• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • juliaa

Lilliahumlan83: ja mina ser också ut så som du beskriver smörjar dom varje dag nu men känns ändå som att det tar ett tag innan dom försvinner men min BM rekomenderade nån kräm med pyttelite kortison i men kommer inte i håg vad den heter hehe det här med hjärnan som spökar, men ska fråga på apoteket för bm sa att det är torrutslag/ svamp och att det är vanligt när man är gravid och nu på våren..

• juliaa

Devotion: okej ja teutonia ska va bra nä känner också att man vill en som funkar både i stan och på landet så inte för små hjul. jag har kollar på urban jungel, brio och emmaljunga lite olika varianter av varje men ska kolla vidare är ju inte jätte bråttom än.

• L86

Vi har precis beställt barnvagn! Det blev en joolz day. Relativt ny i Sverige, men googla på den om intresse finns. Glad

• ciccile

Jag tror jag är lite besatt av barnvagnar och har längtat efter att köpa en länge.. . Min tanke var en Bugaboo men nu tror jag att det blir en Joolz day. Någon son vet något om de märket?

• L86
    Myrangbg skrev 2011-03-24 20:40:18 följande:
    Jag tror jag är lite besatt av barnvagnar och har längtat efter att köpa en länge.. . Min tanke var en Bugaboo men nu tror jag att det blir en Joolz day. Någon son vet något om de märket?
    Vi har precis beställt en sån direkt ifrån Holland (ursprungslandet). De är som sagt ganska nya i Sverige, men de är populära i europa. Tydligen har Hannah Graaf tagit på sig uppgiften att marknadsföra vagnen i Sverige. I alla fall enligt försäljaren på Storken.

Ett stort plus med vagnen är att barnet sitter lite högre upp än i andra vagnar. Min sambo (194 cm lång) uppskattar detta mycket utan att det blir ett problem för mig som är 165 cm. Det enda minus som vi kan se är att varukorgen är ganska liten, men vi älskade vagnen i alla fall. Längtar tills den kommer hem! Då kan jag slänga in en bildGlad
  • ciccile
    L86 skrev 2011-03-24 20:45:51 följande:
    Vi har precis beställt en sån direkt ifrån Holland (ursprungslandet). De är som sagt ganska nya i Sverige, men de är populära i europa. Tydligen har Hannah Graaf tagit på sig uppgiften att marknadsföra vagnen i Sverige. I alla fall enligt försäljaren på Storken.

Ett stort plus med vagnen är att barnet sitter lite högre upp än i andra vagnar. Min sambo (194 cm lång) uppskattar detta mycket utan att det blir ett problem för mig som är 165 cm. Det enda minus som vi kan se är att varukorgen är ganska liten, men vi älskade vagnen i alla fall. Längtar tills den kommer hem! Då kan jag slänga in en bildGlad
    Åh vad kul att höra! Jag har blivit kär i vagnen och är ofta på storken och klämmer lite på den . Både jag oc min sambo är korta men känns ändå rätt att barnet sitter enligt mig i en mer normal höjd. Vilken sida beställde ni från?
  • L86
    Myrangbg skrev 2011-03-24 20:51:05 följande:
    Åh vad kul att höra! Jag har blivit kär i vagnen och är ofta på storken och klämmer lite på den . Både jag oc min sambo är korta men känns ändå rätt att barnet sitter enligt mig i en mer normal höjd. Vilken sida beställde ni från?
    Är också helt kär i vagnen! Vi beställde från www.babycare.nl. Blev mycket billigare än Storken och då beställde vi en hel del tillbehör också. Adapter till babyskydd, jools day egna skötväska (som för övrigt är ordentligt smart på flera sätt), myggnät, pump till däcken m.m Regnskydd ingår i priset. Som du hör är vi också förälskade Flört
  • Fru R

Har kikat runt på nätet efter Joolz Day och den verkar jättebra, men varför ska de vara så hutlöst dyra!?!? Förvånad Jag är helt enkelt för snål.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • ciccile

Jag kan hålla med om att det är tokigt dyrt men jag är rädd för att jag annars skulle ångra mig och alltid irritera mig på vagnen när jag är ute och går . Tror dock att allt annat kommer bli av billigare modeller!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011