Klamydia? Omöjligt!
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?
Jag håller tummarna för att omtestet skall visa sig vara negativt, TS. Vad jobbigt för er att behöva gå igenom det här, oavsett om testet var felaktigt eller ej.
Man behöver ju inte ha sex heller för att få klamydia.
Min kompis hade klamydia i ögat. Och hon har inte haft sex med ögat. TS kanske har haft en jävla otur och någon klamydiasmittad har tagit på sitt klamydiasmittade område och fört över det till TS som har fört vidare det till sig själv.
Borde ju vara möjligt om man kan ha klamydia i ögat, som man faktiskt kan ha.
Hejsan alla, vilken intressant tråd!
Tänk vad uppfräschade med kunskap alla okunniga blir när de läser och förstår mer och mer om hur dessa sjukdomar sprids.
En av sakerna jag tycker är lite strutsigt är hur du TS kan VETA att det första testet visade fel redan innan du VET vad det andra testet visar?
Trots allt är det ju så att du VET att du inte varit otrogen (om du inte varit redlöst berusad iofs), du TROR att testet visar fel och du TROR att din man inte varit otrogen eller med nån annan tidigare.
Sedan att din man vägrar att testa sig visar ännu mera att något inte stämmer.
Detta är sunt förnuft och något som sunda normalt tänkande öppna människor får som sina första tankar.
Sedan undrar jag varför din man inte blir kallad om du har ett POS test, det är ju så enligt smittskyddslagen.
Vad vill du slippa med att låta din man slippa testa sig?
Det är ju bara ett urinprov som ska göras?
Jag tycker det är mer förnedrande att bli steril i framtiden än att göra ett klamydiaurinprov.
Sedan som sista ord....som redan påpekats tidigare så är ett falskt positivt resultat ovanligare än ett falskt negativt, därför bör du ju om det andra visar negativt även göra ett tredje för att visa att du verkligen inte är positiv (som är det troligaste rent statistiskt).
Lycka till!
Jag har läst hela tråden från start. Du behöver inte blir så upprörd. :)
Jag är ledsen om jag missförstod men tyckte du uttryckte dig så som jag skrev.
Klart de insisterar på att du ska testa på MVC. Det finns alldeles för många historier som din tyvärr, där kvinnor blivit smittade av sina män men tror sig inte behövas testas.
Har du funderat över vad du gör om det visar positivt igen? Jag vet.. Det är omöjligt för dig. Men det är också rätt omöjligt med en film som 2012 ox jag har ändå funderat på hur jag skulle reagera...