• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Anonym (ok)

Jo, det var ju ett välldigt roligt skämt..

Jag skrev till ts och frågade vart klamydian sitter och har ännu inte fått svar, så alltså vet vi inte vilken klamydia det gäller. För i ts framgår det inte vad för slags läkare hon träffat.
    Det där är ju liksom endast något du/ni drar till med efter att ha blivit överbevisade att det faktiskt finns en klamydiasort som inte är könssjukdomsrelaterad. För uppenbarligen var det ju ingen här som visste det!

• BymBym

Men om man testat på mvc så är det ju troligen könssjukdomen klamydia man testat för. Man tar ju inte prov i halsen precis.

Ts, hoppas att förväxling av proverna skett.

• Joppelina

Man kan få få genetial klamydia i halsen av oralsex. Det tas även prov där. Men är säkerligen mindre vanligt.

• Anonym

tycker de låter som du är lite orolig att bli påkommen. du vill inte riktigt berätta för din kille vad testet visade :/ Om du inte gjort något så är de ju bara att berätta o säga "jag tänker göra om de, är de nått du vill erkänna innan så gör de nu"

• Kya
    Anonym (ok) skrev 2011-03-08 22:17:47 följande:
    Frågan är vem som skolkat vart. För inte så länge sen var min mamma hos läkaren och han trodde att min mamma fått klamydia i halsen. Detta visade sig genom hemsk hosta med otroligt segt slem, det  lät som hon skulle hosta upp tarmarna. Så försök inte mästra mig tack. 
    hahaha! pinsamt! klamydia i halsen smittar via oralsex.
    F och L, mina stjärnor :)
  • Kya
    Anonym skrev 2011-03-08 22:29:11 följande:
    jo det vet jag fick det för några år sedan då hade jag inte varit med någon annan i på ca 1,5år ungefär va lite pinsamt eftersom jag min sambo börja undra vad man hade gjort
    ha. ja samma sak hände en vän till mig. hennes flickvän blev inte glad förrän han fick veta att det kan ligga latent i kroppen i flera år innan det bryter ut. då blev han lite lugnare...
  • Kya
    Anonym (ok) skrev 2011-03-09 05:58:37 följande:
    Jo, det var ju ett välldigt roligt skämt..

Jag skrev till ts och frågade vart klamydian sitter och har ännu inte fått svar, så alltså vet vi inte vilken klamydia det gäller. För i ts framgår det inte vad för slags läkare hon träffat.
    Det där är ju liksom endast något du/ni drar till med efter att ha blivit överbevisade att det faktiskt finns en klamydiasort som inte är könssjukdomsrelaterad. För uppenbarligen var det ju ingen här som visste det!
    eftersom hon tagit testet på mvc så är det varianten som sitter mellan benen.
  • envärkandebarnlängtan

Men klamydia är väl en bakterie som uppstår i kvinnans urinrör?

Den borde ju börja någonstans. Bara för att det är en sexuellt överförbar sjukdom innebär inte det att sexuellt umgänge är vad som har fått klamydia att uppstå hos en kvinna.
    Däremot kan det såklart smitta vid oskyddade samlag. 

• Kya
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 09:46:53 följande:
    Men klamydia är väl en bakterie som uppstår i kvinnans urinrör?

Den borde ju börja någonstans. Bara för att det är en sexuellt överförbar sjukdom innebär inte det att sexuellt umgänge är vad som har fått klamydia att uppstå hos en kvinna.
    Däremot kan det såklart smitta vid oskyddade samlag. 
    hur ska hon annars kunnat få sjukdomen? det är en sexuellt överförbar sjukdom, vet du.

Klamydia orsakas av bakterier som kan finnas i urinröret och slidan, och ibland även i ändtarmen. Klamydia kan orsaka ögoninfektion och har även hittats i svalget. Bakterien kan smitta vid nära slemhinnekontakt, om du har sex utan kondom, vid vaginala samlag, analsex och oralsex. Man tror inte att klamydia kan smitta från mun till mun genom kyssar.

saxat från vårdguiden.

Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!