• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • Veladis
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-01 21:41:00 följande:
    NÅ!!!!! För det är ett nytt hittepåord, precis som "hen", och det är onödigt, dumt och FEL, och förvirrar bara baaarnen!!!!!! Skrikandes
    Oj, förlåt. Jag glömde...

Som om det inte är barnen som hittar på de flesta (och bästa) hittepåorden...
  • Dorian Ertymexx
    Veladis skrev 2011-03-01 21:43:36 följande:
    Oj, förlåt. Jag glömde...

Som om det inte är barnen som hittar på de flesta (och bästa) hittepåorden...
    Det är för att de färgats av onda, progressiva föräldrar! Sådant gör folk annorlunda, som tex intellektuella! Nästan lika illa som bög ju! Gråter
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • trollbottom
    Veladis skrev 2011-03-01 21:28:53 följande:
    Jag tycker klännika är ett skitbra ord. Gränserna mellan en lång tunika och kort klänning har ju verkligen suddats ut. Butikerna vet ju sjäva inte hur de ska kategorisera plaggen.
    Så, varför inte klännika. Kanske inte lika laddat för de som hänger upp sig på ordet klänning?

Jag undrar hur t ex TS skulle reagera om svaret på hennes fråga "varför har pojken klänning?" hade blivit en "Det är ingen klänning, det är en klännika!".

Ibland är det bra att göra folk lite ställda.
    Mitt standardsvar till mobiltelfonförsäljare (sådana där som hoppar på en i köpcenter ni vet), som säger "Hej, vad ringer du med idag?" och sedan ska försöka överatala en att byta till vad än de nu är anställda hos för öfretag, är
    "Jag använder inte mobil, jag kommunicerar med telepati!".
    Försäljarn blir tyst av förvåning och det är bara att gå därifrån.
    Åh, jag var tvungen att läsa upp detta högt för min karl. Jag skrattar så jag får ont i magen. Tack så jättemycket. Vi får starta en ny trend och vägra säga klänning och bara använda klännika.

Det är som ordet loff, det använder vi konstant nu och får berätta för folk vad det är. Och vet ni inte vad det är så är det hänget på hundarnas "läppar"
    Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
  • Dorian Ertymexx
    Veladis skrev 2011-03-01 21:28:53 följande:
    Jag tycker klännika är ett skitbra ord. Gränserna mellan en lång tunika och kort klänning har ju verkligen suddats ut. Butikerna vet ju sjäva inte hur de ska kategorisera plaggen.
    Så, varför inte klännika. Kanske inte lika laddat för de som hänger upp sig på ordet klänning?

Jag undrar hur t ex TS skulle reagera om svaret på hennes fråga "varför har pojken klänning?" hade blivit en "Det är ingen klänning, det är en klännika!".

Ibland är det bra att göra folk lite ställda.
    Mitt standardsvar till mobiltelfonförsäljare (sådana där som hoppar på en i köpcenter ni vet), som säger "Hej, vad ringer du med idag?" och sedan ska försöka överatala en att byta till vad än de nu är anställda hos för öfretag, är
    "Jag använder inte mobil, jag kommunicerar med telepati!".
    Försäljarn blir tyst av förvåning och det är bara att gå därifrån.
    Haha, strålande! Telepati! ;D

Fast klännika har en nackdel till, kom jag på, det slutar på "-a", och är därmed automagiskt en kvinnlig grej.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • QueenK
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-02 00:36:01 följande:
    Haha, strålande! Telepati! ;D

Fast klännika har en nackdel till, kom jag på, det slutar på "-a", och är därmed automagiskt en kvinnlig grej.
    Klännike då? Tungan ute
    Knowledge comes from others, wisdom from within
  • Machapuchare

Kan någon ge en vettig anledning till att plagget klänning inte skulle kunna bäras av en individ med snopp?

• THEA och Grodan
    Machapuchare skrev 2011-03-02 13:07:16 följande:
    Kan någon ge en vettig anledning till att plagget klänning inte skulle kunna bäras av en individ med snopp?
    Nej tyvär, det finns ingen sådan.
    ♥ Tilde 980430 ♥ Alexander 070818 ♥
  • liag
    Machapuchare skrev 2011-03-02 13:07:16 följande:

Skulle vara om man har boxer under så kan personen frysa om snoppen om det blåser och/eller är kallt.

• Yildirim
    trollbottom skrev 2011-03-01 19:15:56 följande:
    Idag gick sonen iväg till dagis med rosa strumpor, rosa leggins och en rosa klännika med giraffer på. Han tyckte han var jättefin och det var han såklart
    HAHAHAHHAHAHAH patetiskt....

Tror din son kommer tacka dig som vuxen om du slutar klä honom med klänning.
  • TheCoopers
    Yildirim skrev 2011-03-02 16:13:37 följande:
    HAHAHAHHAHAHAH patetiskt....

Tror din son kommer tacka dig som vuxen om du slutar klä honom med klänning.
    vad är det som är patetiskt ?
    I'm the me I choose to be ...
Svar på tråden Pojke i klänning?!