• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • Yildirim
    Kimpossible skrev 2011-03-01 11:27:47 följande:
    Ehm, och det kommer från en person som förespråkar barnmisshandel och även tycker att män ska ha rätt att misshandla sin fru.

'nuff said, tror jag.
    Det är braaaa många fler än jag som tycker det är sjukt att sätta klänning på sin pojke. Gå runt på stan i stockholm city och gör en omröstning!
  • Yildirim
    Kimpossible skrev 2011-03-01 11:27:47 följande:
    Ehm, och det kommer från en person som förespråkar barnmisshandel och även tycker att män ska ha rätt att misshandla sin fru.

'nuff said, tror jag.
    Har förövrigt aldrig sagt att män ska misshandla sin fru :S OMG
  • mysfaaktor
    Yildirim skrev 2011-03-01 11:51:41 följande:
    ...men att man ska misshandla barn?
  • Yildirim
    mysfaaktor skrev 2011-03-01 11:53:54 följande:
    ...men att man ska misshandla barn?
    Nej Kimpossible verkar ha svårt att tolka saker jag skriver.
  • JuliaåRonjasmammis
    Yildirim skrev 2011-03-01 11:51:41 följande:
    Nu är det iofs OT, men jo. Det har du gjort i andra trådar, försvarat att män ibland slår sin fru och att frun då inte bör lämna mannen utan stanna kvar i förhållandet.

Att förespråka barnmisshandel (som du f ö inte nekar till) är i mina ögon en bra mycket större anledning till intensiv psykologhjälp än att man låter sina barn klä sig efter eget tycke och smak.
    Don't mess with my integrity!
  • JuliaåRonjasmammis
    Yildirim skrev 2011-03-01 11:58:58 följande:
    Nej Kimpossible verkar ha svårt att tolka saker jag skriver.
    Du har i en annan tråd skrivit upprepade gånger att om barnet gör något du som vuxen inte gillar, så _måste_ man ibland slå barnet för att det ska förstå.

Det kallas barnmisshandel. I Sverige iaf. Kanske inte där du bor. Tragiskt nog.
    Don't mess with my integrity!
  • Dorian Ertymexx
    Yildirim skrev 2011-03-01 11:51:08 följande:
    Det är braaaa många fler än jag som tycker det är sjukt att sätta klänning på sin pojke. Gå runt på stan i stockholm city och gör en omröstning!

Jag skiter högaktligen vad som anses sjukt. För inte så många år sedan ansåg man att homosexualitet var sjukt. Skulle vi frågat folk på stan hade många nog tyckt det för inte många år sedan alls. Du tycker alltså att de borde fått bestämma, bara för att de kanske är fler?

Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Pallas skrev 2011-03-01 12:01:55 följande:
    Ska genast boka tid på bup för sonen, som på egen hand satte på sig en klänning häromdagen. 
    Det blir nog några år på psykhemmet... Gråter

Obestämd
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Insatt
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-01 12:08:29 följande:
    Det blir nog några år på psykhemmet... Gråter

Obestämd
    Om det var så lätt att hamna där finns det nog vissa vuxna som redan varit inlåsta permanent.
Svar på tråden Pojke i klänning?!