• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • Yildirim
    Machapuchare skrev 2011-03-02 13:07:16 följande:
    Kan någon ge en vettig anledning till att plagget klänning inte skulle kunna bäras av en individ med snopp?
    Det handlar ju knappast endast om att idividen har en snopp? Så en pojke är bara en snopp menar du? Snacka om att tänka underligt....

Nej, däremot så ser det sjukt löjligt ut och pojken lär nog inte bli så glad som vuxen då han kollar på gamla foton då han var liten eller att föräldrarna berättar. Jag personligen skulle känna mig förnedrad.

Om pojken valde klänningen själv? OCH? Vet barn alltid sitt bästa eller? Njaa skulle inte tro de.. Det är ni som ska vara vuxna och fatta att det är fel.

För övrigt så var jag inte ens intresserad av vad jag hade på mig på dagis, jag lät mamma bestämma och såg det som en självklarhet.
  • Yildirim
    TheCoopers skrev 2011-03-02 16:15:57 följande:
    vad är det som är patetiskt ?
    Vad tror du själv ?

Det ser otroligt löjligt ut osv... läs inlägget jag skrev ovanför detta.
  • liag
    Yildirim skrev 2011-03-02 16:22:47 följande:
    Det handlar ju knappast endast om att idividen har en snopp? Så en pojke är bara en snopp menar du? Snacka om att tänka underligt....

Nej, däremot så ser det sjukt löjligt ut och pojken lär nog inte bli så glad som vuxen då han kollar på gamla foton då han var liten eller att föräldrarna berättar. Jag personligen skulle känna mig förnedrad.

Om pojken valde klänningen själv? OCH? Vet barn alltid sitt bästa eller? Njaa skulle inte tro de.. Det är ni som ska vara vuxna och fatta att det är fel.

För övrigt så var jag inte ens intresserad av vad jag hade på mig på dagis, jag lät mamma bestämma och såg det som en självklarhet.

Och  varför ser en klänning sjukt löjlig ut på en kille? I så fall borde klänningen se lika sjukt löjlig ut på en tjej.

• Yildirim
    liag skrev 2011-03-02 16:31:34 följande:

Och  varför ser en klänning sjukt löjlig ut på en kille? I så fall borde klänningen se lika sjukt löjlig ut på en tjej.

Därför att det är ett TJEJ/KVINNO-PLAGG!!!

Läs denna tråd och förstå vad jag menar: www.familjeliv.se/Forum-26-175/m57608256-1.html
  • TheCoopers
    Yildirim skrev 2011-03-02 16:22:47 följande:

Men varför skulle han känna sig förnedrad? Barn klär ut sig och provar på olika saker .
    Förnedrad skulle jag känna mig om jag tvingades bära kläder som jag INTE vill bära .

Min yngsta dotter tex . Hon vill INTE ( och tro mig hon gör det väldigt klart för mig ) ha på sig klänningar eller tofsar i håret . Ska jag tvinga henne då ?
    Kommer hon känna sig förnedrad för att jag låter henne gå i fotbollströja ?

Nej men alla barn är inte som du ...

Du gör verkligen inte skäl för ditt nick ... "Blixten" ?
    I'm the me I choose to be ...
  • liag
    Yildirim skrev 2011-03-02 16:33:11 följande:
    Därför att det är ett TJEJ/KVINNO-PLAGG!!!

Läs denna tråd och förstå vad jag menar: www.familjeliv.se/Forum-26-175/m57608256-1.ht...

Varför är du så arg?
    Jag förstår inte vad din länkade tråd har med denna tråd att göra.
    Vad spelar det för roll här att en mamma kallar ett barn för hen (eller vad det nu var för ord)?

• liag
    TheCoopers skrev 2011-03-02 16:35:02 följande:
    Men varför skulle han känna sig förnedrad? Barn klär ut sig och provar på olika saker .
    Förnedrad skulle jag känna mig om jag tvingades bära kläder som jag INTE vill bära .

Min yngsta dotter tex . Hon vill INTE ( och tro mig hon gör det väldigt klart för mig ) ha på sig klänningar eller tofsar i håret . Ska jag tvinga henne då ?
    Kommer hon känna sig förnedrad för att jag låter henne gå i fotbollströja ?

Nej men alla barn är inte som du ...

Du gör verkligen inte skäl för ditt nick ... "Blixten" ?
    Skrattande
  • Veladis
    Yildirim skrev 2011-03-02 16:13:37 följande:
    HAHAHAHHAHAHAH patetiskt....

Tror din son kommer tacka dig som vuxen om du slutar klä honom med klänning.
    Jag tror dina ev barn kommer att tacka dig som vuxen om du börjar föregå med gott uppförandeexempel för dem, visar lite hyfs och slutar kalla folk patetiska, löjliga och skratta dem rakt upp i ansiktet (även om det just nu råkar vara på ett debattforum och inte ansikte mot ansikte).
  • trollbottom
    Yildirim skrev 2011-03-02 16:13:37 följande:
    HAHAHAHHAHAHAH patetiskt....

Tror din son kommer tacka dig som vuxen om du slutar klä honom med klänning.
    För det första så NEJ och för det andra så klär han sig själv. Och för det tredje så NEJ, det är inte patetiskt. Titta på din kommentar och fundera en gång till om vem som är patetisk
    Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
Svar på tråden Pojke i klänning?!