• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Anonym (Du TS)
    Anonym skrev 2011-03-10 15:08:14 följande:
    Seriöst. Har alla missat att det här faktiskt är KR? Era påhopp kan ni ta någon annanstans..
    Oavsett varifrån klamydian har kommit, tänkt på barnet i magen och din egna fortsatta hälsa. Behandla dig mot klamydia oavsett, du vill väl inte riskera ditt barns hälsa?
  • Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-10 15:09:33 följande:
    Möjligen att ts tror på det menn troligen så har väl hennes man haft någon annan innan de träffades.
    Det har han inte.
  • Anonym
    Anonym (Du TS) skrev 2011-03-10 15:10:12 följande:
    Oavsett varifrån klamydian har kommit, tänkt på barnet i magen och din egna fortsatta hälsa. Behandla dig mot klamydia oavsett, du vill väl inte riskera ditt barns hälsa?
    Men lägg av! Dra inte in mitt barns hälsa i det här! Du kan omöjligt ha läst vad jag sagt.
  • Anonym (Du TS)
    Anonym skrev 2011-03-10 15:12:29 följande:
    Men lägg av! Dra inte in mitt barns hälsa i det här! Du kan omöjligt ha läst vad jag sagt.
    Det spelar ingen roll vad jag säger, fakta är att om en gravid kvinna bär på klamydia smitta kan barnet smittas.
  • Silje02
    Anonym skrev 2011-03-10 12:38:42 följande:
    Jag VET hur det smittas! Men jag VET också att testet visade fel! Jag VET att han inte varit otrogen!
    HUR kan DU VETA att DITT TEST VISADE FEL?
  • Ulf Harrys Farsa

Vänta på provsvaren, eventuellt är det ju fel på dom, men är det så att ni båda eller en av er har smittan kan den bara ha kommit från ett ställe, så är det. tyvärr.

• Anonym
    Anonym (Du TS) skrev 2011-03-10 15:13:50 följande:
    Det spelar ingen roll vad jag säger, fakta är att om en gravid kvinna bär på klamydia smitta kan barnet smittas.
    Men LÄS vad jag sagt! jag har inte nånstans sagt att jag inte tänker ta antibiotikan om det nu är så att jag har det! Men trots det så är jag redan säker på att jag inte har det.
  • Pallas

Jag kanske har missat det, men ska du testa dig igen? Om det testet är positivt, kommer du behandla då? Man kan smittas som nyfödd, under förlossningen, men jag vet inte om det kan ligga latent som sexuellt överförbar sjukdom vid utebliven behandling då.

• Anonym
    Pallas skrev 2011-03-10 15:16:33 följande:
    Jag kanske har missat det, men ska du testa dig igen? Om det testet är positivt, kommer du behandla då? Man kan smittas som nyfödd, under förlossningen, men jag vet inte om det kan ligga latent som sexuellt överförbar sjukdom vid utebliven behandling då.
    Jag har redan testat igen, och jag har redan sagt upprepade gånger att jag självklart kommer behandla det om nästa också är positivt.
  • Silje02
    Anonym skrev 2011-03-10 13:38:26 följande:
    De ville göra det, så varför inte? Jag sa att det var onödigt, men de insisterade.
    Jag var ju tvungen att göra om det eftersom jag inte tänker ta nån antibiotika eller vad det nu är man får för nåt jag inte har.
    Du kanske borde läsa vad jag faktiskt frågade efter? Jag frågade inte om vad ni tror han har gjort, jag frågade om man kan få göra om testet. Det var första gången hos gyn för mig så jag vet inte alls vad som gäller.
    Hade jag fått pos test på klamydia även om jag trordde mig vet att det var felaktigt svar, nog fan hade jag tagit antibiotika iallfall.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!