bastardized skrev 2011-03-28 16:29:33 följande:
Oj vilket konstigt resonemang, men du gör nog klokt i att förbereda dem inför det faktum att alla inte är så snälla.
Jag tänker även "tvinga" min pojk att läsa läxor och få honom att inse att studier lönar sej, jag lär honom att inte kalla färgade personer för negrer, jag låter inte honom inte ta på sej en KKK dräkt även om tårarna skulle rulla ner för hans kinder i förtvivlan över att inte få spöka ut sej i detta plagg, allt för att inte få han att tro på en förljugen sanning.
Däremot så får han göra precis som han behagar den dagen han är mogen nog att inse handling-konsekvens.
Att alla inte är så snälla upptäcker barnen snabbt, det är inget jag behöver aktivt lära dem. Min dotter som är 2.5 år är väl medveten om att det finns personer som är "dumma". Jag kommer lära mina barn att studier lönar sig, däremot vette fanken om jag kommer lägga nån jätteenergi på läxor mer än att de borde komma in i tid för att göra läraren glad för läxor är något jag personligen inte tror ett skit på.
KKK dräkt står för rasism, våld och hat, en klänning på en man står inte för ett jävla skit egentligen. Det är en stor skillnad. Ska man nu lära sina barn precis vad verkligheten är och att den bara är att acceptera så hör det till att lära sina döttrar att de kommer utsättas för sexuellt våld av något slag och det är bara att acceptera för dem, blir barnet mobbat så är det bara att acceptera och försöka ändra sig efter mobbarens åsikt så kanske det blir bra för så ser ju verkligheten ut. Osv osv osv.
Du väljer att lära ditt barn att h*n måste anpassa sig efter "verkligheten". Jag väljer att lära mina barn att kämpa för den verklighet de vill ha.