• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • gumtree
    Yildirim skrev 2011-03-28 16:02:47 följande:
    Tur det!
    På vilket sätt är det tur?
  • bastardized
    gumtree skrev 2011-03-28 16:04:54 följande:
    På vilket sätt är det tur?
    Då slipper man förklara senare varför inte män har klänning på sej.
  • Plutteli
    bastardized skrev 2011-03-28 16:11:45 följande:
    Då slipper man förklara senare varför inte män har klänning på sej.
    Har de inte? Jag känner flera stycken män som har det...
  • bastardized
    Plutteli skrev 2011-03-28 16:12:39 följande:
    Grattis va trevligt, det har inte jag så därför förbereder jag min pojk på det samhälle jag ser, humant och ärligt.
  • Plutteli
    bastardized skrev 2011-03-28 16:16:54 följande:
    Grattis va trevligt, det har inte jag så därför förbereder jag min pojk på det samhälle jag ser, humant och ärligt.
    Hmm..jag borde nog göra det med mina döttrar också när de blir större, lära dem hur verkligheten är så de är beredda första gången någon försöker våldta dem tex eller så de vet att de MÅSTE anpassa sig om de skulle bli utanför/mobbade i skolan tex för fel klädsmak, musiksmak, frisyr eller vad det nu kan vara... Smart! Det hade jag inte tänkt på tidigare....
  • lennartsdotter
    bastardized skrev 2011-03-28 16:16:54 följande:
    Oerhört humant att lära sina barn att de minsann inte ska tro att de kan komma och vara som de vill. De ska inte tro att de får lov att vara sina unika jag. De ska stöpas och formas...
  • bastardized
    Plutteli skrev 2011-03-28 16:23:38 följande:
    Hmm..jag borde nog göra det med mina döttrar också när de blir större, lära dem hur verkligheten är så de är beredda första gången någon försöker våldta dem tex eller så de vet att de MÅSTE anpassa sig om de skulle bli utanför/mobbade i skolan tex för fel klädsmak, musiksmak, frisyr eller vad det nu kan vara... Smart! Det hade jag inte tänkt på tidigare....
    Oj vilket konstigt resonemang, men du gör nog klokt i att förbereda dem inför det faktum att alla inte är så snälla.
    Jag tänker även "tvinga" min pojk att läsa läxor och få honom att inse att studier lönar sej, jag lär honom att inte kalla färgade personer för negrer, jag låter inte honom inte ta på sej en KKK dräkt även om tårarna skulle rulla ner för hans kinder i förtvivlan över att inte få spöka ut sej i detta plagg, allt för att inte få han att tro på en förljugen sanning.
    Däremot så får han göra precis som han behagar den dagen han är mogen nog att inse handling-konsekvens.
  • Plutteli
    bastardized skrev 2011-03-28 16:29:33 följande:
    Oj vilket konstigt resonemang, men du gör nog klokt i att förbereda dem inför det faktum att alla inte är så snälla.
    Jag tänker även "tvinga" min pojk att läsa läxor och få honom att inse att studier lönar sej, jag lär honom att inte kalla färgade personer för negrer, jag låter inte honom inte ta på sej en KKK dräkt även om tårarna skulle rulla ner för hans kinder i förtvivlan över att inte få spöka ut sej i detta plagg, allt för att inte få han att tro på en förljugen sanning.
    Däremot så får han göra precis som han behagar den dagen han är mogen nog att inse handling-konsekvens.
    Att alla inte är så snälla upptäcker barnen snabbt, det är inget jag behöver aktivt lära dem. Min dotter som är 2.5 år är väl medveten om att det finns personer som är "dumma". Jag kommer lära mina barn att studier lönar sig, däremot vette fanken om jag kommer lägga nån jätteenergi på läxor mer än att de borde komma in i tid för att göra läraren glad för läxor är något jag personligen inte tror ett skit på.
    KKK dräkt står för rasism, våld och hat, en klänning på en man står inte för ett jävla skit egentligen. Det är en stor skillnad. Ska man nu lära sina barn precis vad verkligheten är och att den bara är att acceptera så hör det till att lära sina döttrar att de kommer utsättas för sexuellt våld av något slag och det är bara att acceptera för dem, blir barnet mobbat så är det bara att acceptera och försöka ändra sig efter mobbarens åsikt så kanske det blir bra för så ser ju verkligheten ut. Osv osv osv.

Du väljer att lära ditt barn att h*n måste anpassa sig efter "verkligheten". Jag väljer att lära mina barn att kämpa för den verklighet de vill ha.
  • Lilith Dark
    Plutteli skrev 2011-03-28 16:12:39 följande:
    Jag också. Vet flera webshoppar som säljer både klänningar och kjolar. Och H&M har ju haft kjolar i sin kollektion. Riktiga män är tillräckligt säkra i sig själva för att våga klä sig hur de vill.
    www.lilith.se Sveriges mest menlösa blogg
  • Lilith Dark
    Plutteli skrev 2011-03-28 16:23:38 följande:
    Ja man måste ju lära sina döttrar att det faktiskt är ok att nån klämmer dem på skinkorna och brösten ute på krogen, det är ju en komplimang vet du väl.
    www.lilith.se Sveriges mest menlösa blogg
Svar på tråden Pojke i klänning?!