• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • 78Johanna

Ja mardrömsscenario var det ja :) Tror hon är inblandad i fler anonyma nick, det är väl en 2-3 stycken nu som hävdar att en i förhållandet fått klamydia men de bara veeeeeeet att mannen aldrig varit otrogen... Och de har minsann hört av en farbrors kompis tvillinbrors mamma att man faktiskt kan få klamydia om man simmar i cirklar åt höger i en bassäng...

• Anonym (varfördåför)
    78Johanna skrev 2011-03-10 17:59:42 följande:
    Ja mardrömsscenario var det ja :) Tror hon är inblandad i fler anonyma nick, det är väl en 2-3 stycken nu som hävdar att en i förhållandet fått klamydia men de bara veeeeeeet att mannen aldrig varit otrogen... Och de har minsann hört av en farbrors kompis tvillinbrors mamma att man faktiskt kan få klamydia om man simmar i cirklar åt höger i en bassäng...
    kan man ändra nick om man redan skrivit det enggn?
  • varfördåför
    Anonym (varfördåför) skrev 2011-03-10 18:08:34 följande:
    jo det kunde man, jag trodde att dte stodkvar, vist är det så om man är ts och skriver ett nick.
    lite konstigt är det ju, förr måste det ha varit så att nicket stodkvar också fick man välja mellan sitt vanliga och ett hemligt?!
    Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Silje02
    Anonym (varfördåför) skrev 2011-03-10 18:08:34 följande:
    Tydligen så kan ibland posta under felera anonyma nick...
  • varfördåför
    Silje02 skrev 2011-03-10 18:19:38 följande:
    Tydligen så kan ibland posta under felera anonyma nick...
    det är j ulite konstigt och lite jobbigt o man vill ha samma nick och måste skriva om det :-P
    Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Pallas
    Silje02 skrev 2011-03-10 17:41:03 följande:
    Vilket exempel? Jag frågade bara om det pågick någon forskning om klamydia kan smittas på annat sätt än via slemhinnor (sexuella aktiviteter)
    Det kan tydligen smitta vid förlossning (även kejsarsnitt).
  • MatsAtari

Det är underhållning på hög nivå i den här tråden.

Lite kul att folk tror att det är möjligt att få klamydia om bägge partnerna bara varit med varandraGlad

• mamita64
    Anonym skrev 2011-03-10 13:56:50 följande:
    Nej, jag känner alla hans kollegor.
    Han skulle inte göra så helt enkelt. Du behöver inte tro mig, men jag är helt hundra.
    Några sidor bak i tråden så beskrev jag vad som hände mej, hur jag blev smittad av klamydia
    Den tjej som min man flyttade till och som han blev smittad av, hon var en kompis till mej. Inte någon allra bästa vän, men vi umgicks lite, fikade, handlade, kände varandra sen rätt många år.  Att min man umgicks med henne var ju ok, tyckte jag
  • mamita64
    Silje02 skrev 2011-03-10 15:25:43 följande:
    Du har inte tagit antibiotika vilket innebär att om nästa test med är pos då har du gått med obehandlad klamydia rätt lång tid, vilket innebär skador för dig ang framtida bar, du har smittat din man, du kan komma att smitta barnet i magen.
    Men vad spelar några dagar, en vecka till för roll i sammanhanget?
    Uppenbarligen så kan det vara så att Ts haft klamydia rätt länge och då gör det ingenting om hon väntar med att ta antibiotika tills hon fått svaret på det andra testet.  Vi äter ju för mkt antibiotika i det här landet inte för lite.
    Huvudsaken är att Ts tar kuren när nästa provsvar kommer

Han, i sin tur, verkar lite knepig och fixerad vid trohet (jag kan ha fattat fel här) och därför är det risk att han vägrar testa, eller behandla, sig om han börjar lukta otrohetsanklagelser. Om både han och TS har sjukdomen så är ju det allra viktigaste att de får så säkra besked som möjligt, och eventuell behandling.

Om du Ts läser mina inlägg så beskriver jag just detta. Jag ska tillägga att min man var enormt kontrollerande, misshandlade mej, mestadels psykiskt, och alltid la skuld på mej vad det än gällde. Att jag var otrogen fick jag höra stup i kvarten och sen visade det sej att han var den som var det, om och om igen. Men det erkände han aldrig, trots alla bevis som fanns för det
  • mamita64
    Silje02 skrev 2011-03-10 15:36:15 följande:
    Ts är säkert lyxhustru. Frågan är hur hennes man har tid att jobb och hur de har råd med alla räkningar (hyra etc) när de får skyhöga telefonräkningar varje månad av allt pratade...
    Det mesta du har skrivit har varit vettigt, men detta blir bara fånigt.
    Tiden med skyhöga telefonräkningar är väl långt borta? Är man ett par så har man förmodligen samma abonnemang, eller kort på mobilen. Detta innebär att man ringer för 69 öre och då kan prata i två timmar, om man har comviq-kompis. Säkert har andra bolag liknande. Hemtelefonen: Jag betalar en summa per månad, 60 kr, och ringer då för 69 öre i öppningsavgift, ingen minutkostnad till alla andra hemtelefoner
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!