• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-03-15 16:51:12 följande:
    Längtar till sommaren en dag som denna, även om vi är höggravida och trötta ;)
    Jaaaa samma här!! Sitta i skuggan med en stor härlig mage äta glass och doppa tårna i sjön/havet, DET ska bli härligt!! Ja och semester med förstås haha

'Var på backaplan och tittade på vagnar idag, blev så förälskad i en teutonia fun eller en emmaljunga ozon eller vad den hette haha Skönt man har lite betänketid på sig iaf i denna barnvagnsdjungel =)
    Om nån här är sugen på en brio sing från 2010 så säljer dom ut dom nu på Nids4kidz på backaplan, dagens tips ;)
  • Fru R

Oj, nu har jag läst  de sidor jag missat... Huga!

Va härligt att ni börjat titta och köpa vagn! Och vilka fynd! Vill också köpa ny vagm´n . Förstår att ni gillar Teutonia fun, det är den som står på min önska-lista. Min syster köpte den via en nät sida och det blev billigare. Litet tips bara.

Jo, ida´g har varit fint väder, men själv har jag suttit i möte från8.30 till 16.30 så jag fick inte direkt känna på solen, men visst är det skönt att det skiner utanför fönstret!

sjövildabarn skrev 2011-03-15 20:35:52 följande:
    i vilken vecka börjar hjärtat slå så man klan se det på vul??
    Har för mig att det är runt v7-8. Hurså?
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • sjövildabarn
    Fru R skrev 2011-03-15 20:45:52 följande:
    Oj, nu har jag läst  de sidor jag missat... Huga!

Va härligt att ni börjat titta och köpa vagn! Och vilka fynd! Vill också köpa ny vagm´n . Förstår att ni gillar Teutonia fun, det är den som står på min önska-lista. Min syster köpte den via en nät sida och det blev billigare. Litet tips bara.

Jo, ida´g har varit fint väder, men själv har jag suttit i möte från8.30 till 16.30 så jag fick inte direkt känna på solen, men visst är det skönt att det skiner utanför fönstret!Har för mig att det är runt v7-8. Hurså?
    ska på rul på torsdag ska bli kul att se hur dom flyttar mig. såg hjärtat slå i vecka 7 så om dom flyttar tillbaka mig massa så känns det omöjligt
  • Fru R

Ok, en ny blödning... Går och drar täcket över huvudet och hoppas det slutar snart...
    det här är tortyr!!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • ciccile

Sjövildabarn; jag tänkte också så och blev som tur är bara flyttad en dag. Lycka till imorgon!

• Capa
    Fru R skrev 2011-03-15 22:05:08 följande:
    Ok, en ny blödning... Går och drar täcket över huvudet och hoppas det slutar snart...
    det här är tortyr!!!
    Nämen fy Rynkar på näsan Vet dom varför du blöder?? Fasen vad både otäckt och jobbigt, gick du så hela graviditeten med första??
  • sjövildabarn
    Fru R skrev 2011-03-15 22:05:08 följande:
    det här är tortyr!!!
    ja det e grymt jobboigt :(
    Myrangbg skrev 2011-03-16 05:52:17 följande:
    Sjövildabarn; jag tänkte också så och blev som tur är bara flyttad en dag. Lycka till imorgon!
    aha tack :) ja jag är skeptisk hur dom mäter nämligen då kjag blivit mätt så många gånger och det diffar med två veckor....liksom omöjligt när jag såg hjärtat slå i december och testade positivt 2 veckor innan
    Capa skrev 2011-03-16 06:34:37 följande:
    Nämen fy Rynkar på näsan Vet dom varför du blöder?? Fasen vad både otäckt och jobbigt, gick du så hela graviditeten med första??
    med den första blödde jag en gång och med den andra blödde jag i stort sätt hela graviditeten. blev då laggd med arbetsförbud. denna gången får jag knappt ens komma till bm och jag har dessutom en cysta som bråkar.
  • lillahumla84
    sjövildabarn skrev 2011-03-15 20:35:52 följande:
    i vilken vecka börjar hjärtat slå så man klan se det på vul??
    Fostrets hjärta börjar slå under den femte graviditetsveckan. I början slår hjärtat med 80-85 slag i minuten, men fram till gravititetsvecka nio så ökar hjärtfrekvensen med c:a tre per dag, och i den nionde graviditetsveckan kommer fostrets hjärtfrekvens ligga mellan 155-195 slag i minuten. Många som hör fostrets hjärtljud tycker att det påminner om ljudet från en galloperande häst.

Glad
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011