• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • TheCoopers
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-28 12:19:51 följande:
    Yay! Fram för kloning!!!

Fast att tro att det inte blir mobbing för det är bara naivt, faktiskt.

Och är det inte jäkligt märkligt, förresten, hur vi får höra att vi vill ha en "grå könlös massa", när det är DE som förespråkar att alla ska vara exakt likadana för att inte bli mobbade?
    I'm the me I choose to be ...
  • Dorian Ertymexx
    TheCoopers skrev 2011-02-28 12:35:18 följande:
    Ja för om alla har samma kläder  så kan man ju mobbas för att man har fräknar , lockigt hår eller bruna ögon . Eller är det meningen att alla ska precis likadana ut för att göra mobbarna nöjda ...?
    Inte ens om alla såg precis likadana ut in på minsta mitokondrie, med samma kläder och föräldrar, skulle mobbing upphöra. Det krävsa acceptans för olikhteter, övning på att möta det annorlunda, inte att hålla barn borta från det, som hjälper mot mobbing.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • TheCoopers
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-28 14:38:51 följande:
    Inte ens om alla såg precis likadana ut in på minsta mitokondrie, med samma kläder och föräldrar, skulle mobbing upphöra. Det krävsa acceptans för olikhteter, övning på att möta det annorlunda, inte att hålla barn borta från det, som hjälper mot mobbing.
    Ja och det blir ju svårt att möta det annorlunda om man omger sig med människor som alla ser likadana ut

Mina barn lär väl bli helt psykotiska med tanke på alla olika människor av olika ursprung och sexualitet som rör sig i deras liv . Det är rätt kört för dem va ?
  • Dorian Ertymexx
    TheCoopers skrev 2011-02-28 15:38:04 följande:
    Ja och det blir ju svårt att möta det annorlunda om man omger sig med människor som alla ser likadana ut

Mina barn lär väl bli helt psykotiska med tanke på alla olika människor av olika ursprung och sexualitet som rör sig i deras liv . Det är rätt kört för dem va ?
    Dom kommer bli sverigefientliga islamistbögar!!!!!!!!111!!!!!23!!! GråterFörvånadSkrikandes
  • TheCoopers
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-28 16:06:32 följande:
    Dom kommer bli sverigefientliga islamistbögar!!!!!!!!111!!!!!23!!! GråterFörvånadSkrikandes
    OH NO !!   Det allra största sveket !

Tänk om de går sin egen väg och går utanför normen Va hemskt !

Inte undra på att världen ser ut som den gör ... med alla dessa individer som inte vänder kappan efter vinden

• Falumamman

bara läst TS. min son blir tre i sommar och älskar halsband och armband, han brukar även tycka om att sätta på sig sin storasysters klänningar. jag låter han hållas, han ser upp till sin syster och vill ha likadana kläder som henne. vill han ha klänning på dagis (vilket han aldrig haft) men om han får idén så ok. big deal? min tjej har snickarbyxor och huvtröjor, ingen som tror att hon är kille för det...det är vi som formar våra barn efter våra värderingar. Jag säger ingenting om mina barn vill ha kläder som egentligen är till för det "motsatta könet". dom får själva välja vilka kläder dom vill ha. Och på dagis spelar det ingen roll, barnen klär ut sig där iaf. Det är väl lite värre när dom börjar i skolan men i den åldern så brukar ju killar inte vilja ha klänning på sig

• Dorian Ertymexx
    TheCoopers skrev 2011-02-28 16:23:18 följande:
    OH NO !!   Det allra största sveket !

Tänk om de går sin egen väg och går utanför normen Va hemskt !

Inte undra på att världen ser ut som den gör ... med alla dessa individer som inte vänder kappan efter vinden

Precis! För vi vill ju inte bli som de onda kommunisterna, utan ha frihet och demokrati nog att kunna välja att vara precis likadana som alla andra!!!
  • Insatt

Jag förstår faktiskt inte hur man kan anse sig ha rätten att kommentera andra människors val av kläder på sina barn. Så länge de är hela, rena och i rätt storlek förstår jag faktiskt inte problemet. Man kan ju ha åsikter, men min mamma lärde iaf mig att ifall man inte har blivit frågad om ens åsikt och har nått snällt att säga så håller man käft.

• feministbrud
    Insatt skrev 2011-02-28 17:52:54 följande:
    Jag förstår faktiskt inte hur man kan anse sig ha rätten att kommentera andra människors val av kläder på sina barn. Så länge de är hela, rena och i rätt storlek förstår jag faktiskt inte problemet. Man kan ju ha åsikter, men min mamma lärde iaf mig att ifall man inte har blivit frågad om ens åsikt och har nått snällt att säga så håller man käft.
    Så bra! Der borde alla leva efter!
  • Dorian Ertymexx
    Insatt skrev 2011-02-28 17:52:54 följande:
    Men dom ÄR ju snälla! De vill rädda barnet från att bli mobbat (av dem själva)!

Litet som med beskyddarverksamhet, vet du. De är snälla och ber artigt att få pengar av butiksinnehavarna för att dessa inte ska bli nedbrända eller på annat vis saboterade (av beskyddarna själva).
Svar på tråden Pojke i klänning?!