• betula

Vagnfunderingar

Tänkte att vi allt får försöka skaffa oss lite fler trådar i vår grupp och då inköpet av vagn är något som vi funderar ganska så mkt på tyckte jag en sån tråd skulle passa bra :)

Själv är jag jättesplittrad gällande vagn. Vi rör oss mkt i skog och mark m hundarna och behöver en vagn som klarar av att ge bebis en ok tur trots skogsvägar.

Jag är väldigt inne på Kronan, men kan inte annat än tycka att det är mkt pengar att köpa en duo-vagn när liggdelen typ används 6 mån (+ att vi hoppas kunna använda mkt sjal). Men så sa nån att bebis kanske vill sova i vagnen ute och genast blev sjalen inte så superpraktiskt till just det ändamålet ;)

Vad har ni för vagn eller vad för vagn funderar ni på att köpa och framföallt VARFÖR?

• Svar på tråden Vagnfunderingar
  • Cornellia

Jag skulle ha valt den bruna, men om du gillar grönt tycker jag att du ska välja den, den var också snygg. (speciellt den sista gröna bilden).

BF 1/9 2011
  • She is Me

Den gröna var väldigt fin, om färgen stämmer med verkligehten annars är jag oxå ett fan av brunt. Beige är snyggt, men frågan hur snygg den är efter några månader....

Google is my friend ♥
  • betula
    She is Me skrev 2011-06-10 15:36:30 följande:
    Den gröna var väldigt fin, om färgen stämmer med verkligehten annars är jag oxå ett fan av brunt. Beige är snyggt, men frågan hur snygg den är efter några månader....
    Den beigea är den gröna! Så så stor skillnad är det på nyanser på de olika bilderna de har!

Det lutar mest åt den bruna, men ibland känns det lite trist...
  • She is Me
    betula skrev 2011-06-10 15:42:46 följande:
    Den beigea är den gröna! Så så stor skillnad är det på nyanser på de olika bilderna de har!

haha det var ju lite märkligt, det är kanske en sån knasig nyans som ändrar sig beroende på hur ljuset faller på den.....

Men det bruna är snyggt, sen kan man ju pimpa den med färg detaljer rosa och brunt alt ljusblått och brunt tycker jag är super fint!
    Google is my friend ♥
  • wolfie
    betula skrev 2011-06-10 15:42:46 följande:

Ring Kronan och be dem skicka tygprover så ni vet vilken färg det är ni får. När vi besökte visningsbutiken för ett par månader sedan fick vi med tygprover så det borde inte vara något problem att skicka.

Idag köpte vi vår vagn En begagnad Kronan från 2009, i brunt. Känns jättebra!
  • betula
    wolfie skrev 2011-06-10 15:50:03 följande:
    Ring Kronan och be dem skicka tygprover så ni vet vilken färg det är ni får. När vi besökte visningsbutiken för ett par månader sedan fick vi med tygprover så det borde inte vara något problem att skicka.

Idag köpte vi vår vagn En begagnad Kronan från 2009, i brunt. Känns jättebra!
    Smart! Fast jag vill beställa vagnen i helgen (otålig). Får se hur vi gör...
  • zip87

Vi fick oxå tygprover.. Och den gröna färgen på provet stämmer inte specillet bra med nån av bilderna.. Den är snyggare!! :) Vi kommer beställa den gröna.. Tycker egentligen bäst om den röda färgen.. men vi väntar en pojke så då känns det inte så kul med rött..?! dem andra färgerna funkar ju till båda könen. :)

• betula
    zip87 skrev 2011-06-10 16:31:34 följande:
    Vi fick oxå tygprover.. Och den gröna färgen på provet stämmer inte specillet bra med nån av bilderna.. Den är snyggare!! :) Vi kommer beställa den gröna.. Tycker egentligen bäst om den röda färgen.. men vi väntar en pojke så då känns det inte så kul med rött..?! dem andra färgerna funkar ju till båda könen. :)
    Hmm... kanske skall ta o beställa färgprover då... Fast då har vi problemet m leveransen. I juli planerar vi ca 2 veckor i stugan och då kan vi ju inte ta emot den (& beställer man nu är det leverans i juli står det)
  • She is Me

Jag tycker visst man kan ha en röd vagn till en pojke, den röda är jättefin! Där är ju inga flickiga detaljer, jag kollade på en emmaljunga när vi väntade första men det var massa röda hjärtan i så det tyckte jag var lite för puttinuttigt. Vi visste inte vad vi väntade då, jag letar röd vagn nu och vet inte könet...

Svar på tråden Vagnfunderingar