• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • Dorian Ertymexx
    giftfri skrev 2011-02-25 19:41:43 följande:
    Vi har förstått det, att ni genusextremister inte fattar varför det är negativt för barnet, det ni håller på med...
    Jodå, vi har förstått. Det är negativt för att ni tänker se till att det är negativt. Vi har förstått det helt och fullt.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • ricken
    Mamsis skrev 2011-02-25 19:42:38 följande:
    Joo, fast som jag skrev i mitt förra inlägg så tar jag för givet att det är BARNET som vill ha klänning på sig. Inte föräldrarna som vill tvinga på barnet ett tänk som det kanske inte har själv.
    Ja absolut men om barnet är en tjej och vill ha burka skulle du köpa det till henne då?
  • Veladis
    giftfri skrev 2011-02-25 19:41:43 följande:
    Vi har förstått det, att ni genusextremister inte fattar varför det är negativt för barnet, det ni håller på med...
    Eller så är det så att vi redan har erfarit att det inte är negativt för barnet.
  • Thaleya

Allt handlar ju om hur man bär kl'derna samt hur kl'derna 'r anpassade till att sitta fint p[ kroppen genom att fÖrst'rka den egna peronsligheten *manskulin om du 'r det och femenin om du 'r det(.

• Veladis
    ricken skrev 2011-02-25 19:50:49 följande:
    Ja absolut men om barnet är en tjej och vill ha burka skulle du köpa det till henne då?
    Nej.
    Av helt andra skäl än baserat på barnets kön.
  • Finbus

Jag tycker att det är helt OK för sonen att klä sig i klänning om han så önskar. Anser att jag kränker honom i mycket större utsträckning om jag skulle neka honom viss klädsel på grund av hans kön.

• Thaleya

De bilderna jag lagt upp hittils 'r bilder where it works to were dresses and skirts.
    The following pics shows when its not a good choice.

• ricken
    Veladis skrev 2011-02-25 19:53:25 följande:
    Nej.
    Av helt andra skäl än baserat på barnets kön.
    Nej och då kanske man skall dra gränsen vid att tjejer har skjol och inte pojkar.  Likadant som man inte bör sätta religion stämpel på barn kanske man inte skall sätta transa stämpel på dom heller.
Svar på tråden Pojke i klänning?!