• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Greta skrev 2011-03-14 14:50:35 följande:
    Angående vagn så har jag fastnat för en Kronan duovagn. Någon som har en sådan sedan innan? Det passar inte oss alls att ha rörliga hjul eftersom de då är mkt sämre i smömodd, på grusvägar och på skumpiga vägar.

Vart har ni sett att det ska vara rabatter på mässan? Jag mailade Kronan och dom skulle nog inte ha det, va dom visste nu iaf.

Vi ska ha både vagga och spjälsäng. Vagga brevid sängen och spjälsäng i barnrummet. Sen får man väl se vad som används mest. Vi ska ändå låna vaggan så det blir ingen onödig utgift.

Nu är det bara 8 dagar kvar till RUL. Jag är så otålig på att få veta om det finns något där inne. Mår hur bra som helst och har ingen mage så tankarna flyger ju iväg ibland. Jag kommer säkert fortfarande vara smal när det är dags för yogan. Ni kommer tro det är ett skämt när jag dyker upp där Glad
    Ingen aning om Kronan-vagnar faktiskt. Men jag har aldrig hört något dåligt om dom, SÅ mycket vet jag haha.
    Jag tror det var på hemsidan för babymässan som jag läste att många som står där  har rabatt. Sen om det är just dom man vill som ska ha det är en annan femma..... men man kan ju hoppas Tungan ute
  • L86

När det gäller vagn har vi också varit inne på en teutonia fun länge. MEN, helt plötsligt fick vi se vagnen Joolz Day. Ett nytt märke från Holland som endast få tagit in i Sverige än så länge. Storken i Linné säljer vagnen och den verkar toppen och bättre än teutonian. Den är bland annat lite högre i sitt och liggdelen, vilket min långa sambo uppskattar. Tyckte också att den kändes rejälare än teutonian, även fast den var sjukt snygg och smidig. Väldigt lätt att fälla ihop och man behöver ingen manual för att förstå sig på den :)

Vi kommer nog att beställa den direkt ifrån Holland. Blir lite billigare så.

• TantKerstin
    Jelli: Jag kan inte direkt påstå att dom hänger i skrevet..lånade en sån till Alexander när vi åkte utomlands och den var helt underbar att ha! Han satt jättebra o trivdes som en bebis i en go bärsele

Greta: Spana gärna på allt Men du får gärna spana och se om det finns några fina babygym?

Capa:  hm..konstigt. Men det är ju en sån där Rock nånting vagn också, kanske säljs under det andra namnet numera? Vet du nåt bra ställe med ståbrädor? Kan dom ha det på barnmässan tro?

Jag är sugen på att sy en del grejer själv den här gången, måste bara lära mig att sy först men det kan väl inte vara så svårt? Typ spjälsängsskydd, påslakan, kuddöverdrag, nån filt?
  • L86
    TantKerstin skrev 2011-03-14 16:54:29 följande:
    Jelli: Jag kan inte direkt påstå att dom hänger i skrevet..lånade en sån till Alexander när vi åkte utomlands och den var helt underbar att ha! Han satt jättebra o trivdes som en bebis i en go bärsele

Greta: Spana gärna på allt Men du får gärna spana och se om det finns några fina babygym?

Capa:  hm..konstigt. Men det är ju en sån där Rock nånting vagn också, kanske säljs under det andra namnet numera? Vet du nåt bra ställe med ståbrädor? Kan dom ha det på barnmässan tro?

Jag är sugen på att sy en del grejer själv den här gången, måste bara lära mig att sy först men det kan väl inte vara så svårt? Typ spjälsängsskydd, påslakan, kuddöverdrag, nån filt?
    Jag är också sugen på pyssel! Igår fick jag för mig att börja sticka för första gången sen jag gick i skolan. Vill göra en filt! Har nu lite skakigt börjat på nåt som nog blir en halsduk till mig själv. Ville öva på nåt innan jag gör det riktiga till bebis.
  • ciccile
    Greta skrev 2011-03-14 14:56:56 följande:
    Ska föresten till Ullared imorrn o handla babygrejer Glad Har skrivit en lång lista på allt som behövs. Är det något ni vill att jag ska spana på? Vi är två gravida som ska dit så det kan nog bli spännande och se hur bilen ser ut när vi ska hem sen Glad

Myrangbg: Använder du stödstrumpor för dina svullna fötter? Det kan nog vara bra annars. De på Apoteket är bra. Jag har två därifrån men ska handla på mig mer på Ullared imorrn. Jag är inte svullen än, men då riskerna är ganska stora för mig att få små åderbråck så är det bara att köra på.
    Jag ahr stödstrumpor på mina onda fötter... Idag känns det dock bättre även om jag har arbetat hela agen och det innebär mycket stående och gående. Kan dock tänka mig att de kommer vara som två jätte-fötter i sommar när värmen kommer.
    L86 skrev 2011-03-14 16:33:05 följande:
    När det gäller vagn har vi också varit inne på en teutonia fun länge. MEN, helt plötsligt fick vi se vagnen Joolz Day. Ett nytt märke från Holland som endast få tagit in i Sverige än så länge. Storken i Linné säljer vagnen och den verkar toppen och bättre än teutonian. Den är bland annat lite högre i sitt och liggdelen, vilket min långa sambo uppskattar. Tyckte också att den kändes rejälare än teutonian, även fast den var sjukt snygg och smidig. Väldigt lätt att fälla ihop och man behöver ingen manual för att förstå sig på den :)

Vi kommer nog att beställa den direkt ifrån Holland. Blir lite billigare så.
    Tack för tipset. Jag har länge drömmt om en bugaboo men min sambo gillar inte den och Joolz ser faktiskt fin ut, ska nog åka och titta på den genast.
  • Jelli

När vi skulle köpa vagn till dottern åkte vi till nids4kids på backaplan där vi fick en brio duo från föregående år för 3-4000. Där handlade vi det mesta också eftersom det aldrig blev nån ullared tur då. Vad gäller babybjörnen så tycker jag de borde vara bra på alla sätt med tanke på hur populära de är.

• Fru R

Gisses vad här skrivs tjejer!! ÄR helt slut på ett utvilat sätt.  Kan läska er med att vi igår hade 22 grader och strålande sol.... Längtar redan tillbaka även om det är skönt att vara hemma igen.

Välkomna alla nya! Och vad pojkar här var!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa

Ååååh vilket härligt vårväder!! Sitter på jobbet och läääängtar ut!! Men med min typiska otur lär väl solen försvinna just som jag slutar haha Men glad blir man av att bara titta ut genom fönstret aaaah snart är det sommar och vi är alla höggravida och trötta Solig haha

• Jenric
    Capa skrev 2011-03-15 13:20:07 följande:

Ååååh vilket härligt vårväder!! Sitter på jobbet och läääängtar ut!! Men med min typiska otur lär väl solen försvinna just som jag slutar haha Men glad blir man av att bara titta ut genom fönstret aaaah snart är det sommar och vi är alla höggravida och trötta Solig haha

Hehehe, ja det är ett underbart väder idag! Jag var ute med en kollega tio minuter på lunchen, det var härligt Solig
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011