• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Björnmossa

Om man tycker att det är genant att ta klamydiatest kan man skicka efter ett hemtest från Mina vårdkontakter. Det är i landstingens regi och pålitligare än de gamla hemtesterna  + gratis.

• Silje02
    modesto skrev 2011-03-10 15:34:32 följande:
    hur har har tid att jobba?Förvånad
    Ts är säkert lyxhustru. Frågan är hur hennes man har tid att jobb och hur de har råd med alla räkningar (hyra etc) när de får skyhöga telefonräkningar varje månad av allt pratade...
  • P i x i e
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:04:33 följande:
    Jag hade symtom redan i våras precis när vi var igång med första IVF-behandlingen, sveda när jag kissade osv. Trodde att det var pga av alla hormoner men när sedan sambon fick veta att han hade det i höstas så förstod jag att det var ju det jag hade också.
    Detta blev lite förvirrande.
    I utredningen inför en ivf så tas klamydia pårov och klamydia antikropps prov.
    Detta görs typ på 1'a utredningsträffen, på gyn, innan man ens börjar med ivf'n.
    Det är standard!

Vist, nu kan det vara så att du smittats via ultraljudsstaven och då handlar utredningen inte om din 'mystiskt uppkomna klamydia' utan om bristande hygieniska förhållande på sjukhuset.
    Och därav spårar de andra för att kunna behandla dem.

Så hade du sagt det med en gång hade du slupit att folk misstror dig.
    Men detta känns inte så troligt, det skulle innebära att de inte rengjort staven innan dig och att tjejjen precis innan hade klamydia och detta skulle i så fall vara otroligt olyckligt och ovanligt.

Eller så är det så att er rellation pågrund av ifertiliteten var lite gungig och din karl gjorde ett misstag.
    Att din man testades possetiv efter dig bevisar inte att det var du som hade det först, bara att det upptäcktes först på dig.
    and then I told myself - of course I deserve it!
  • Anonym (okunnig)

Silje; Tack för svaret, och den självklara följdfrågan blir ju, vad beror det på isåfall?

• modesto
    Silje02 skrev 2011-03-10 15:36:15 följande:
    Ts är säkert lyxhustru. Frågan är hur hennes man har tid att jobb och hur de har råd med alla räkningar (hyra etc) när de får skyhöga telefonräkningar varje månad av allt pratade...
    det var det jag menade hur har HAN tid att jobba om de pratar hela tiden, sant med telefonräkningar också
  • varfördåför
    Silje02 skrev 2011-03-10 15:36:15 följande:
    telia till vänner. jag och min man ringer också varandra heladagarna då han jobbar själv och jag går hemma.. inte konstigt alls.
    Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Anonym
    modesto skrev 2011-03-10 15:39:11 följande:
    det var det jag menade hur har HAN tid att jobba om de pratar hela tiden, sant med telefonräkningar också
    Svarar på en sista. Det är jobbet som betalar. Han ringer på lunch osv, msn och sms minst en gång i halvtimmen i övrigt. Hans mobilräkning står jobbet för.
  • modesto
    Anonym skrev 2011-03-10 15:40:30 följande:
    Svarar på en sista. Det är jobbet som betalar. Han ringer på lunch osv, msn och sms minst en gång i halvtimmen i övrigt. Hans mobilräkning står jobbet för.
    och sen går han hem och ni är tillsammans hela tiden. varför måste ni prata så mycket också på jobbet? Någon verkar ha sjukt kontrollbehov.
  • Trivelina
    Anonym skrev 2011-03-10 15:40:30 följande:
    Har han alltid varit lika flitig med att ha "gulli gull" kontakt med dig?
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!