Klamydia? Omöjligt!
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?
TS
Min man kom till mig för ett tag sedan och sa att han hade klamydia. Jag ställde honom mot väggen men han nekar till otrohet. Jag tror honom!!!! Vi har varit tillsammans i snart 14 år och jag vet att hans samvete inte skulle klara av att hålla tyst. Jag fick också testa mig och den första analysen visade pos. Men det kom aldrig längre än så, det var fel och jag hade inte fått det. Läkaren sa till både min man och mig att man inte ska ta förgivet att det handlar om otrohet. Det kan ligga latent LÄNGE!!! Vid närmare eftertanke kom min man på att han hade haft det strax innan vi träffades. Det räkte med att han glömde en tablett på den pencillinkuren så kom det tillbaka 14 år senare. STÅ PÅ DIG; JAG ÄR PÅ SIN SIDA!!!!!!!
Vad roligt att den här tråden lever vidare i samma anda som igår :)
Att testet kan ha visat fel är ju en möjlighet, det enda jag undrar är ju hur fasiken TS kan VETA att hennes man inte har varit otrogen.
Att veta något handlar inte om att tro. Det är stor skillnad på att säga "jag tror inte att han har varit otrogen" och att säga "jag vet att han inte har varit otrogen".
Till det senare måste man ha bevis.
Vilka bevis har du TS eftersom du flertalet gånger påpekar att du faktiskt VET att din man inte har varit otrogen?
Jag skulle kunna hålla på i evigheter och sjunga ungdomsmottagningens lov, men ni hajjar. De gjorde skillnad. Vi sjuttitalister må ha kommit ut i tillvaron i en ekonomisk lågkonjunktur, men socio-sexuellt levde vi verkligen i en gyllene ålder. (Vi trodde förstås att vi levde i en silver-ålder och att de efter oss skulle ha det ännu jämlikare, bättre och mer självklart med sexualiteten. Vi tog det för givet, men vi verkar ha haft fel.)
När jag levde dålighetsliv på nittitalet så hade frivilliga usk- och sköterske-elever och RFSUare i min hemstad för vana att gå runt på uteställena med godisskålar fulla med kondomer. Kondomer var gratis och fanns överallt. De såldes in med gimmickar, smaksättningar, gulliga färger - allt för att få folk att stoppa ner näven och ta några med sig. Några entusiaster tog till och med på sig fetish-utstyrslar: man såg de vita och röda sköterske-plast-tuniformerna komma guppande i klungor på platådojjor - det såg ut som en armé av La Camillas, och då visste vi att det var kondompatrullen och att ingen behövde gå hem med drypan ikväll.
Fan vad bra vi hade det. Ekonomin var iofs skit, alla var arbetslösa och de som inte var arbetslösa pluggade på måfå för att inte ligga staten till last eller satt fast i hopplösa åtgärder som hindrade dem från att söka jobb.
Men så är det ju nu också, vi levde i alla fall i en tid, på en plats, där sex var okey och det var viktigt att prata om det, kondomer var gratis, Malena Ivarsson var kändis och Slampan var drottning...
Jag vill ha tillbaka sexologen som kändis. Jag vill se ett aktivt och synligt RFSU igen.
Malena! Fråga Olle! Kom tillbaka - ni behövs! Linn Heed, du behöver synas mer!
Den sexuella revolutionen är död. Leve den sexuella revolutionen!
*Les Miserables finalmusiken*
*Viftar flagga*
Ursäkta. Jag blev visst lite engagerad. Jag ska försöka hejda mig i framtiden.

AndreaSvan skrev"Vilka bevis har du TS eftersom du flertalet gånger påpekar att du faktiskt VET att din man inte har varit otrogen"
Ett ord är inte ett bevis"jag har INTE, en känsla är inte ett bevis" Jag känner min man...
Funderar också på hur man kan VETA det och vad bevisen är eller kan vara.
TS kanske vet något om mannen som vi inte vet. Han kanske inte kan ha sex med någon annan av någon orsak(psykologisk) eller medicinsk/psykologiskt. Kanske har något hon vet att han skäms så förfärligt för att det aldrig skulle falla honom utan att knäcka honom. Vilda fantasier från mig..
Det visar sig väl när ni får resultatet av det nya testet. Är det positivt igen så måste han testa sig enligt smittskyddslagen och han kan inte neka till att testa sig då.
Hoppas att det löser sig för er.
Vad händer om man inte följer lagen?
Om du inte testar dig eller följer läkarens råd, trots att du vet att du kan vara eller är smittad av en sjukdom som berörs av smittskyddslagen, kan smittskyddsläkaren ta till tvångsåtgärder. Om en person fortsätter att ha oskyddat sexuellt umgänge trots att han eller hon är smittad kan det bli nödvändigt med isolering.
http://www.vardguiden.se/Sa-funkar-det/Lagar--rattigheter/Lagar-i-halso--och-sjukvard/Smittskyddslagen/
Intressant tråd...
TS - om du nu VET. Varför ens låta MVC ta prov från början? Jag vet att det är standard men väldigt onödigt om du nu VET... Och varför ta om provet om du VET att du inte kunnat bli smittad? Och sist - varför ens starta en tråd om du VET att testet visar falskt positivt?
Du har ju förmodligen en gnutta misstro till din man och det är sunt för dig.
Din man kommer också få ett recept om han vägrar testa sig. För din egen skull. Se till att han tar det! Annars riskerar du igen åka på klamydia.
Jag håller tummarna för att det första testet visade fel, men TS... har du funderat på hur du ska hantera situationen om det visar sig att även test nr 2 är positivt?