• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • Chicky01

Vill tillägga att jag har utsätts för spontana grinattacker de senaste dagarna... Senast när jag tidigare idag kikade in på FL och läste några inlägg om morsdag... Blir rädd för mig själv :) Dessutom får jag periodvisa värmesvallningar och är mycket lättirriterad! Värsta klimakteriekärringen, känner jag mig som. Vanligt?

• lovvan

Chicky01: Vad "glad" jag blir av att du också får värmesvallningar. Trodde jag reagerrade onormalt. Har fått svettattacker flera gånger per dag sen jag började med pergo. Berättade för min gyn men hon bara hummade och jag tänkte att det kanske inte var nåt särskilt vanligt. På nätterna kommer de också så ligger och vänder och vrider på mig...och får byta lakan ofta. I fredags somnade jag tre när jag kom hem från jobbet. Vaknade när min sambo kom hem halv åtta och somnade sedan om vid tio och sov till åtta. 14,5 timmes sömn, inte helt normalt va? Hormoner som går ur kroppen kanske.

Ja visst blir det dumt med den korta veckan så det blir nog lång väntan för oss. Känns verkligen som man inte gör annat än väntar, väntar på mens, väntar på femte mensdagen, väntar på vul, på ägglossning...osv osv.

Vet inte om Pergo påverkar kroppstemperaturen. Hoppas hoppas att blodprovet visar på ägglossning för oss båda

• ettplustack

Tredje dagen med pergotime i dag och jag har fått ett väldigt hemskt humör och framkallat bråk med resultat = värsta gråtstunden från min sida. Som tur är orkar min sambo med mig, för i dag har jag inte varit lätt ;) Det var samma visa förra pergotimekuren, tur att han har förståelse och kunde koppla ihop det med förra månaden och pergotime ;)

• Chicky01

Jag var fruktansvärt trött förra veckan, dvs runt ÄL (om jag nu hade ngn) Senaste veckan har varit bättre och jag har i alla fall kunnat stiga upp när klockan ringer. Vad händer med oss om vi nu inte hade ÄL, vet du det Lovva? Min gyn sa bara att jag ska ringa honom om min mens inte behagar att dyka upp och vi då ska prata om vidare åtgärder. Blir galen på honom! Han vill typ aldrig prata med mig om "nästa steg". Jag blir liksom lugnare om jag vet att vi har en plan B... Antar att han inte vill säga ngt så det inte finns utrymme för misstolkningar och falska förhoppningar? På VUL såg vi ju två mogna äggblåsor så själva Pergo funkade på mig... Kanske jag kan få ÄL-spruta? Ja, det finns ju utrymme att leka min egen doktor i allt grubblande... :) Låt oss hoppas på det bästa m våra blodprov. Tycker att vi är tappra flickor!!!

• lovvan

Babystar: Ja, våra män kommer nog få stå ut med en hel del

Chicky01: Kan det vara så att det är runt äl som man känner sig så trött. Vaknade idag med ömma bröstvårtor. Skall ta ett äl-test när jag kommer hem från jobbet. Men i så fall är det ju väldigt sent. Men lästa om en tjej här på fl som fick äl på dag 25 så kanske inte helt omöjligt.
    Känner precis igen mig i det du skriver om att gynekologen inte vill prata om nästa steg. Man vill ju ha en plan B som du säger. Det där med ägglossningsspruta var tänkvärt. Jag hade ju också ett ägg som var på väg att mogna men vi kanske behöver hjälp för att de skall släppa också?

• Chicky01

Lovvan, BIM 8/6, 1:a barnet, 1:a pergokuren, enkel
    Chicky01: BIM 4/6, 1:a barnet, 1:a pergokuren, enkel

• lovvan

Jag tror inte det är sant. Kände ju mig "konstig" i kroppen idag så tog ett ältest fast jag gett upp dessa för ca en vecka sedan. Tog testet och en glad gubbe log mot mig. Jag har ägglossning! Tänk att man kan bli så glad för en sån sak. Min gyn sa att jag nog skulle få det på dag 16, idag är det dag 26!

Så sluta inte testa ni som känner för att ge upp

Tänk vad man känner sin kropp bäst själv. Jag kände inget under den tid som jag förväntades ägglossa och idag har jag känt mig uppsvälld, godissugen och öm i bröstvårtorna. Man behöver ju inga test, kroppen känner av sånt själv..

• Chicky01
    lovvan skrev 2011-05-30 19:20:45 följande:
    Jag tror inte det är sant. Kände ju mig "konstig" i kroppen idag så tog ett ältest fast jag gett upp dessa för ca en vecka sedan. Tog testet och en glad gubbe log mot mig. Jag har ägglossning! Tänk att man kan bli så glad för en sån sak. Min gyn sa att jag nog skulle få det på dag 16, idag är det dag 26!

Tänk vad man känner sin kropp bäst själv. Jag kände inget under den tid som jag förväntades ägglossa och idag har jag känt mig uppsvälld, godissugen och öm i bröstvårtorna. Man behöver ju inga test, kroppen känner av sånt själv..
    Lovvan, vad kul! Blir nästan lite avis, men är superglad för din skull. Jag gjorde ju som du... testade och testade och sen gav jag upp. Tycker ju att det är konstigt av gyn att ha "så fel"... Hmmm... Min gyn sa att min ÄL skulle ske inom 2-3 dagar så jag tog honom på ordet och eftersom ingen glad gubbe ville dyka upp på mina stickor gav jag upp när det hade gått 6-7 dagar... Suck! Slutade även att mysa varannann dag i samband med det... Attans! Ja ja, får väl avvakta på prog.testet och se vad det säger innan jag dömer ut min framtid :)
  • ettplustack
    lovvan skrev 2011-05-30 19:20:45 följande:

Va roligt att du har äl :)
    Jag får vänta med spänning om äl kommer på månadag ;)
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)