• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-08 22:29:11 följande:
    jo det vet jag fick det för några år sedan då hade jag inte varit med någon annan i på ca 1,5år ungefär va lite pinsamt eftersom jag min sambo börja undra vad man hade gjort
    jag hade njurbäckeninflamation samtidigt
  • MatsAtari
    Anonym (ok) skrev 2011-03-08 20:19:42 följande:

Är det klamydia i nedre regionen det gäller? Undrar eftersom du endast skrev läkare.. För är det den andra sorten klamydia så behöver det absolut inte handla om otrohet då den smittar ungefär som förkylning.

Förväxlar du inte det med herpes nu?
  • Pillis4
    Anonym (ok) skrev 2011-03-08 22:17:47 följande:
    Frågan är vem som skolkat vart. För inte så länge sen var min mamma hos läkaren och han trodde att min mamma fått klamydia i halsen. Detta visade sig genom hemsk hosta med otroligt segt slem, det  lät som hon skulle hosta upp tarmarna. Så försök inte mästra mig tack. 
    man kan få klamydia på alla ställen som har kroppsvätska. min kompis fick klamydia i ögat... en kille som hade klamydia sprutade henne i fejset och på så vis smittade han henne.

jag hade dock blivit skeptisk... har din kille verkligen rent mjöl i påsen?
  • varfördåför
    Pillis4 skrev 2011-03-08 22:43:03 följande:
    man kan få klamydia på alla ställen som har kroppsvätska. min kompis fick klamydia i ögat... en kille som hade klamydia sprutade henne i fejset och på så vis smittade han henne.

jag hade dock blivit skeptisk... har din kille verkligen rent mjöl i påsen?
    det där handlade ju om (ok)s mamma, inte pojkvän
    Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Pillis4
    xylifon skrev 2011-03-08 22:46:05 följande:
    det där handlade ju om (ok)s mamma, inte pojkvän
    hehe ojdå ... men mamman kanske hade lite klamydia i halsen..undrar hur hon fick det?. =D
  • varfördåför
    Pillis4 skrev 2011-03-08 22:49:30 följande:
    hehe ojdå ... men mamman kanske hade lite klamydia i halsen..undrar hur hon fick det?. =D
    färmodligen inte på samma sätt som man får en förkylning iaf men man kan få det genom djupa kyssar med någon annan som har klamydia i halsen eller? (så var det inte lika "det ville jag inte veta om min mamma" iaf )
  • Anonym (ok)

Blir så trött på er som tror er veta så mycket men tydligen inte vet ett skit. Här är en länk: www.folkbildning.net/sjukvardstolkning/m4_8.htm

Gå nedåt till ni kommer till delen som handlar om lunginflammation och läs där..

Sluta dessutom göra er lustiga på min mammas bekostnad

• Pillis4
    xylifon skrev 2011-03-08 22:51:36 följande:
    färmodligen inte på samma sätt som man får en förkylning iaf men man kan få det genom djupa kyssar med någon annan som har klamydia i halsen eller? (så var det inte lika "det ville jag inte veta om min mamma" iaf )
    hihihi
  • varfördåför
    Anonym (ok) skrev 2011-03-08 23:04:09 följande:
    Blir så trött på er som tror er veta så mycket men tydligen inte vet ett skit. Här är en länk: www.folkbildning.net/sjukvardstolkning/m4_8.h...

Gå nedåt till ni kommer till delen som handlar om lunginflammation och läs där..

nu var dte ju dock inte "som t.ex. mykoplasma och klamydia, dock inte den klamydia som ger könssjukdom." som diskuterades i tråden så tyvärr är ditt svar fortfarande inte rätt. det är inte denhär sjukdomen som ts har, och din mammas sjukdom är ju helt orelevant om det inte är könsjukdomsvarianten? för ts hade den inte i halsen, eller?
  • Pillis4
    Anonym (ok) skrev 2011-03-08 23:04:09 följande:
    Blir så trött på er som tror er veta så mycket men tydligen inte vet ett skit. Här är en länk: www.folkbildning.net/sjukvardstolkning/m4_8.h...

tål du inte lite skämt eller? jag har haft klam 2 ggr så visst vet jag ett skit... iaf två =P
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!