• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Kya
    Anonym skrev 2011-03-08 16:55:07 följande:
    Men jag är inte smittad! Jag är helt säker på att det måste ha blivit nåt fel med testet.. När skulle han annars ha hunnit det!? Han jobbar och kommer hem direkt efter!
    på jobbet? på lunchrasten? på natten när du ligger och sover? när han går över till grannen för att spela dataspel? det finns oändligt med möjligheter för den som vill vara otrogen.
    F och L, mina stjärnor :)
  • Kya
    Anonym skrev 2011-03-08 17:36:38 följande:
    Hur länge har ni varit tillsammans? Klamydia kan väl ligga dolt i kroppen i flera år?
    nej inte som jag förstått det. däremot kondylom kan ligga latent och bryta ut flera år senare
    F och L, mina stjärnor :)
  • Anonym (!)

Ja, man kan ha klamydia i många år utan att märka något. Jag hade det och fick behandling för att 3 år senare upptäcka att jag fortfarande hade det när jag blev testad vid inskrivning hos BM.

• Anonym (.)(.)
    Anonym (!) skrev 2011-03-08 19:02:02 följande:
    Ja, man kan ha klamydia i många år utan att märka något. Jag hade det och fick behandling för att 3 år senare upptäcka att jag fortfarande hade det när jag blev testad vid inskrivning hos BM.
    Ja, men man måste ju bli smittad av någon...
    TS hävdar ju att ingen legat med nån annan och båda var oskulder när de träffades.

Obehandlad klamydia kan orsaka sterilitet... Och ofta är det killen som får sveda när han kissar oc på så vis upptäcks det, kvinnor är ofta symtomfria.
  • Anonym (ok)

Är det klamydia i nedre regionen det gäller? Undrar eftersom du endast skrev läkare.. För är det den andra sorten klamydia så behöver det absolut inte handla om otrohet då den smittar ungefär som förkylning.

Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!