• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • lennartsdotter
    Lyllo skrev 2011-03-17 12:13:30 följande:
    David Beckham och gigantstora diamanter. Rappare som är så blingade att man måste ha solglasögon.
    Ja, men det är ju förädlade pengar ju. Pengar är manligt.Flört
  • Lingonflickan
    Lilith Dark skrev 2011-03-17 10:43:44 följande:
    Jo men det är ungefär samma människor som anser att kvinnan ska stå barfota i köket vid spisen när hon inte är upptagen med att föda barn.
    Ursäkta mig men
    Bara döda fiskar flyter medströms
  • bastardized
    Lingonflickan skrev 2011-03-17 16:13:49 följande:
    Ursäkta mig men
    Ja man kan inget annat än att skratta, det är så korkat att det inte ens går att bemöta.
  • Lilith Dark
    Lilith Dark skrev 2011-03-17 16:24:17 följande:
    Och din poäng med det inlägget är?
    Du har kanske missat att de flesta hårdrockare under den perioden såg ut ungefär så, även fast de inte hade något kvinnligt med i band namnet? Långt hår, smink, färglada (även rosa) tajta kläder.
  • Frida Josefin
    Anonym (lärare) skrev 2011-02-24 17:36:32 följande:
    Hej!
    Jag har en elev i min klass (han är 15) och han har klänning i skolan. Visst, många tycker han är underlig, men de flesta har vant sig och tänkt att "jaha, Jocke har klänning, so what?". Tycker det är en ganska skön inställning.
    Jocke heter också nåt annat...
    Jocke är förmodligen transvestit Skrattande
Svar på tråden Pojke i klänning?!