• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • Chicky01
    lovvan skrev 2011-06-12 20:33:49 följande:
    Chicky 01- Gjorde du ett digitalt test i fredags? Började du testa efter bim? Gav det något utslag redan då?

Själv har jag testat i två dagar nu och det har varit helt negativt, inte ens ett spökstreck i sikte. Är på bim -3 idag (under förutsättning att jag har 14 dagar mellan äl och mens, vet ju inte eftersom detta är första gången med pergo).

Har haft ganska mycket mensvärk nu två dagar i rad så det är väl mensen som är på väg.

Hur går det för er andra?
    Hej Lovvan,

testade på BIM-2 och fick neg. Testade därefter på BIM+3 då jag fortfarande inte hade fått mens, endast lite bruna flytningar... Gjorde två tester. Plussade väldigt svagt men tydligt med morgon- och kvällsurin. På BIM+4 gjorde jag ett digitalt som visade gravid 1-2 veckor. Har haft molvärk/ mensvärk sen runt BIM-5... Idag värre faktiskt... Oroar man sig inte för Pergotime/ ÄL/ mens/ gravtest så finns det så mycket andra oromoment... det slutar visst aldrig!

Hoppas det går bra för er andra och att det mycket snart är er tur!
  • lovvan

Då finns det hopp att det fortfarande kan bli ett plus då, om ditt plus inte hade visat sig på bim-2 menar jagSkrattande.  Har bestämt mig för att inte testa förrän på onsdag då jag har bim. Får se om jag kan hålla mig!

Ja den här mensvärken är inte rolig. Man går bara och oroar sig för att mensen skall komma hela tiden. Är på dag 39 i min cykel idag. Lååång väntan. Hade gärna haft en 28-dagarscykel men man får vara glad att man får ihop en cykel över huvud tagetFlört.

Härligt känsla måste det vara att se det där testet där det står gravid. Kan ju inte misstolkas!

Har du hört vad mensvärken beror på?

• MadeleineK1501
    lovvan skrev 2011-06-12 20:33:49 följande:
    Chicky 01- Gjorde du ett digitalt test i fredags? Började du testa efter bim? Gav det något utslag redan då?

Själv har jag testat i två dagar nu och det har varit helt negativt, inte ens ett spökstreck i sikte. Är på bim -3 idag (under förutsättning att jag har 14 dagar mellan äl och mens, vet ju inte eftersom detta är första gången med pergo).

Har haft ganska mycket mensvärk nu två dagar i rad så det är väl mensen som är på väg.

Hur går det för er andra?

Hej lovvan!

Äter du med pergotime?! Jag är på min andra kur nu, har bim mellan 13-16 juni ca så i morgon kan ja iaf ta ett test och se om det visar ngt. Jag har hört att man har mensvärk för att ägget växer därfär kan amn förväxla graviditet med mens.

• lovvan
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-12 21:30:55 följande:

Hej lovvan!

Äter du med pergotime?! Jag är på min andra kur nu, har bim mellan 13-16 juni ca så i morgon kan ja iaf ta ett test och se om det visar ngt. Jag har hört att man har mensvärk för att ägget växer därfär kan amn förväxla graviditet med mens.

Hej! Tack för svaret! Så bim nu i veckan för dig med! Blir spännande att följas åt denna veckan då när det är dags för testning. Jag får hoppas på att det är växtvärk då och inte mensvärk.-)
  • MadeleineK1501
    lovvan skrev 2011-06-12 21:44:16 följande:
    Hej! Tack för svaret! Så bim nu i veckan för dig med! Blir spännande att följas åt denna veckan då när det är dags för testning. Jag får hoppas på att det är växtvärk då och inte mensvärk.-)
    Jaa verkligen! Har haft lite mensvärk av och till så hoppas med på växtvärk :D Har du många grav symtom?!
  • ettplustack

Jag har bim den 20 men har inga känningar på att vara gravid, känns som att man borde känna något nu om man var gravid ? så jag siktar in mig på mens nu och hoppas på nästa månad med pergo i stället :)

• mörlin

hej hej! någon här som har erfarenhet av primolut-nor? jag har ätit dom en kur tidigare och då fick jag en blödning på mitten av dag 3 efter avslutad kur.. nu slutade jag med dom i torsdags och fortfarande inge mens i sikte.. sist fick jag dessutom mensvärk dagen innan men känner ingetig nu.. nån som vet eller själv ha varit med om det?

• JhjärtaK

Hejsan!

Har precis tagit min andra pergotime-tablett i min första kur. Vet inte om det var vädret inatt eller pergon men oj vad jag var varm och svettades! Sen så har jag börjat må illa också, usch!

Jag har inte PCO men hoppas att det är ok att jag hänger med här ändå? Anledningen till att jag äter Pergo är att jag har oregelbunden mens (efter p-pillerstopp, har varierat mellan 35 och 48 dagar) och har bara fått LH-stegring sent (som tidigast på dag 23) så min gyn tyckte att vi skulle testa pergo för att kicka igång ÄL mer normalt kring dag 14. Jag har dessutom haft lite spottings innan varje mens (i ett dygn ungefär) vilket jag tror "tyder" på att ÄL inte har skett eller att den i alla fall inte varit särskilt stark. Egentligen kunde jag tänka mig att vänta en cykel till med att prova pergo men då skulle mensen kommit precis innan/under en semesterresa plus att jag inte ville börja äta pergo utomlands och då skulle vi behövt vänta två cykler till. Ja och har man cykler som är uppemot 40 dagar så blir ju två cykler en hel evighet typ Vet dock att jag är relativt "lycklig" lottad då de senaste cyklerna har hållit sig under 40 dagar, finns ju många som har mycket längre cykler än så.

Hur har det gått för de som började med pergo i april? Någon som har statistik på hur "effektiv" pergo är?

• Cincy

Nupps bidde inget denna gången heller.
    Nu blir det paus ala nataurelle över sommaren. Får se om jag får ägglossning spontant.

• FruZäll
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-12 21:53:14 följande:
    Jaa verkligen! Har haft lite mensvärk av och till så hoppas med på växtvärk :D Har du många grav symtom?!
    men mensvärk får man väl inte förrens typ 2dagar innan?

jag har haft grym mensvärk i 1vecka, ringde VC idag men de tyckte jag skulle ringa till min läkare och kolla, känns typ som urinvägsinfektion fast de ej gör ont när ja kissar utan ont i magen (äggledare/äggstockar) och bak i ryggen, och jag är på dag 19,
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)