• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • JuliaåRonjasmammis
    Kimpossible skrev 2011-03-01 12:11:03 följande:
    Snyggt att gå till personangrepp. Inte.

Angående läsförståelsen så har jag inga som helst problem, problemet ligger i så fall i hur du uttrycker dig. Det du skriver ovan ÄR att legitimera kvinnomisshandel, punkt slut!

Och att ta ett barn hårt i armen eller ge en lätt örfil (i den andra tråden var det grövre exempel) ÄR barnmisshandel, oavsett vad du tycker om det eller inte!
    Och jag tycker det är fan så förmätet att förespråka psykologhjälp till föräldrar som låter sina barn vara barn, och klä sig som de vill, när man själv skulle behöva hjälp att förstå att man inte slår barn.
    Don't mess with my integrity!
  • Yildirim
    Kimpossible skrev 2011-03-01 12:11:03 följande:
    Snyggt att gå till personangrepp. Inte.

Angående läsförståelsen så har jag inga som helst problem, problemet ligger i så fall i hur du uttrycker dig. Det du skriver ovan ÄR att legitimera kvinnomisshandel, punkt slut!

Och att ta ett barn hårt i armen eller ge en lätt örfil (i den andra tråden var det grövre exempel) ÄR barnmisshandel, oavsett vad du tycker om det eller inte!
    Ja det ÄR kvinnomisshandel! OCH? Jag tycker inte att 1 gång är skäl nog till att lämna (spec inte i TS fall då killen aldrig visat tendenser på våld innan) då pratar man fan om de.... typiskt svenskt att fly från alla problem!

och ang barn-tråden så var det inte grövre än vad jag nyss skrev ;) länka gärna isf lol
  • Yildirim
    Wittra skrev 2011-03-01 12:15:49 följande:
    Också du som menar att folk är äckliga som inte tvättar röven med vatten, handservetter o gud vet allt.......du verkar vara en mycket speciell person. Sorry men tyvärr det intryck du givit mig  här via FL
    Är svensk men i det land där jag bor är det fullt normalt att tvätta röven med vatten så jag är nog inte så speciell ändå :P
  • Dorian Ertymexx
    Yildirim skrev 2011-03-01 12:14:30 följande:
    Ja det ÄR kvinnomisshandel! OCH? Jag tycker inte att 1 gång är skäl nog till att lämna (spec inte i TS fall då killen aldrig visat tendenser på våld innan) då pratar man fan om de.... typiskt svenskt att fly från alla problem!

och ang barn-tråden så var det inte grövre än vad jag nyss skrev ;) länka gärna isf lol
    Typiskt SMART att fly från problem, speciellt om det gäller våld. Oavsett om det är en gång eller flera.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Wittra

o just det, det också du som startade en tråd om att det var så viktigt stöna vid sex annars kunde partnern missförstå o tro att man inte tyckte om sexet. haha, du startar så märkliga trådar och dessutom skriver så mkt konstigt.

Verkligen udda..
  • Wittra

o just det, det också du som startade en tråd om att det var så viktigt stöna vid sex annars kunde partnern missförstå o tro att man inte tyckte om sexet. haha, du startar så märkliga trådar och dessutom skriver så mkt konstigt.

Verkligen udda..
  • JuliaåRonjasmammis

I rest my case.
    Don't mess with my integrity!
  • Yildirim
    Wittra skrev 2011-03-01 12:22:02 följande:
    o just det, det också du som startade en tråd om att det var så viktigt stöna vid sex annars kunde partnern missförstå o tro att man inte tyckte om sexet. haha, du startar så märkliga trådar och dessutom skriver så mkt konstigt. Verkligen udda..

Ok ligg du tyst som en mus när du har sex :D
  • uniMog

Att öppet förespråka aga på ett forum känns sådär. Och så föreslå psykologhjälp för oss andra.... *skrattar lite*

Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • uniMog

Har du överhuvudtaget någonsin läst forumreglerna? Det kan vara läge att göra det annars.

Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
Svar på tråden Pojke i klänning?!