mamita64 skrev 2011-03-10 19:44:31 följande:
Men vad spelar några dagar, en vecka till för roll i sammanhanget?
Uppenbarligen så kan det vara så att Ts haft klamydia rätt länge och då gör det ingenting om hon väntar med att ta antibiotika tills hon fått svaret på det andra testet. Vi äter ju för mkt antibiotika i det här landet inte för lite.
Huvudsaken är att Ts tar kuren när nästa provsvar kommer
Han, i sin tur, verkar lite knepig och fixerad vid trohet (jag kan ha fattat fel här) och därför är det risk att han vägrar testa, eller behandla, sig om han börjar lukta otrohetsanklagelser. Om både han och TS har sjukdomen så är ju det allra viktigaste att de får så säkra besked som möjligt, och eventuell behandling.
Om du Ts läser mina inlägg så beskriver jag just detta. Jag ska tillägga att min man var enormt kontrollerande, misshandlade mej, mestadels psykiskt, och alltid la skuld på mej vad det än gällde. Att jag var otrogen fick jag höra stup i kvarten och sen visade det sej att han var den som var det, om och om igen. Men det erkände han aldrig, trots alla bevis som fanns för det
Mycket viktig läsning TS! Om du tar ett test igen som visar positivt MÅSTE din man testa sig och behandla sig, annars kommer du få tillbaka det och din bebis kommer bli smittad vid förlossningen.