• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Fru R

Greta: vad är förberedelseolja?? Känner mig helt novis... Jag kör med olivolja på hela kroppen jag med! Snart dags att köpa en ny flaska så som det går åt!

Capa: menar du att du inte alltid drömmt om att springa omrking på stranden och se ut som en strandad val!?!? Min stora dröm i livet! Hoppas dock det blir fint väder i sommar, om än inte för varmt... Aldrig är man nöjd!

Har suttit och stirrat på mina kalkylblad i över två timmar nu, så det är dags att göra något annat. Kanske ska surfa efter gratis grejer man kan få som gravid...

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Greta
    Devotion skrev 2011-03-24 15:18:08 följande:
    Jag frågade efter havandeskapsolja på Apoteket och fick någon slags jordnötsolja... Någon som har testat den?

Är det inte så att det är den mjukgörande effekten man vill åt?! Det funkar säkert med olivolja på magen också!?
    Det funkar säkert också. Men grejen med vetegroddsolja är att det är den som innehåller mest E-vitamin av alla oljor. Det är just E-vitamin som är bra mot hudbristningar. Jag kan ingenting om jordnötsolja så har ingen aning om hur den är.

"E-vitamin, som tillsätts salvor och cremer, är en således en kraftfull anti-oxidant, som hjälper till att skydda mot de fria syre-radika- lernas och solens ultravioletta strålars skadeverkningar (som gör huden slapp och rynkig). E-vitamin som smörjs på huden absorberas lätt och stimulerar blodcirkulationen. Den förebygger rynkbildning och leverfläckar samt hjälper till att läka hudbristningar och ärr efter sår. Inför kirurgiska ingrepp rekommenderas E-vitamin - brist på e-vitamin kan ge upphov till breda, tjocka operations-ärr."
    Källa: www.ortblomman.com/arkiv/vitamin.html
  • lawendel

jag får med hålla söndagen öppen . Vi åker ju utomlands nästa vecka och innan dess så måste lägenheten vara kliniskt ren för vi ska ha visning på den när vi är borta. Men jag kanske dyker upp om tiden räcker till!

• Greta
    Fru R skrev 2011-03-24 15:29:14 följande:
    Greta: vad är förberedelseolja?? Känner mig helt novis... Jag kör med olivolja på hela kroppen jag med! Snart dags att köpa en ny flaska så som det går åt!

Capa: menar du att du inte alltid drömmt om att springa omrking på stranden och se ut som en strandad val!?!? Min stora dröm i livet! Hoppas dock det blir fint väder i sommar, om än inte för varmt... Aldrig är man nöjd!

Har suttit och stirrat på mina kalkylblad i över två timmar nu, så det är dags att göra något annat. Kanske ska surfa efter gratis grejer man kan få som gravid...
    Se länken om förberedelseolja
    www.bodystore.com/3/sv/artiklar/halsokost/barn-3/weleda-forberedelseolja-eko-50-ml

Det är bara jag som är insnöad på oljor och är allmänt mycket kritisk mot dyra krämer. Har haft torr och narig hud i hela mitt liv, så det har blivit så att jag har testat det mesta. Ingen funkar så bra som oljor.

Jag borde snart bli återförsäljare kanske hehe... känner att jag har marknadsfört detta stenhårt här nu Flört
  • Blondie82
    lawendel skrev 2011-03-24 15:36:49 följande:
    jag får med hålla söndagen öppen . Vi åker ju utomlands nästa vecka och innan dess så måste lägenheten vara kliniskt ren för vi ska ha visning på den när vi är borta. Men jag kanske dyker upp om tiden räcker till!
    Gör så, du är alltid välkommen om du hinner!! Men annars kommer det fler tillfällen Glad
  • Devotion

Greta - ja, du marknadsför bra! Det är ju en hel vetenskap med oljor också tydligen!! jag ska läsa lite på flaskan från Apoteket vad den innehåller!

• Capa

Hmm.... nån här som är bra på att tyda ul-bilder?? Jag inbillar mig nämligen att det där vita i ansiktet klart och tydligt är ansiktet på bebisen där man ser att han blundar, kinden och en liten bit av munnen. Sambon påstår att jag inbillar mig..... Vad säger ni?? Tänker att det är lite som en nymåne liksom, halva huvudet är en skugga men resten (det vita) ser man klart och tydligt.....
  • Fru R

Greta: japp, du kan jobba som säljare för oljor! Ska läsa lite, men jag är väldigt nöjd med olivolja.

Capa: Håller helt med dig! Det är huvudet och det vita är näsa och mun. Arm eller ben syns också nedanför hakan.

Sitter i soffan och är sugen på något gott, men kan inte komma på vad...

~ Alicia 26/2-08 ~
  • juliaa

L86: Vi har kollat på annasprofylax min kollega var där men tänkte kolla runt lite mer. Har du kollat på nån speciel??

Har en olja som jag har i duschensom är bra men har slarvat lite med den det sista, men smörjer magen 1-2 gånger om dagen har köpt en olja i från clarins som ska vara grym men tror att det bara är i förebyggande syfte det har ju mkt med hormoner att gör och lite ärftligt har jag hört, men ska smörja på som attan ändå tror att det kan minska risken lite i alla fall.

Greta: tack för tipset om förberedelseolja har inte hört om det förut.

Tyvär så kan jag inte komma på söndag =( men hoppas det passar bättre nästa gång.
    Känner också att min hjärna är lite borta men det är skönt att kunna skyla på graviditeten hehe.
    Hur långt har ni kommit med barnvagn nån som köpt? vilken i så fall eller om inte vilka tycker ni verkar bra??

• Devotion

Vi kikade på barnvagn första gången förra helgen! Fastnade då för Teutonias trehjuling. Dock hade de inte alla märken där vi var så vi får väl kika vidare! Tyckte dock att det var bra att den var vändbar loch att liggdelen var uttagbar! Jag gillade deras fyrhjuling med svängbara (ganska små) framhjul också men då vill vi ha en hyfsat terränggående vagn fick vi tipset om att undvika små hjul.

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011