• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • TheCoopers
    Quintus Zebra skrev 2011-03-16 11:40:28 följande:
    Jag har som sagt hittils bara satt på en pojke en klänning en gång, och det var för att alla ombyteskläderna var nerkräkta och nerkissade. Och det tror jag inte du har något emot.

Däremot har jag väldigt ofta satt på min dotter plagg som jag vet är köpta på pojkavdelningen.

Är det lika illa? Om inte, så får du gärna förklara varför...
    Vill jag också veta .. dessutom min yngsta dotter har Zlatan tröja och fotbollsshorts inköpta på "pojkavdelningen" på sig nästan varje dag hemma + att hon sover med sin fotboll i sängen . En gång hade hon kalsonger också .. jag undrar hur man ser på det ?
    I'm the me I choose to be ...
  • liag
    Lingonflickan skrev 2011-03-16 10:38:34 följande:
    Och där förlorade jag den respekt jag möjligen hade för dig.
    Varför?
  • liag
    Lingonflickan skrev 2011-03-16 11:03:31 följande:
    Jag diskuterar inte med omogna människor som använder ordet bajsnödig och liknande. Jag förlorar alltid respekten då. Har inget med att du hade bra argument att göra. Vilket jag inte tycker.
    Detta inlägg kallar jag för omoget.
  • Lilith Dark
    Lingonflickan skrev 2011-03-16 10:24:15 följande:
    Jag anser inte att kvinnliga attribut är negativt laddade. Varför måste  ni icke-könskonservativa sätta kvinnliga attribut på pojkar? Är det för att ni anser dem negativt laddade och tror de blir positivt laddade om en pojke bär dem?
    Min son har inte ett enda kvinnligt attribut. Han är känslig, leker helst lugna lekar, pysslar och donar, gillar rosa och glitter och gosas och kramas mycket. Men det är inte kvinnligt, det är mänskligt.
  • Lilith Dark
    TheCoopers skrev 2011-03-16 11:42:54 följande:
    Vill jag också veta .. dessutom min yngsta dotter har Zlatan tröja och fotbollsshorts inköpta på "pojkavdelningen" på sig nästan varje dag hemma + att hon sover med sin fotboll i sängen . En gång hade hon kalsonger också .. jag undrar hur man ser på det ?
    Jag blir mest förskräckt över att det är just Zlatan Solig
  • Yildirim
    TheCoopers skrev 2011-03-16 11:42:54 följande:
    Vad fyller funktionen att en flicka har kallingar? Sidenkallingar  kan vara ett mysigt nattplagg, men att ha kalsonger till vardags är lite knas....

Aboslut inget fel att hon gillar fotboll. Därmed har jag förståeelse till varför du köpte zlatantröjan. Inget fel i det. Men fotboll har väl inget med män att göra vad jag vet.
  • mysfaaktor
    Yildirim skrev 2011-03-16 18:37:25 följande:
    Vad fyller funktionen att en flicka har kallingar? Sidenkallingar  kan vara ett mysigt nattplagg, men att ha kalsonger till vardags är lite knas....

Aboslut inget fel att hon gillar fotboll. Därmed har jag förståeelse till varför du köpte zlatantröjan. Inget fel i det. Men fotboll har väl inget med män att göra vad jag vet.
    hahah. nej, för damfotboll talas det enbart gott om...
  • Yildirim
    mysfaaktor skrev 2011-03-16 19:06:06 följande:
    hahah. nej, för damfotboll talas det enbart gott om...
    Ursäkta men vad har det med saken att göra?!
  • mysfaaktor
    Yildirim skrev 2011-03-16 19:14:42 följande:
    Ursäkta men vad har det med saken att göra?!
    "vad har fotboll med män att göra"?
    fotboll ses som en manlig sport?
  • Fru Sveden

Personligen är jag så trött på allt tjat om jämställdhet att jag håller på att kräkas. Varför kan vi inte bara acceptera att vi är två olika kön att vi har blivit och alltid kommer bli behandlade på olika sätt pga vilket kön vi tillhör. I dagens samhälle är det svårt nog för unga att växa upp varför förvirra dom genom att göra/uppmuntra dom till att vara något dom inte är. (Kanske inte så konstigt att det finns ungdomar som vill byta kön med tanke på hur j*vla jämställt och lika allt skall vara nu förtiden)!

Och om allt ju skall vara jämställt så kan vi väl börja lägga miljarder och åter miljarder kronor på forskning som tar fram människor utan kön så kan vi gifta oss med oss själva och skaffa barn med oss själva och man slipper ta tjafset med en partner som ändå antagligen är dum i huvudet och inte fattar hur det är att vara kvinna/man för han/hon är ju inte samma kön så då kan man ju inte fatta hur den andre tänker.

Löjligt!

Felix 08-06-20, Kevin 10-07-31
Svar på tråden Pojke i klänning?!