• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Anonym
    IssaPissa skrev 2011-03-08 16:49:06 följande:
    Tyvärr så jag så om mitt ex också! Ska din man också testa sig nu?
    Nä, blir väl jag som testar igen.
  • ArtISkin

Klamydia överförs endast igenom olika typer av sexuellt umgänge. Så hur mycket du än vill förneka det så har någon av er varit med någon annan. Eller så har de gjort fel med testet. Men det har jag aldrig hört att det skulle ha hänt. Din man måste oavsett testa sig nu eftersom det är anmälningspliktig könsjukdom.

• WmammaW
    Anonym (!) skrev 2011-03-08 16:46:39 följande:

Är det inte standard att alla MVC tar klamydiatest när man skriver in sig vid en graviditet? På min MVC testar de alla då.

På dom flesta MVC tar dom detta test som standard. Villket jag tycker är kanon! Ett upperligt tillfälle att testa sig. Sånt man kanske inte annars kommer iväg att göra om man befinner sig i ett stabilt förhållande.
    Tyvärr förkommer ju otrohet även i stabila förhållande. Bara för man är gift, har vill, volv och vovve så är inte alla människor trogna ändå.
    Inget man vill eller kan tro om sin partner kanske men det kan hända vem som helst.

Dock så är det inte alla MVC som tar klamydia test. Där jag går denna graviditet tog dom inte det testet. Det är upp till vart och ett landsting att själv bestämma om det ska vara standard prov.
  • Kya

surt värre. men klamydia smittar vid sexuellt umgänge, och har du inte varit med någon annan än honom så är det han som har smittat dig.
    du är dessutom anmälningspliktig nu, du måste berätta för honom att du är smittad.

F och L, mina stjärnor :)
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-08 16:48:48 följande:
    Ja precis, det är bara jag som testat. Jag sa åt dem att det var onödigt, men de sa att det är standard och de vill ha det i journalen.
    Här säger de bara att de vill ha ett blodprov för att testa olika saker. Tycker att det liksom inte finns någon anlending att inte gå med på det. Jag hade redan tagit dessa prov innan eftersom vi egentligen skulle gjort ivf men som inte behövdes.
  • Anonym
    ArtISkin skrev 2011-03-08 16:51:37 följande:
    Klamydia överförs endast igenom olika typer av sexuellt umgänge. Så hur mycket du än vill förneka det så har någon av er varit med någon annan. Eller så har de gjort fel med testet. Men det har jag aldrig hört att det skulle ha hänt. Din man måste oavsett testa sig nu eftersom det är anmälningspliktig könsjukdom.
    Jag tänker inte säga nåt till honom förens jag testat igen.
  • Nea 85

Låter ju högst osannolikt att de skulle förväxla proverna.

Du kan köpa klamydiatest på apoteket om du vill veta snabbt, tyvärr kostar de väl en slant (drygt 200 tror jag).
    Visar det också positivt är det någon av er som inte talar sanning...

• Anonym
    Kya skrev 2011-03-08 16:53:17 följande:
    surt värre. men klamydia smittar vid sexuellt umgänge, och har du inte varit med någon annan än honom så är det han som har smittat dig.
    du är dessutom anmälningspliktig nu, du måste berätta för honom att du är smittad.
    Men jag är inte smittad! Jag är helt säker på att det måste ha blivit nåt fel med testet.. När skulle han annars ha hunnit det!? Han jobbar och kommer hem direkt efter!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-08 16:53:27 följande:
    Jag tänker inte säga nåt till honom förens jag testat igen.
    Men varför? Du verkar ju skyldig då. Och ge honom en chans att berätta om han varit otrogen innan du ringer och säger att testen är fel. Det blir bara så pinsamt för dig om du gör om testet och har klamydia och inte ens har frågat din sambo om det.
  • Anonym (Lusk!)

Kan du inte göra "en fuling"? Du berättar att du bara vart med din man för läkaren, å mannen får hem ett brev om de, det är juh anonymt. Sen får vi se om han vänder sig till dig direkt, annars är det juh nå skumt.

Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!