• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-03-13 21:14:38 följande:
    Nja själva bebiskläderna var inte så mycket av. Tyvärr var det endast ett fåtal unisexplagg och eftersom vi inte vet vad det blir förrän den kommer ut och visar upp sig Glad så handlade jag inte så mycket sånt. Men när man kommer ut lite i storlek så finns det hur mycket som helst! Vi köpte massa saker till sovrumet som täcke, kudde, spjälsängskydd och sängkläder. Sen var det småsaker som lite nappar och nappflaskor, badbalja och ja hur mycket som helst. De hade till och med en jättesöt vagga som jag ångrar nu att jag inte köpte!
    Åh ja den där vaggan är supersöt!! Har spanat på den innan jag blev gravid.... minns du vad den kostade?? Kanske skulle man ta och satsa på den *funderar*
    Så kul att du hittade en massa kul till bebisen!! Vill också till ullared nu ju *drömmer mig bort* Drömmer
    TantKerstin skrev 2011-03-14 10:14:04 följande:
    Ajaj, låte sådär skönt..vi får hålla ut till sommaren när vi kan gå ner i det iskalla vattnet och svullna ner en stund

Vi ska ju göra RUL om ca 2 veckor och jag vill väldigt gärna ha ett senare UL också bara för att kolla, det är ganska stor skillnad mellan första UL och det man gör senare. Så vill jag gärna ha något att se fram emot i sommar när magen har växt och man känner sig lite mer gravid. Och jag älskade besöket på Mamma Mia och jag vill jättegärna dit igen och få dvd och fina kort

Angående barnvagn (och andra barnsaker) så kan jag rekommendera Happyland (samma hus som Coop, Backaplan), jag känner att det är aningen billigare att handla där. Babyproffsen har väldigt mycket men jag känner att dom kan vara ganska dyra.

Gör reklam för vår vagn igen I´coo heter den ju, lätt att packa ihop, svängbara framhjul, lättkörd, snygg design och vi köpte vår vagn ny på Happyland för 3900:- (2008 iofs..)
    Försöker googla på vagnen men hittar den inte i Sverige....  är inne på en Teutonia fun nu men blev lite nyfiken på vad du har för en ju, nåja, får väl kolla ute i affärerna när nu det blir. 1½ vecka kvar tills UL och förhoppningsvis kunna börja med shoppande, kliar som tusan i fingrarna nu Tungan ute
  • Jelli

Jag skulle lätt kunna köpa allt på nytt bara för att det är så kul att bebisshoppa men med kommande flytt och minst 1 1/2 år med fp kan det kanske vara bra att spara in på det som går. Syskonvagn är i alla fall ett måste. Ingen som har bra tips där? En bärsele tänkte jag också skulle vara bra när man inte ska så långt. Stora i sulkyn och lilla på magen. Varit inne på en vanlig babybjörn men läste någonstans att bebisen inte sitter bra i den då den "hänger i skrevet". Nån som tycker nåt om detta?

• Blondie82
    Capa skrev 2011-03-14 10:30:43 följande:
    Åh ja den där vaggan är supersöt!! Har spanat på den innan jag blev gravid.... minns du vad den kostade?? Kanske skulle man ta och satsa på den *funderar*
    Så kul att du hittade en massa kul till bebisen!! Vill också till ullared nu ju *drömmer mig bort* Drömmer

Försöker googla på vagnen men hittar den inte i Sverige....  är inne på en Teutonia fun nu men blev lite nyfiken på vad du har för en ju, nåja, får väl kolla ute i affärerna när nu det blir. 1½ vecka kvar tills UL och förhoppningsvis kunna börja med shoppande, kliar som tusan i fingrarna nu Tungan ute
    Den låg på straxt under 800 så det var ett helt okej pris tycker jag! Jag är så kluven på om jag skulle köpt den eller inte. Den är ju dock inte så stor i själva liggdelen så jag tänker att man kan ju inte ha den lika länge som en spjälsäng... hmm får fundera lite till. Förhoppningsvis går det fler turer till Ullared innan aug Skrattande
    Jag är också inne på Teutonia fun, blev helg såld när jag testade den i affären och har hört massa som är nöjda med den!
    Jelli skrev 2011-03-14 10:50:22 följande:
    Jag skulle lätt kunna köpa allt på nytt bara för att det är så kul att bebisshoppa men med kommande flytt och minst 1 1/2 år med fp kan det kanske vara bra att spara in på det som går. Syskonvagn är i alla fall ett måste. Ingen som har bra tips där? En bärsele tänkte jag också skulle vara bra när man inte ska så långt. Stora i sulkyn och lilla på magen. Varit inne på en vanlig babybjörn men läste någonstans att bebisen inte sitter bra i den då den "hänger i skrevet". Nån som tycker nåt om detta?
    Samma sitts här, vi försöker att hitta billigare alternativ när det gäller de stora sakerna som barnvagn, säng, skötbord mm. Har bröllop i sommar också så det är mycket utgifter och med bara en lön i hushållet är det lite kärvt men med tanke på all kärlek och den stora babylyckan så känns det som att man komemr fixa det ekonomiska ändå GladHjärta

Angående Babybjörn så har jag inte testat den själv men har flera komisar som är helnöjda med just den och jag har inte hört något om att bebisen inte skulle sitta bra...
  • Capa
    Haha, att bebisen hänger i skrevet har jag aldrig hört. Den personen kanske har spänt in remmarna för lite?? Här blir det en babybjörn iaf, med ryggstöd såklart!! Knäckte ryggen med första flickan och lider fortfarande haha
    Syskonvagn har jag ingen aning om tyvärr.... min tjej är 4 år så hon sitter inte i vagn. Blir en ståbräda till henne bara Glad
    Blondie82 skrev 2011-03-14 11:09:10 följande:
    Den låg på straxt under 800 så det var ett helt okej pris tycker jag! Jag är så kluven på om jag skulle köpt den eller inte. Den är ju dock inte så stor i själva liggdelen så jag tänker att man kan ju inte ha den lika länge som en spjälsäng... hmm får fundera lite till. Förhoppningsvis går det fler turer till Ullared innan aug Skrattande
    Jag är också inne på Teutonia fun, blev helg såld när jag testade den i affären och har hört massa som är nöjda med den!
    Samma sitts här, vi försöker att hitta billigare alternativ när det gäller de stora sakerna som barnvagn, säng, skötbord mm. Har bröllop i sommar också så det är mycket utgifter och med bara en lön i hushållet är det lite kärvt men med tanke på all kärlek och den stora babylyckan så känns det som att man komemr fixa det ekonomiska ändå GladHjärta

Angående Babybjörn så har jag inte testat den själv men har flera komisar som är helnöjda med just den och jag har inte hört något om att bebisen inte skulle sitta bra...
    Hmm..... för 800:- kanske man skulle köpa en vagga då och sen köpa en spjälsäng..... fast å andra sidan lär dom väl bara ha den vaggan i 2-3 månader då... kanske lite onödigt..... Åååh, får åka ner och kika på den igen iaf!! Som sagt vi har aug på oss att bestämma oss Flört

Vi väntar med vagnköp tills Babymässan, har hört att dom skulle ha rabatt där så har man tur får man lite rabatt på teutonian med, men den var väl först i april om jag inte minns fel....??

Förresten ni som ska börja på yogan, har ni betalt in ännu??
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-03-14 12:41:19 följande:
    Vi väntar med vagnköp tills Babymässan, har hört att dom skulle ha rabatt där så har man tur får man lite rabatt på teutonian med, men den var väl först i april om jag inte minns fel....??

Ja jag har också hört att dom har bra rabatter på mässan så jag hoppas verkligen på det! Den är den 15-17 april så om de inte har bra priser så borde vi har tillräkligt med tid att hitta en annan vagn!

Jag har betalat in yogan, gjorde det ganska snabbt efter så att allt skulle vara klart, känns inte lika dyrt när man väl börjar då Flört Det är ganska snart ändå som vi skall dit. Skall bli skoj!! Mammamjukisar är också inhandlade så nu är jag redo Skrattande
  • Jenric
    Capa skrev 2011-03-14 12:41:19 följande:
    Jag fick mail om att man skulle betala senast 27 mars, jag tänkte göra det till nästa lön (med tanke på att min äkta hälft håller på att ta körkort nu så har vi en del utgifter). Mailade och frågade och det var helt ok, man behåller sin plats även om man inte betalar in omgående, men senast den 27 mars gäller alltså. Ser fram emot yogan jättemycket! Glad
  • Greta

Angående vagn så har jag fastnat för en Kronan duovagn. Någon som har en sådan sedan innan? Det passar inte oss alls att ha rörliga hjul eftersom de då är mkt sämre i smömodd, på grusvägar och på skumpiga vägar.

Vart har ni sett att det ska vara rabatter på mässan? Jag mailade Kronan och dom skulle nog inte ha det, va dom visste nu iaf.

Vi ska ha både vagga och spjälsäng. Vagga brevid sängen och spjälsäng i barnrummet. Sen får man väl se vad som används mest. Vi ska ändå låna vaggan så det blir ingen onödig utgift.

Nu är det bara 8 dagar kvar till RUL. Jag är så otålig på att få veta om det finns något där inne. Mår hur bra som helst och har ingen mage så tankarna flyger ju iväg ibland. Jag kommer säkert fortfarande vara smal när det är dags för yogan. Ni kommer tro det är ett skämt när jag dyker upp där Glad

• Greta

Ska föresten till Ullared imorrn o handla babygrejer Glad Har skrivit en lång lista på allt som behövs. Är det något ni vill att jag ska spana på? Vi är två gravida som ska dit så det kan nog bli spännande och se hur bilen ser ut när vi ska hem sen Glad

Myrangbg: Använder du stödstrumpor för dina svullna fötter? Det kan nog vara bra annars. De på Apoteket är bra. Jag har två därifrån men ska handla på mig mer på Ullared imorrn. Jag är inte svullen än, men då riskerna är ganska stora för mig att få små åderbråck så är det bara att köra på.

• Blondie82
    Greta skrev 2011-03-14 14:56:56 följande:
    Ska föresten till Ullared imorrn o handla babygrejer Glad Har skrivit en lång lista på allt som behövs. Är det något ni vill att jag ska spana på? Vi är två gravida som ska dit så det kan nog bli spännande och se hur bilen ser ut när vi ska hem sen Glad

Myrangbg: Använder du stödstrumpor för dina svullna fötter? Det kan nog vara bra annars. De på Apoteket är bra. Jag har två därifrån men ska handla på mig mer på Ullared imorrn. Jag är inte svullen än, men då riskerna är ganska stora för mig att få små åderbråck så är det bara att köra på.
    Haha med tanke på att vi fyllde en bil igår med bebisgrejer från Ullared så kommer ni nog få lite problem Flört hoppas ni har stor bil!!

Angående rabatterna på mässan så har jag fått den informationen av kompisar som var där förra året och handlade vagnar. Så jag hoppas verkligen det gäller samma för i år!
  • Greta
    Blondie82 skrev 2011-03-14 15:00:43 följande:
    Haha med tanke på att vi fyllde en bil igår med bebisgrejer från Ullared så kommer ni nog få lite problem Glad hoppas ni har stor bil!!

Angående rabatterna på mässan så har jag fått den informationen av kompisar som var där förra året och handlade vagnar. Så jag hoppas verkligen det gäller samma för i år!
    En kombi med fällda säten i värsta fall. Vad är alternativet annars. Hyra ett släp Glad
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011