• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Anonym (Frida)
    mamita64 skrev 2011-03-10 19:44:31 följande:
    Men vad spelar några dagar, en vecka till för roll i sammanhanget?
    Uppenbarligen så kan det vara så att Ts haft klamydia rätt länge och då gör det ingenting om hon väntar med att ta antibiotika tills hon fått svaret på det andra testet.  Vi äter ju för mkt antibiotika i det här landet inte för lite.
    Huvudsaken är att Ts tar kuren när nästa provsvar kommer

Han, i sin tur, verkar lite knepig och fixerad vid trohet (jag kan ha fattat fel här) och därför är det risk att han vägrar testa, eller behandla, sig om han börjar lukta otrohetsanklagelser. Om både han och TS har sjukdomen så är ju det allra viktigaste att de får så säkra besked som möjligt, och eventuell behandling.

Om du Ts läser mina inlägg så beskriver jag just detta. Jag ska tillägga att min man var enormt kontrollerande, misshandlade mej, mestadels psykiskt, och alltid la skuld på mej vad det än gällde. Att jag var otrogen fick jag höra stup i kvarten och sen visade det sej att han var den som var det, om och om igen. Men det erkände han aldrig, trots alla bevis som fanns för det
    Mycket viktig läsning TS! Om du tar ett test igen som visar positivt MÅSTE din man testa sig och behandla sig, annars kommer du få tillbaka det och din bebis kommer bli smittad vid förlossningen. 
  • Anonym (falskt positivt)
    Anonym skrev 2011-03-10 15:26:41 följande:
    Angår det dig? Han har inte legat med någon annan innan mig! Han väntade till bröllopsnatten, den fick jag fint vänta in också.
    ÄR  ni troende eftersom ni valde bort sex innan äktenskapet?
  • Pallas
    Anonym (falskt positivt) skrev 2011-03-10 20:20:43 följande:
    ÄR  ni troende eftersom ni valde bort sex innan äktenskapet?
    Men vad har det med saken att göra öht?
    Pallas skrev 2011-03-10 20:24:18 följande:
    Men vad har det med saken att göra öht?
    Därför att inom en del religioner tycker en del att oskulden ej förloras vid anal-/oralsex och detta alternativ nyttjas innan äktenskapet för att oskulden ska vara bevarad på bröllopsnatten.

Är detta fallet för ts eller ts man så är det en mycket trolig smittväg- 
  • Anonym (hmmm)

:P Sjuk tråden har blivit nu haha..

• Silje02

Är väldigt svårt att bli smittad av klamydia via KS.

• Pallas
    Silje02 skrev 2011-03-10 21:22:16 följande:
    Är väldigt svårt att bli smittad av klamydia via KS.
    Det tröstar knappast den som drabbas. Jag sade inget om fallfrekvensen, bara att det tydligen är möjligt.
    Pallas skrev 2011-03-10 19:06:29 följande:
    Det kan tydligen smitta vid förlossning (även kejsarsnitt).
    Det kan även infektera fosterhinnorna och orsaka för tidig födsel.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!