tråkigt att de inte kommer upp... Men det är ju bra att vara försiktig. för min del får Jonas jättegärna följa med! Jag var också pyttelite snuvig i natt men tror att det beror på AC i kombination med mycket bad. Men jag är så nojig med sånt så jag vill gärna säga det ändå. Men om man bara är ute och inte är för nära de små borde det inte vara någon fara väl?!

Fru R, Blondie o Alexandra: säg till om ni vill hänga på så kan jag skicka vägbeskrivningen! )
    Blondie: jag har heller inget emot att Jonad hänger på, om ni vara med idag! Vi kanske till o med borde ordna en träff vid tillfälle sen när bebisarna kommit ut kanske, där våra respektive kan vara med (om de nu vill Glad). Kan ju vara kul för de också att träffa nya pappor kanske...? Drömmer

Verkar bli varmt idag också, kanske inte lika soligt som igår, men fika kan man ju alltid göra ändå Skrattande (jag är en riktig badkruka!)
    stoltcissi skrev 2011-08-03 07:43:51 följande:
    hej tjejer.. tack för alla svar.. orkar ej kopiiera alla inlägg..simon gjorde helomvändning igår o käkade sammanlagt nästan dubbla sin intag han ska äta.. som e 150.. han käkade ca 300..
    det e min mjlk som sinat men som rickard sa att de vart mkt för mig o den kommer säkert komma igång de är inte oroliga.. så verkar bli hemgång för min del..
    kan säga till er ang bvctanten så e de lite mer allvarligt än bara de var oroliga för hans vikt.. vikarien har anmält mig till soc bakom min rygg pga hans vikt.... så därför e de lite svårare för mig o bara släppa det hela..
    Åh så skönt att han går åt rätt håll! Bra jobbat! Nu får ni komma hemma igen {#emotions_dlg.flower} Och så länge Simon går upp i vikt nu så kommer väl soc inte ha någon anledning att göra något?! Förstår att det känns tungt dock. Försök fokusera på dig och dina små istället för att stressa över bvc-tanten... De har kanske någon typ av anmälningsplikt som hon måste följa eller så, men nu har du ju gjort allt du kunnat, varit på Östra och fått Simon att börja äta mer, så det borde ju vara bra nu då.
  • Blondie82

Vaknade först nu.. Eller ja kan man vakna om man aldrig sovit ;) ?? Han var så hängig hela dagen igår pga värmen och åt dåligt, så det tig han igen inatt. Lite sömn för mig men jag är glad att han ätit för det verkar bli en varm och kämpig dag igen.

Så nu när klockan redan är 9.50 så hinner vi nog tyvärr inte iväg. Men nästa gång så! Och det var en bra ide Jenjen att bjuda med killarna någon gång, De skulle kanske också tycka det var kul att träffas och prata!! Vi får ta det när alla bebisar är ute sen :)

Verkar som att Jonas syster kommer ändå gast till kvällen. Hennes son hade varit hängig hela dagen igår men vaknade idag jättepigg och precis som vanligt så hon trodde bara det var värmen. Jonas sa att hon fick komma men jag nojar mig massor ändå... Inte trodde jag att jag skulle bli såhär känslig!!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011