• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • AndreaSvan
    Nati skrev 2011-03-10 13:26:56 följande:
    Funderar också på hur man kan VETA det och vad bevisen är eller kan vara.
    TS kanske vet något om mannen som vi inte vet. Han kanske inte kan ha sex med någon annan av någon orsak(psykologisk) eller medicinsk/psykologiskt. Kanske har något hon vet att han skäms så förfärligt för att det aldrig skulle falla honom utan att knäcka honom.  Vilda fantasier från mig..
    Javisst kan det stämma det som du säger, men fortfarande är det inte bevis. Om TSman tog av snoppen och lämnade den hemma hos henne varje gång han gick ut skulle det vara bevis. Vad jag vet är detta inte möjligt (men vi har ju i denna tråd fått berättat om andra saker som vi trodde vara omöjliga, så vem vet), så jag väntar med spänning på att få höra vad det är för bevis hon har som gör att hon VET att hennes man inte har varit otrogen. Vore ju himla praktiskt att använda sig av detta om jag någon gång fick för mig att testa min sambo :)

Ja, nu blev jag lite syrlig i min kommentar, men jag orkar inte vara ordentlig längre när jag möts av en sådan okunskap som i denna tråd
  • AndreaSvan
    Nati skrev 2011-03-10 13:26:56 följande:
    Funderar också på hur man kan VETA det och vad bevisen är eller kan vara.
    TS kanske vet något om mannen som vi inte vet. Han kanske inte kan ha sex med någon annan av någon orsak(psykologisk) eller medicinsk/psykologiskt. Kanske har något hon vet att han skäms så förfärligt för att det aldrig skulle falla honom utan att knäcka honom.  Vilda fantasier från mig..
    PS. okunskapen hade inget med ditt inlägg att göra! Bara så du vet :)
  • Anonym
    DrRonja skrev 2011-03-10 13:33:54 följande:
    Intressant tråd...

TS - om du nu VET. Varför ens låta MVC ta prov från början? Jag vet att det är standard men väldigt onödigt om du nu VET... Och varför ta om provet om du VET att du inte kunnat bli smittad? Och sist - varför ens starta en tråd om du VET att testet visar falskt positivt?

Du har ju förmodligen en gnutta misstro till din man och det är sunt för dig.

Din man kommer också få ett recept om han vägrar testa sig. För din egen skull. Se till att han tar det! Annars riskerar du igen åka på klamydia.
    De ville göra det, så varför inte? Jag sa att det var onödigt, men de insisterade.
    Jag var ju tvungen att göra om det eftersom jag inte tänker ta nån antibiotika eller vad det nu är man får för nåt jag inte har.
    Du kanske borde läsa vad jag faktiskt frågade efter? Jag frågade inte om vad ni tror han har gjort, jag frågade om man kan få göra om testet. Det var första gången hos gyn för mig så jag vet inte alls vad som gäller.
  • AndreaSvan
    Anonym skrev 2011-03-10 13:38:26 följande:
    De ville göra det, så varför inte? Jag sa att det var onödigt, men de insisterade.
    Jag var ju tvungen att göra om det eftersom jag inte tänker ta nån antibiotika eller vad det nu är man får för nåt jag inte har.
    Du kanske borde läsa vad jag faktiskt frågade efter? Jag frågade inte om vad ni tror han har gjort, jag frågade om man kan få göra om testet. Det var första gången hos gyn för mig så jag vet inte alls vad som gäller.
    TS, vill du inte svara på hur du kan veta att din man inte har varit otrogen?
    Jag undrar på riktigt alltså.
  • Anonym

Jag har ingen anledning att ljuga eftersom ni ändå inte vet vem jag är, så ja, jag kommer säga vad svaret på testet blir.
    Har jag sagt att jag har några "bevis"? Jag känner honom. Han är aldrig iväg nånstans utan mig, och då jobbar han. Han åker hem direkt efter. Vi pratar jättemycket under dagarna, både i tele, sms och msn och han svarar ALLTID direkt. Jag vet helt enkelt. Jag kan se när han döljer nåt, han är världens sämsta lögnare.

• DrRonja

Du kommer inte ta någon antibiotika mot det om det visar positivt? Då kan du ju säga tack och hej till fler barn. Det kommer klamydian se till om du inte behandlar den.

Sen finns ju risken för prematur födsel vid ascenderande infektioner under graviditet. Synd att du inte kan se till ditt barn utan bara till din man och vad han säger. Tror du två positiva test är fel?

Klart de insisterade att du skulle komma in igen eftersom du vägrar se till fakta. Hade du vägrar behandling hade du blivit kontaktad av smittskydd...

• Joppelina
    AndreaSvan skrev 2011-03-10 13:36:04 följande:
    Ja, nu blev jag lite syrlig i min kommentar, men jag orkar inte vara ordentlig längre när jag möts av en sådan okunskap som i denna tråd
    Känns som det är av okunskap jag klänger mej kvar här också. Det är en viktig sak som man verkligen ska kunna. Och jag antar nu att de flesta är över 15 år här.  Om man nu ska vara både egoistisk och samtidigt tänka på andra så finns ett ypperligt tillfälle. Man ser till att  testa sej om man är sexuellt aktiv.
  • Lady Gaga
    DrRonja skrev 2011-03-10 13:42:35 följande:
    Du kommer inte ta någon antibiotika mot det om det visar positivt? Då kan du ju säga tack och hej till fler barn. Det kommer klamydian se till om du inte behandlar den.

Sen finns ju risken för prematur födsel vid ascenderande infektioner under graviditet. Synd att du inte kan se till ditt barn utan bara till din man och vad han säger. Tror du två positiva test är fel?

Klart de insisterade att du skulle komma in igen eftersom du vägrar se till fakta. Hade du vägrar behandling hade du blivit kontaktad av smittskydd...
    Tror ts menar att hon inte vill ta antibiotika innan hon fått göra om testet och se om det blir positivt igen.
    Silence! I KEEL you!
  • DrRonja

Lady Gaga - det är jag inte så säker på tyvärr :)

Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!