• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82

Jag förstår dig Inda, Man går lätt och oroar sig över maten och det där med att ställa klockan känner jag så väl igen. Hoppas hon har ökat bra nu till nästa besök!! Det är extra jobbigt för dem nu i värmen också. Känns faktiskt skönt med en svalare dag idag!!

• L86

Låter mysigt med fika tjejer! Måndag är tyvärr kört för mig, men jag kan nog också på tisdag om bebis inte behagat att komma ut innan det! Tid och plats??

Imorse vaknade jag av molvärk i magen. Gick på toa och fann lite slem och (ursäkta) lite bruna små strimmor/små klumpar. Hoppas verkligen att det är lite mer av slemmisen som håller på att släppa!! Längtar massor till på måndag då det är dags för nästa hinnsvepning. Har ingen aning om hur många jag kommer att få innan de bestämmer sig för att sätta igång mig på riktigt!!

Blondie: Skönt säger jag! Du behövde verkligen lite extra sömn och det kanske V också gjorde. Han äter säkert ikapp det han missade nu under dagen! Hjärta

BF 7/8 2011!
  • Devotion

Inda: vad skönt att vätskan börjar försvinna!!

Jenjen: jag tänkte också att det kunde vara en nerv som låg i kläm... Nu när du säger det så har samma ben domnat ett par gånger de senaste veckorna.. Vad jobbigt med höfterna.. Jag vet inte vad som kan hjälpa... :(

Blondie: vad skönt att ni fick sova! Ni behövde nog det allihop så oroa dig inte för maten! Han lär ju ta igen det! Och så länge han är nöjd och glad kan det ju inte vara någon fara!!! han var säkert också jättetrött!!

Jag kan fika alla dagar utom tisdag... Vi ska sälja min pappas bil då. Det var enda dan köparen kunde komma och jag har lovat att vara med! Vet inte vilken tid det blir ännu men någon gång på dagen... Hur ser det ut på onsdag för er andra?!

Oj vilka sammandragningar jag har haft i natt!! Det har ju inte gjort ont direkt så några förvärkar är det väl inte?! Men det känns som om magen krampar... Är det så ni känner sammandragningar också?

• ciccile
    inda skrev 2011-08-05 09:25:28 följande:

Håller med om att det är otroligt spännande att följa tråden då fler verkar ha fått förvärkar, sd och massa annat =) Hinner inte med att skriva med smyger in med jämna mellan rum och håller mig uppdaterad Glad

Låter mysigt med en fika men får nog avvakta ett litet tag till.

Blondie82: Skönt med sömn! Här hemma måste vi ställa klockan för att lillan skall få i sig mat, (hon sover jämt och vaknar inte om det så skulle bli världskrig här hemma Obestämd) jätte svårt att få i henne mat vissa stunder och vi får absolut inte i henne den rekommenderade dosen utan vi får ta det lite oftare istället. Lite jobbigt då man går runt och är lite små orolig över att hon inte får i sig tillräckligt och inte ökar i vikt som hon ska, ska till bvc på måndag så då får vi se. 

Äntligen börjar vätskan i kroppen att försvinna, har fortfarande en hel del kvar men under senaste promenaden kändes det som att jag flög fram, haha... Trodde verkligen inte att det skulle hålla i sig efter grav. men ack så fel jag hade Förvånad

Hoppas att ni får en trevlig helg

Minns hur fruktansvärt det var att fortsätta samla vätska efter förlossningen, skönt att det börjar försvinna för dig nu. Tror att man alltid kommer att vara orolig för något och att de äter ordentligt ligger nog nära till hands i början, jobbigt och stressande och jag stressar tyvärr fortfarande över detta även om vågen går mycket uppåt. Kan du inte bara få väga henne innan helgen för att kunna koppla av lite under helgen..? Skulle säkert vara skönt för er. Min HSV-tant rekomenderade oss att köpa Medela Swing och jag som älskar att spendera pengar ville genast göra det och min sambo sa nej vilket var tur för en vecka senare bestämde jag mig för att lägga ner hela pump-projektet. Kan du inte få hyra en från BB även om du är utskriven?
  • Devotion

L86: spännande med slemmisen!! hoppas hoppas att det är dags snart! Det är så spännande det här!!

• inda

Så länge hon får i sig någorlunda med mat är jag inte allt för orolig. Hon får flaskan varannan timma och ml varierar från gång till gång, enligt rek. skall hon få i sig 120ml var 4:e timma. Jag har en pump från BB men den är så stor och klumpig, hade velat ha en som är lite mer smidigare så att man kan ta med sig den om det skulle behövas. Har tänkt att fortsätta pumpa även om ammningen skulle börja flyta på, det var tanken från första början

• Fru R

oj va här skrivs....

devotion: antagligen en nerv som kommit i klämm. Min bm sa också att man bla kan svullna olika på olika sidor av kroppen beroende på hur bebisen ligger, så det är nog en stor möjlighet att det är samma med bortdomnade ben.

blondie: tror nog att ni behövde sova mer än vad han behövde äta den ena gången. Han lär ta igen det!

L86: låter mycket bra med slemmisen för din del!!

stoltcissi: va skönt att du fick byta mvc tant och att han gått upp så bra under er vistelse på östra! Heja S!

jenjen: bra att ni åkte in, bättre en gång för mycket än en gång för lite!

ego: hade en riktigt dålig dag igår, såg ut som en spärrballong och fötterna är fortfarande stora som hus. Det här är inte kul längre!
    Ang fika så har jag bm tid på tisdag kl 11... Typiskt om det blir den dagen. Men men, det kommer fler fikor i så fall.

Hmm, vad har jag glömt att kommentera,.....??

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Liisaan

Påväg hem från mvc. Allt var bra förutom urinet, hon skicka en odling då det var vita blodkroppar i, har dock ingen symptom för urinvägsinfektion så vi får se vad provsvaren säger. Magen va 38-38,5!!! Med maya hade ja 37 i denna veckan. Åh imorgon har jag bf!!! :)

• stoltcissi

devotion: tack :) jaa de e bra han äter nu hehe
    fru r ja heja simon han äter upp sig, o japp de känns mkt skönare
    ja o simon hänger gärna på med fika..men blir de onsdag då? o var? 
    tiden får gärna för min del vara mel 9-14,då  sonen e på dagis så jag bara har bebis  med mig

• Jenric

Ska vi prova med onsdag istället då, för fika - är det någon som redan sagt att de vill vara med som inte kan då?

Fika onsdag kl. 13 kanske?

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011