• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Anonym (var?)
    Anonym skrev 2011-03-10 13:41:45 följande:
    Jag har ingen anledning att ljuga eftersom ni ändå inte vet vem jag är, så ja, jag kommer säga vad svaret på testet blir.
    Har jag sagt att jag har några "bevis"? Jag känner honom. Han är aldrig iväg nånstans utan mig, och då jobbar han. Han åker hem direkt efter. Vi pratar jättemycket under dagarna, både i tele, sms och msn och han svarar ALLTID direkt. Jag vet helt enkelt. Jag kan se när han döljer nåt, han är världens sämsta lögnare.
    men han sover hos en kompis iblandOskyldig
  • Anonym
    Anonym (var?) skrev 2011-03-10 14:38:26 följande:
    men han sover hos en kompis iblandOskyldig
    Han sov hos min kompis sambo, dvs hos min kompis också.
  • Anonym (var?)
    Mr x skrev 2011-03-10 14:25:18 följande:
    Att brusa upp när man får reda på en sån sak är annars ett klassiskt trick att skjuta över känsloskulden på den icke skyldiga personen.....
  • Anonym
    Anonym (var?) skrev 2011-03-10 14:45:04 följande:
    Sluta hinta att han varit otrogen, det börjar bara kännas löjligt.
  • Trivelina

Jag har som funderat kring det där. Vi säger att din man oxå fått detta och du har det antagligen helt klart om inte test två visar annat.... Och atti nte någon av er två verkligen inte har haft sex med någon annan.,,, Vilket ändå är så att någon av er har haft det... Det KAN det vara så att tex du har blivit våldtagen vid något tillfälle som du inte vet om? Fått något i din grogg bland vänner.... Eller om din kille har varit så knökfull att han inte ens minns att han har varit med någon annan?

Nåja, håller tumme för att din test var fel.

• Pallas
    Anonym skrev 2011-03-10 14:19:05 följande:
    Han ska göra det efter jobbet. Han vägrade först, men när han lugnat ner sig så gick han med på det.
    Bra! Om hans test är positivt, hur kommer ni gå vidare då?
  • Silje02
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 08:08:20 följande:
    Jag hoppas aldrig ni hamnar i den här situationen själva.
    Ärligt talat bryr jag mig inte ett dugg om hur jag fått klamydia, det som spelar roll är att jag och min sambo litar helt och hållet på varandra och vi VET att vi inte har varit med andra, svårare än så är det inte.
    Nu lämnar jag tråden för gott, känner att det har blivit för månag påhopp, försökte egentligen bara från början hjälpa TS men nu räcker det. Jag har till skillnad från er, ett liv utanför FL och det är jag väldigt glad över.
    Jag är en helt vanlig tjej, sjuksköterska som har det alldeles underbart bra för övrigt. Behöver inte er och tar inte åt mig heller.
    Det spelar ingen roll hur länge jag fortsätter skriva, ni kommer ändå säga att klamydia bara smittar genom sex i olika former, det trodde jag också innan jag blev smittad. Ni har er sanning och jag har min och jag vet med 110% säkerhet att min sambo bara varit med mig. Förmodligen får vi aldrig några svar hur smittan kom till oss men det gör ingenting heller.  
    Kramar till er alla som någon gång haft en partner som varit otrogen, kan bara tänka mig hur hemskt det måste vara!
    Nu har jag kollat med varenda infektionsläkare på varenda sjukhus i hela Sverige och ingen har någon forskning på gång om att klamydia ska kunna smitta på annat sätt än via sex.
  • Anonym (läkare)
    Anonym skrev 2011-03-10 14:46:51 följande:
    Sluta hinta att han varit otrogen, det börjar bara kännas löjligt.
    Ja nu får Ni sluta, han har ju fått det via datorn som nån skrev!
  • Anonym
    Anonym (läkare) skrev 2011-03-10 15:06:56 följande:
    Ja nu får Ni sluta, han har ju fått det via datorn som nån skrev!
    Seriöst. Har alla missat att det här faktiskt är KR? Era påhopp kan ni ta någon annanstans..
  • Silje02
    varfördåför skrev 2011-03-10 08:22:39 följande:
    de har varit tillsammans i 7år och aldrig haft någon annan än varandra
    Möjligen att ts tror på det menn troligen så har väl hennes man haft någon annan innan de träffades.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!