• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Silje02
    Anonym skrev 2011-03-10 15:27:37 följande:
    Så gott som, när han jobbar så pratar vi nästan konstant.
    Du vet att man kan göra två saker samtidigt...
  • varfördåför
    Silje02 skrev 2011-03-10 15:29:56 följande:
    den har hon redan hört, hon har nog hört allt nu. tror hon har fattat vad alla tycker. hon kommer inte att ändra sig!
    Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-10 15:29:56 följande:
  • modesto
    Silje02 skrev 2011-03-10 15:25:43 följande:
    Du har inte tagit antibiotika vilket innebär att om nästa test med är pos då har du gått med obehandlad klamydia rätt lång tid, vilket innebär skador för dig ang framtida bar, du har smittat din man, du kan komma att smitta barnet i magen.
    ska man inte vara försiktig och låta bli antibiotika om mjöligt om hon är gravid?
  • Silje02

Jag hoppas för ditt barn skull att det visar neg, men chnsen är rätt liten. Och för ditt barns säkerhet är det kanske bäst att börja med antibiotika redan nu, både du och din man.

• Anonym

Jag lämnar tråden tills jag fått provsvaren. Jag orkar inte med all skit jag får kastad på mig här!

• Silje02
    modesto skrev 2011-03-10 15:31:38 följande:
    ska man inte vara försiktig och låta bli antibiotika om mjöligt om hon är gravid?
    Nej, varför det? Antibiotika har man inte sett att det skadar fostret. Är väl bättre att vara på den säkra sidan och ta antibiotika även om det senare skulle visa sig onödigt.
  • Anonym (Du TS)
    modesto skrev 2011-03-10 15:31:38 följande:
    Man ska inte äta antibiotika i onödan, men man väger olika risker mot varandra. Det finns antibiotika mot klamydia som anses säkert att använda vid graviditet, och man vet att det finns rätt så stora risker för båda mamman och barnet att gå med obehandlad klamydia. Slutsatsen av riskbedömningen i detta fallet är enkelt, alla gånger bättre att äta antibiotikakuren...
  • Anonym (Nejnej...)

Håller tummarna TS!

Det kan vara en förväxling på labbet - jag skrev om den virriga sekreteraren som skickade remiss på fel person va? =) Den mänskliga faktorn kan alltid spela oss ett spratt.

• modesto
    Anonym skrev 2011-03-10 15:27:37 följande:
    Så gott som, när han jobbar så pratar vi nästan konstant.
    hur har har tid att jobba?Förvånad
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!