• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • Chicky01

Lovvan, funderade på en grej i samband med din sena ÄL... Du är inte gravid då? Är det inte så att gravidhormoner kan ge utslag på ägglossningstesterna? Bara en tanke ;)

• Mumman
    Chicky01 skrev 2011-05-31 22:45:03 följande:
    Lovvan, funderade på en grej i samband med din sena ÄL... Du är inte gravid då? Är det inte så att gravidhormoner kan ge utslag på ägglossningstesterna? Bara en tanke ;)
    Så kan det vara! Jag fick positiva äl tester innan jag ens testade med gravtest som också visade + samma dag sen när jag testade.
  • mörlin

suck.. enkelkur funkade inte på mig så nu blir de ny kur med primolut- nor sen dubbelkur med pergo.. så hoppas på äl lagm till midsommar istället...

• ettplustack
    mörlin skrev 2011-06-01 10:09:05 följande:
    suck.. enkelkur funkade inte på mig så nu blir de ny kur med primolut- nor sen dubbelkur med pergo.. så hoppas på äl lagm till midsommar istället...
    Usch så trist :( Det är så tråkigt att behöva vänta men vi får hoppas att du får fin äl med dubbelkur :)

På söndag eller måndag borde jag ha äl så jag väntar med spänning.
    Förra äl fick jag flytningar någon dag innan så jag ska ha svarta troser till helgen för att lättare kunna uppfatta äl :)
  • Chicky01

Vad tråkigt, Mörlin! Skönt ändå att veta så du inte hoppas på ÄL i onödan. Hoppas dubbel kur gör susen! Babystar, mår du bättre nu efter avslutad kur? På tal om flytningar ;) så har jag haft sega bruna flytningar i två dagar... Mens på gång? Vet ju inte ens om jag har haft ÄL... Cd 30 idag... Åh, denna väntan och ovisshet! Tur att det är långhelg och fint väder i alla fall :) Ska nog gå och ge min söt-sambo en stor puss!

• ettplustack
    Chicky01 skrev 2011-06-01 16:35:31 följande:
    Vad tråkigt, Mörlin! Skönt ändå att veta så du inte hoppas på ÄL i onödan. Hoppas dubbel kur gör susen! Babystar, mår du bättre nu efter avslutad kur? På tal om flytningar ;) så har jag haft sega bruna flytningar i två dagar... Mens på gång? Vet ju inte ens om jag har haft ÄL... Cd 30 idag... Åh, denna väntan och ovisshet! Tur att det är långhelg och fint väder i alla fall :) Ska nog gå och ge min söt-sambo en stor puss!
    Ja jag mår faktiskt mycket bättre.
    Verkar vara precis i början av kuren mina hormoner spelar mig spratt.
    Nu hoppas jag bara att jag får en bra äl på söndag eller måndag och att den inte är försenad :)
    Konstigt med flytningar, jag brukar ha flytningar på söndagen och sen få mens dagen efter på måndagen dag 28, så kanske mens eller nidblödning som alla skriver om ?
  • lovvan

Mumman och Chicky01 - Hade samma tanke som er men idag visade äl-testet negativt igen. Dock fortfarande andra äl-symptom kvar.

• Mumman
    lovvan skrev 2011-06-01 18:41:29 följande:
    Mumman och Chicky01 - Hade samma tanke som er men idag visade äl-testet negativt igen. Dock fortfarande andra äl-symptom kvar.
    OKej, kanske var det äl då :)
  • USB

Känner ni nåt i magen av pergon? Jag är på cd 13 och på dag 11 och 12 hade jag jätteont i vänster äggstock men idag känner jag ingenting. Ska på VUL imorgon. Tog test imorse men det visade inte på någon äl. Läkaren sa att äl brukar ske runt cd 17. Idag känner jag mig uppblåst i nedre delen av magen. Detta är min första pergokur så jag har ingen aning om vad som är normalt att känna.

• Chicky01

Hej USB,jag kände ingenting av Pergon. På VUL cd 15 hade två äggblåsor mognat. Dock vet jag inte om jag i slutändan fick ngn ÄL trots ÄL-test. Inväntar provsvar från prog.test och BIM nu. Tror det är lika vanligt med känningar som inga känningar när man går på Pergo. Håller tummarna för dig imorgon, hoppas du får se ett/ två stora fina blåsor! ;)

Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)