• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • Dorian Ertymexx
    KlasKristian skrev 2011-03-04 13:12:21 följande:
    Och dem har du förstås format helt oberoende av världen omkring dig?
    Intressant fråga. Har du?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2011-03-04 15:59:49 följande:
    Ingen har väl skrivit att de inte skall tala med sina barn, men att de inte berättar för sina barn exakt vad DU tycker att de skall säga är väl inte konstigt?

Jag är trettiofem år. Och ville ofta ha klänning när vi lekte hemma på gatan när jag var liten (jag gick inte i förskola). Det var inga andra barn eller föräldrar som tyckte det var konstigt. När vi hade en sminkös i klassen i femte klass ville de flesta andra pojkar bli sminkade till monster eller ville ha en blåtira. Jag sminkades som en kvinna, och var jättestolt, så stolt att jag behöll sminket på hela kvällen för att visa grannar och min musiklärare. Ingen reagerade negativt. Jag blev inte det minsta mobbad i klassen. Snarare tvärtom. Hela pojke i klänning-hysterin verkar ju ha blossat upp i takt med att feministrädslan har spridit sig. Jag menar, Alice Cooper hade klänning på sig för att provocera på SEXTIOTALET! Jag är jätteförvånad över att folk blir så provocerade än i dag...
    Det är just ett tecken på att vi håller på att gå in i en reaktionär period. Folk har fått det sämre och längtar tillbaka till vad de tror var "bättre tider".
  • Dorian Ertymexx
    patti87 skrev 2011-03-04 16:36:21 följande:
    pojken kanske kännes sig som "flicka" ?

han kanske föddes i "fel" kropp...?
    ...eller så är det rätt vanligt att små barn prövar alla sorters kläder, utan att man behöver oroa sig för att de är bögar, transor eller något annat. Till och med Dr Phil har konstaterat detta, och han är inte vidare genusmedveten.
  • Dorian Ertymexx
    TheCoopers skrev 2011-03-04 18:45:02 följande:
    Hur ska jag testa dig ?

Mi Dios
    Dios mio, om man ska vara korrekt. ;)
  • deep purple

Androgyn klädstil lika gjorde vår life om mars sjungande vän och skapade figuren ziggy stardust. Tror du är ute och cyklar här. Doris

• Dorian Ertymexx
    Pejgan skrev 2011-03-04 21:06:41 följande:
    Vad är problemet med strumpbyxor nu då? Det är ju världens mest praktiska barnplagg? Hela 70-talsgenerationen har ju vuxit upp i strumpbyxor!
    Ja, och se hur VI blev, nu tycker vi att män ska ha klänning och rosa och girlanger och... Gråter

Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    Yildirim skrev 2011-03-04 21:14:38 följande:
    Vad har man till strumpbyxor om inte klänning isf?

Tycker det ser tjejigt ut då en kille bär flick-kläder...
    Och det är dåligt... varför?
  • Dorian Ertymexx
    Pejgan skrev 2011-03-04 21:20:08 följande:
    Manskjol. Kjol för män. Kjol sydd för män. Man i kjol
    wp1127746.wp157.webpack.hosteurope.de/xtcomme...
    Intressant att så många män gärna ser att deras gossebarn gillar samurajer. För de bär nämligen sådana där. Tuffa medeltida krigare i sidenkjolar! Men det är fel om deras egen son bär en likadan! ;D
  • Dorian Ertymexx
    Yildirim skrev 2011-03-04 21:30:51 följande:
    Varför ska en pojke se ut som en flicka?
    Och JA! Jag föredrar om jag vet könet på ett barn..

Varför inte?

Och jag föredrar om folk som måste veta könet på folk flyttade till Gotland. Men vi kan inte få allt, uppenbarligen.

• Dorian Ertymexx
    Lingonflickan skrev 2011-03-04 22:02:18 följande:
    Visade mannen, han flinade och skakade på huvudet.Att kjol är osmakligt på en man, att det är omanligt osv
    Men det är ju jättebra! Om du hindrar din man från att bära det, och alla andra män får bära det om det behagar dem, så har du så mycket färre frestelser för otrohet där ute! Bra va?
Svar på tråden Pojke i klänning?!